Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Regeringens politik, varför är det inga klagomål här??
          gammelnalle
          Inlägg 20-09-2007, 17:48
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 5 511
          Medlem nr: 1 130

Eller tillhör ni alla "medelklassarna" och eliten som får det bättre med de nya förslagen?

Ni brukar ju "gnabbas " här...

b

Citera
          19 sidor V   1 2 3 > »   
          Nytt inlägg
          Svar (1 - 19)
          mamamaggan
          Inlägg 20-09-2007, 17:54
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Vi kanske är så nedslagna att luften gått ur oss. Så känner iaf jag det. Vi tillhör definitivt förlorarna. Jag är sjukpensionär och min man är just nu långtidssjukskriven. Ännu en gång har man sparkat på oss och frågan är hur många gånger man orkar resa sig.

Har inte fått koll på allt som var i budgeten än tycker jag . Finns det någonstans där man kan läsa den ?

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          AnitaO
          Inlägg 20-09-2007, 18:03
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 7 640
          Medlem nr: 6 109

CITAT (mamamaggan @ 20-09-2007, 18:54) *
          Vi kanske är så nedslagna att luften gått ur oss. Så känner iaf jag det. Vi tillhör definitivt förlorarna. Jag är sjukpensionär och min man är just nu långtidssjukskriven. Ännu en gång har man sparkat på oss och frågan är hur många gånger man orkar resa sig.

Har inte fått koll på allt som var i budgeten än tycker jag . Finns det någonstans där man kan läsa den ?

Samma här. Orkar knappt bry mig längre sad.gif

Här finns lite att läsa:
          http://tv4nyheterna.se/1.175110/nyheter/20...2izuOHE_cdV3Jur

--------------------
          user posted image

They say that memories are Golden. Well maybe that is true.
          But I never wanted memories, I only wanted You!

Citera
          Trädgårdsflanöre...
          Inlägg 20-09-2007, 18:05
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 171
          Medlem nr: 12 368

Begriper inte hur den sjuke, skall bli fortare frisk och den arbetslöse, få ett jobb, bara man tar ifrån dem pengar???? crazy.gif crazy.gif

Då skulle det ju bli en fullt frisk befolkning om ALLA som är sjuka tar ut 0 Kr och lika med de arbetslösa. Jobben strömmar in om du inte tar ut någon A-kassa.

Nej! De har säkert fått för sig att "inbillningssjuka" och "arbetslösa" det är ett pack, som övrig befolkning inte bryr sig om, när man sparkar och hoppar på dem.

Men ack vad de biter sig i tummen
          Alla kan bli arbetslösa eller sjuka och då vill man inte tappa hela den tillvaro man byggt upp. För någon miljon eller två på banken eller född med silversked är få förunnat.

--------------------
          Trädgården är en form av självbiografi.
          fritt efter Sydney Eddison

Citera
          AnitaO
          Inlägg 20-09-2007, 18:29
          Länk hit: #5

Medlem

Jag har inte räknat ut om vi tillhör vinnare eller förlorare.
          Känner mig som en förlorare oavsett slutsumman för egen del sad.gif
          Hur kul är det att få några extra hundralappar när man vet att nån som har det dåligt ställt fått det ännu sämre?
          Dom pengarna kan jag klara mig utan, dom ger bara en besk smak i munnen thumbdown.gif

--------------------
          user posted image

Citera
          aanderss
          Inlägg 20-09-2007, 18:30
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 29 979
          Medlem nr: 8 994

de finns negativa saker med än vilka som styr landet

Citera
          Fenja
          Inlägg 20-09-2007, 18:38
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 11 272
          Medlem nr: 2 892

Länge sedan man ställde sig på barrikaderna minsann... men f-n tro om det inte börjar bli dags igen?!! *går och hennar håret*
          Mvh
          Fenja

--------------------
          "För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud.
          Det har katten aldrig glömt."

