Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Ska jag sluta att blogga?, Inga kommentarer på bloggen
          anjachill
          Inlägg 08-10-2007, 18:21
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 59
          Medlem nr: 12 767

Har hållit på och skrivit lite i bloggen utan att någon vill kommentera något - lite meningslöst eller hur? Om - och ifall - någon skulle ändå vilja ta en titt så berätta vad är det som inte är bra. Jag vill berätta på det här sättet - det är "jag", men om ingen annan tycker att det tillför något för "mänskligheten" så måste jag ju faktiskt inte blogga - jag kan göra ett dagboksalbum åt mig själv i stället.
          http://anjashill.blogspot.com/

Citera
          2 sidor V   1 2 >  
          Nytt inlägg
          Svar (1 - 19)
          Alba
          Inlägg 08-10-2007, 18:27
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

Jag har inte kollat din blogg än.
          En sak jag tänker på direkt är att det i många bloggar är lite otydligt där man ska skriva kommentar....jag har hört det från flera att de inte förstår var och hur de ska skriva.

Nu har jag tittat i bloggen.
          Den är verkligen i min smak.......överskådlig och tydlig text och jättefina bilder.
          Det var inga problem att hitta var man kan lämna en kommentar.
          Jag återkommer fler gånger.

Citera
          Berith
          Inlägg 08-10-2007, 18:33
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

Har också tittat nu. Jättefina bilder!

Undrar bara om du undrar över varför vi inte kommenterat? Eller undrar du i största allmänhet varför det inte kommenteras? För vi kunde faktiskt inte kommentera förrän du berättade för oss att du hade en blogg, och det gjorde du ju i första inlägget här. yes.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          anjachill
          Inlägg 08-10-2007, 18:36
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 59
          Medlem nr: 12 767

Nämen tack! Jag har känt mig "jättekonstig" som inte får några kommentarer!

Berith! Jag kan se att många är inne och kollar, men inga kommentarer (har installerat en besöksräknare).

Redigerat av anjachill: 08-10-2007, 18:38

Citera
          Monica i Nässjö
          Inlägg 08-10-2007, 18:46
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 494
          Medlem nr: 8 480

Anja, var precis inne och kollade på din jättetrevliga blogg, och lämnade en kommentar, men glömde skriva vem jag var slap.gif . Så om du undrar vem den anonyma är så vet du nu.

Monica i Nässjö

Citera
          Bassam
          Inlägg 08-10-2007, 18:59
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 7 985
          Medlem nr: 12 723

Hej
          Jag tycker att kommentera kommer men ibland ta lite tid man behöver bara tålamod, och många kompisar kommer inte till den här nya trädgårdsforum. Tack för dig för att du skriver vad du känner.
          Lycka till

Citera
          skogstroll
          Inlägg 08-10-2007, 19:19
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem nr: 9 409

det kan va jättesvårt att få kommentarer om man inte hamnar som en hyfsat bra träff i t.ex. google. Funderar själv på hur man ska göra för att få bästa träffarna, då kommer nog fler in på din blogg. Jag provade registrera en egen domän (.se) för en slant varje år, och träffresultatet är ju mycket bättre än om man bara fixar en gratisblogg smile.gif

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          Betty
          Inlägg 08-10-2007, 19:32
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

CITAT
          Ska jag sluta att blogga?

Nej gör inte det, du har en jättefin blogg! tummenupp.gif
          Tips: Lägg in en länk till din blogg i din signatur så hittar fler dit!

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          Anna NV Uppsala
          Inlägg 08-10-2007, 19:53
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 260
          Medlem nr: 387

Underbara bilder!
          Men för mig känns det inte som det första jag gör är att gå till olika bloggar och kolla. Pratet på forumen har högre prioritet för mig. Jag skulle ev kunna tänka mig att skaffa en blogg men då skulle det nog mest vara för att jag vill dokumentera för mig själv vad som händer i min trädgård. Skulle nog inte vänta mig att någon annan kom på att titta in.

Apropå sånt, jag fick en hälsning i min gästbok här på Odla. hade ingen aning om att gästboken fanns ens... jättetrevligt! Men då fick jag dilemmat att jag inte vet hur man gör. Svarar man på hälsningar i gästboken, det verkar väl lämpligt? Men jag hade bråttom så jag hittade inte hur man svarar (pinsamt!) Men är det så att den som skrivit något sen går tillbaka och kollar att den får svar?

Ojoj vad jag har att lära, inser jag ;-)

Citera
          Alba
          Inlägg 08-10-2007, 20:05
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

CITAT (Anna NV Uppsala @ 08-10-2007, 20:53) *
          Underbara bilder!
          Men för mig känns det inte som det första jag gör är att gå till olika bloggar och kolla. Pratet på forumen har högre prioritet för mig. Jag skulle ev kunna tänka mig att skaffa en blogg men då skulle det nog mest vara för att jag vill dokumentera för mig själv vad som händer i min trädgård. Skulle nog inte vänta mig att någon annan kom på att titta in.

Apropå sånt, jag fick en hälsning i min gästbok här på Odla. hade ingen aning om att gästboken fanns ens... jättetrevligt! Men då fick jag dilemmat att jag inte vet hur man gör. Svarar man på hälsningar i gästboken, det verkar väl lämpligt? Men jag hade bråttom så jag hittade inte hur man svarar (pinsamt!) Men är det så att den som skrivit något sen går tillbaka och kollar att den får svar?