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 20-09-2007, 18:42
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

CITAT (AnitaO @ 20-09-2007, 19:03) *
          Samma här. Orkar knappt bry mig längre sad.gif

Här finns lite att läsa:
          http://tv4nyheterna.se/1.175110/nyheter/20...2izuOHE_cdV3Jur

Har varit in och läst . Om jag har förstått det hela rätt så får min långtidssjukskrivne man inte ta del av den lägre skatten . Han har ett jobb men han kan inte jobba p g a sjukdom .

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          herkules
          Inlägg 20-09-2007, 18:50
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (AnitaO @ 20-09-2007, 19:29) *
          Jag har inte räknat ut om vi tillhör vinnare eller förlorare.
          Känner mig som en förlorare oavsett slutsumman för egen del sad.gif
          Hur kul är det att få några extra hundralappar när man vet att nån som har det dåligt ställt fått det ännu sämre?
          Dom pengarna kan jag klara mig utan, dom ger bara en besk smak i munnen thumbdown.gif

blomma.gif
          bugar mig för en sådan inställning!
          smiley_small_hug.gif

CITAT (Fenja @ 20-09-2007, 19:38) *
          Länge sedan man ställde sig på barrikaderna minsann... men f-n tro om det inte börjar bli dags igen?!! *går och hennar håret*
          Mvh
          Fenja

det går bra att demonstrera utan hennafärgat hår flirting.gif

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 20-09-2007, 19:16
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Som sagt, dom flesta har resignerat. Det dröjer 3 år tills man kan göra något reellt åt saken. Hur skall man få deltidsanställda att gå upp i arbetstid genom försämringar när det är arbetsgivarna som skapar deltiden???????

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Piccante
          Inlägg 20-09-2007, 19:31
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

Gå ni och hennafärga håret så går jag och köper en palestinasjal och målar ett plakat så länge nono.gif rtfm.gif

Vad som är lite märkligt är att väljarna inte verkar vara speciellt intresserade av att läsa valmanifest, partiprogram och hantera mer än 2 partier på samma gång. De borgerliga som har lite "mjukare" framtoning som Fp (och C förr) gjorde ju inga lysande val direkt utan (M) blev större än alla de övriga borgerliga tillsammans. Många verkar ha röstat på de som stod längst från (S) bara för att få så mkt förändring som möjligt eller så föll de för Reinfeldt som person och tyckte han ingav mest förtroende. Men man kan ju inte bli förvånad i efterhand när "högerpartiet" bedriver högerpolitik, det borde man ju ha förutsett.

Samtidigt är det högt spel från M att försämra för mkt för de som har sämst ställt. Det sägs att man vinner val genom att övertyga och få med sig de rörliga mittenväljarna som kan stå och vela mellan något mittenparti eller (S). blir det allt för tufft för många så kan dessa mycket väl gå tillbaka till (S) vid nästa val så blir det regeringsbyte igen. Borgerliga regeringar sitter ju sällan mer än en mandatperiod så de lever farligt.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Chamomille
          Inlägg 20-09-2007, 19:38
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem nr: 11 250

CITAT (Gossen Ruda @ 20-09-2007, 20:16) *
          Som sagt, dom flesta har resignerat. Det dröjer 3 år tills man kan göra något reellt åt saken. Hur skall man få deltidsanställda att gå upp i arbetstid genom försämringar när det är arbetsgivarna som skapar deltiden???????

tummenupp.gif Just det.
          Jag t.ex var "timanställd" i många år. VD:n tyckte ju att det var jättebra så klart. När det inte fanns jobb så skicka han hem mig. Det enda han gjorde var att tjäna pengar på mig. Sen hade jag a-kassa resten av tiden...

--------------------
          Camilla zon 2-3

Ett gott skratt förlänger munnen.

Citera
          Pirum
          Inlägg 20-09-2007, 19:40
          Länk hit: #13

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

Jag har resignerat, till viss del, och vill inte komma med en massa "vad var det jag sa", det känns onödigt eftersom det är så uppenbart.

Alltså, en del saker kan jag fatta. Förstår att ledande politiker vill hålla uppe fastighetspriser och sänka skatterna för sig själv och höja för andra, de flesta har ju dyra hus eller bostadsrätter. Förstår liksom vitsen med att det genomförs - ökade orättvisor tros ge fler jobb. Enligt klassisk nationalekonomi. Eller hur det nu var. (Nä, jag förstår inte riktigt)

Däremot förstår jag inte hur två extra A-kasse-karensdagar (från 5 till 7, om jag fattat rätt) ska göra att fler jobb skapas? Blir folk som har arbete okynnesarbetslösa?
          Karensdagen för sjukdom förstår jag vitsen med - den får sjuka att gå till jobbet ändå, och den får fattiga friska att avhålla sig från att fejka sjukdom.
          Men som sagt, karensdagarna för a-kassa, att de blir fler slår endast mot folk som blir arbetslösa. Första månaden utan arbete så får folk flest 80% av knappa 3 veckors lön. Dvs, inte nog med att man blir arbetslös, man ska direkt hamna i ekonomiskt trångmål också. Gissar att målet är att folk ska söka arbete med mer panik än annars?
          Den som blir arbetslös har stress nog ändå utan att direkt hamna i betalningsproblem. Alla har inte sparad buffert.

Personligen är jag både frisk och har arbete, samt har inga barn och därmed kan jag spara (om än blygsamt). Så jag drabbas inte.

Men det är fan att de sjuka, arbetslösa och fattiga ska bekosta skattesänkningar för de friska, högavlönade och rika ranting.gif

Redigerat av Pirum: 20-09-2007, 19:41

--------------------
          zon2.5

Citera
          AnitaO
          Inlägg 20-09-2007, 19:45
          Länk hit: #14

Medlem

CITAT (Markus_H @ 20-09-2007, 20:31) *
          Gå ni och hennafärga håret så går jag och köper en palestinasjal och målar ett plakat så länge nono.gif rtfm.gif

Vad som är lite märkligt är att väljarna inte verkar vara speciellt intresserade av att läsa valmanifest, partiprogram och hantera mer än 2 partier på samma gång. De borgerliga som har lite "mjukare" framtoning som Fp (och C förr) gjorde ju inga lysande val direkt utan (M) blev större än alla de övriga borgerliga tillsammans. Många verkar ha röstat på de som stod längst från (S) bara för att få så mkt förändring som möjligt eller så föll de för Reinfeldt som person och tyckte han ingav mest förtroende. Men man kan ju inte bli förvånad i efterhand när "högerpartiet" bedriver högerpolitik, det borde man ju ha förutsett.

Samtidigt är det högt spel från M att försämra för mkt för de som har sämst ställt. Det sägs att man vinner val genom att övertyga och få med sig de rörliga mittenväljarna som kan stå och vela mellan något mittenparti eller (S). blir det allt för tufft för många så kan dessa mycket väl gå tillbaka till (S) vid nästa val så blir det regeringsbyte igen. Borgerliga regeringar sitter ju sällan mer än en mandatperiod så de lever farligt.

Moderaterna marknadsförde ju sig själva som "nya arbetarepartiet", och många svalde budskapet med hull och hår.

--------------------
          user posted image

Citera
          Monica M zon 4
          Inlägg 20-09-2007, 19:50
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 3 070
          Medlem nr: 21

Jag tillhör förlorarna trots heltidsjobb. Känns lite märkligt. Fastighetsskatten blir några hundralappar på plussidan för vår del och jobbavdraget. Men sen förlorar jag på resten. Försämrad sjukpenning (men jag får väl ge sjutton i att bli sjuk!), högre bensinskatt, höjd a-kassa och lite annat smått och gott.

Att det skulle bli sån här politik och såna här indragningar i vårt trygghetssystem var väl ingen överraskning precis. De utför precis det de lovade i valrörelsen. Å det är väl så här svenska folket ville ha det eftersom en majoritet röstade på alliansen! För inte är väl folk så dumma att de röstar på nåt de inte vill ha?!