Ojoj vad jag har att lära, inser jag ;-)

Om du vill skriva ett svar gör du det enklast genom att i din gästbok klicka på den personens namn. Då komemr du in i den gästboken och kan skriva.
          Om man svara eller ej beror ju lite på vad som skrivits men jag tycker det är trevligt att någon svarar.

Citera
          LindaLunda
          Inlägg 08-10-2007, 20:12
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 666
          Medlem nr: 6 778

Klart du skall fortsätta! Jag läser den varje dag!! tummenupp.gif
          Linda

Citera
          Berith
          Inlägg 08-10-2007, 20:25
          Länk hit: #12

Medlem

Är det så att du Anja kommer från AoT så förstår jag bättre. slap.gif Du undrade alltså varför besökare öht lät bli att kommentera. Trodde du reggade dej här och i första inlägget undrade varför vi inte kommenterade din blogg. giggle.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Anders Roslagen
          Inlägg 08-10-2007, 20:38
          Länk hit: #13

Gäster

Snygg sida - och med innehåll, ska kolla den noggrannare.
          Ett försök till svar på din fråga... Om du vill ha mer av respons så ska du nog inte blogga utan snarare skriva mer på olika fora. Det brukar vara få kommentarer i relation till hur många som hittar till bloggen i fråga. Ja, vissa bloggar med kontroversiella frågor och provokativa påståenden lockar lite fler att yttra sig! Om du kan få fler att hitta till dig så blir det förstås fler kommentarer! Lycka till!

Redigerat av Anders Roslagen: 08-10-2007, 20:41

Citera
          kerstin z5-6
          Inlägg 08-10-2007, 21:24
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem nr: 559

Å snart kan vi ju blogga på Aot smile.gif För mej är nog bloggen mest för mej själv .. förväntar mig inte så mkt respons -men det är kul att få förstås smile.gif

Du har en mysig fin o vacker blogg, Anja -men det ska lite till att surfa in där .. lättare på egen sajt om ens där .. fast jag försöker kommentera en del ....

Jag är nog som Anna -forum är viktigare o snabbare sätt smile.gif

Jag brukar kommentera inlägg i gästboken direkt i Gästboken Anna smile.gif
          K

Redigerat av kerstin z5-6: 08-10-2007, 21:36

--------------------
          Kerstin

Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)

Citera
          Anna NV Uppsala
          Inlägg 09-10-2007, 05:23
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 260
          Medlem nr: 387

Nu ska ni få höra: När jag var inne i gästboken (kom dit via en länk i ett mail som sa att det fanns inlägg där) så kom jag inte på hur man skulle svara... kanske hade lyckats om jag jobbat lite mer på det. MEN nu är jag inte människa att hitta till gästboken. Varken min eller någon annans!!! Pinsamt pinsamt, men kan någon berätta hur man gör?

Citera
          gunvor
          Inlägg 09-10-2007, 06:14
          Länk hit: #16

Medlem
          Antal inlägg: 758
          Medlem nr: 4 450

CITAT (anjachill @ 08-10-2007, 19:21) *
          Har hållit på och skrivit lite i bloggen utan att någon vill kommentera något - lite meningslöst eller hur? Om - och ifall - någon skulle ändå vilja ta en titt så berätta vad är det som inte är bra. Jag vill berätta på det här sättet - det är "jag", men om ingen annan tycker att det tillför något för "mänskligheten" så måste jag ju faktiskt inte blogga - jag kan göra ett dagboksalbum åt mig själv i stället.
          http://anjashill.blogspot.com/

så vackert!! Men inte hittadejag ngn plats på bloggen där man kan kommentera!
          skall kolla lite mer så småningom och se vad du har på ditt berg - jag har oxå ett berg!! Där finns en del växtermen vad det är tja det vetjag inte!

Citera
          malin72
          Inlägg 09-10-2007, 06:39
          Länk hit: #17

Medlem
          Antal inlägg: 4 829
          Medlem nr: 7 440

CITAT (Anna NV Uppsala @ 09-10-2007, 06:23) *
          Nu ska ni få höra: När jag var inne i gästboken (kom dit via en länk i ett mail som sa att det fanns inlägg där) så kom jag inte på hur man skulle svara... kanske hade lyckats om jag jobbat lite mer på det. MEN nu är jag inte människa att hitta till gästboken. Varken min eller någon annans!!! Pinsamt pinsamt, men kan någon berätta hur man gör?

hej hopp!!!
          om du går in på din sida (där det står inloggad som Anna) där inne till hö står det gästbok där ser man att Kajsa skrivit hälsning till dig tummenupp.gif om du ser det så kan du tex klicka på Kajsa och komma till hennes sida...då ska du se till hö hennes gästbok och där står det-lägga till i gäst bok tror jag g.gif hoppas att du ser din gäst bok för om jag går in och kikar hos dig så ser jag den/ lycka till Malin

Redigerat av malin72: 09-10-2007, 06:40

--------------------
          mvh / malin zon 2 - 3

yg400.gif

"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.
          Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"

välkommen till min nya blogg!!!!!:
          min trädgårdsdröm

Citera
          Lena i Torslanda
          Inlägg 09-10-2007, 06:43
          Länk hit: #18

Medlem
          Antal inlägg: 1 123
          Medlem nr: 250

Jag är inte så intresserad av bloggar - de bilder jag vill visa lägger jag hellre i mitt album coh "nätsnackar" gör jag helst i något forum.
          Men jag trodde faktiskt att du bloggade för din egen skull Anja! Att det var en slags dagbok som du kan bläddra i när du vill. Inte är det väl så viktigt att få kommentarer eller vad är det du vill få bekräftat? Att du har en vacker trädgård - det tycker du väl oavsett vad