Citera
          Snöflinga
          Inlägg 20-09-2007, 20:21
          Länk hit: #16

Medlem
          Antal inlägg: 3 999
          Medlem nr: 4 203

CITAT (gammelnalle @ 20-09-2007, 18:48) *
          Eller tillhör ni alla "medelklassarna" och eliten som får det bättre med de nya förslagen?

Ni brukar ju "gnabbas " här...
          b

Men Nallen, nog har du väl märkt att Odla-småpratet är till största delen rödaste rött g.gif Visst finns det mycket man undrar över idag, men jag tror på att i slutändan är detta bra för Sverige, som toppar listan över unga förtidspensionärer mad.gif

Citera
          Bettson
          Inlägg 20-09-2007, 20:29
          Länk hit: #17

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

Jag har länge varit en stor förlorare pga dålig hälsa.

Fast jag har aldrig förlorat så mycket som med denna regering.

Men jag orkar inte bry mig längre.Det är för jobbigt att lägga energi på. Man ska trots dålig hälsa jobba utav bara f*n samtidigt som man får försörja vuxna barn som inte kommer in på arbetsmarnaden. Dvs de jobb de får ligger på sådan timnivå att de inte kommer in i a-kassan. Det räcker inte med 40 % längre utan det ska vara 50 %.

Det är ju ett sätt att minska på kostnaderna genom att se till att ungodmarna inte kommer in i a.kassa. Samtidigt som man minskar föräldrarnas inkomster som då skall försörja 4 vuxna.

Han Borg har nog hittat en konstig knapp som fördubblar besparingarna för staten när han räknade ut det thumbdown.gif

Citera
          Cacki
          Inlägg 20-09-2007, 20:34
          Länk hit: #18

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

CITAT (Snöflinga @ 20-09-2007, 21:21) *
          Men Nallen, nog har du väl märkt att Odla-småpratet är till största delen rödaste rött g.gif Visst finns det mycket man undrar över idag, men jag tror på att i slutändan är detta bra för Sverige, som toppar listan över unga förtidspensionärer mad.gif

Även om du skulle ha rätt (vilket jag inte i min vildaste fantasi tror ett ögonblick på) så är priset för högt. Alldeles för många hinner stryka med under vägen.
          Om du på något sätt ogillar att de "rödaste röda" är dom som uttalar sej här så får du väl mana alla "blåingar" att förklara och försvara politiken för oss som inte får det hela att gå ihop då.

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          pejori
          Inlägg 20-09-2007, 20:57
          Länk hit: #19

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Monica M zon 4 @ 20-09-2007, 20:50) *
          Jag tillhör förlorarna trots heltidsjobb. Känns lite märkligt. Fastighetsskatten blir några hundralappar på plussidan för vår del och jobbavdraget. Men sen förlorar jag på resten. Försämrad sjukpenning (men jag får väl ge sjutton i att bli sjuk!), högre bensinskatt, höjd a-kassa och lite annat smått och gott.

Att det skulle bli sån här politik och såna här indragningar i vårt trygghetssystem var väl ingen överraskning precis. De utför precis det de lovade i valrörelsen. Å det är väl så här svenska folket ville ha det eftersom en majoritet röstade på alliansen! För inte är väl folk så dumma att de röstar på nåt de inte vill ha?!

PRECIS!!!! så här ville Sverige ha det när valet avgjordes innocent.gif
          det mesta "gnabbet" var väl då...och alla glädjeyttringar över M:s vinst då, har nog fastnat i halsen på en del whistling.gif
          för egen del går all kraft numera åt till att överleva, så jag kan försörja höginkomsttagarnas skattesänkning med min förtidspension confused.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          herkules
          Inlägg 20-09-2007, 21:09
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Snöflinga @ 20-09-2007, 21:21) *
          /--/
          Visst finns det mycket man undrar över idag, men jag tror på att i slutändan är detta bra för Sverige, som toppar listan över unga förtidspensionärer mad.gif

hur tänker du då?

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera

19 sidor V   1 2 3 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-07-2025, 18:12

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon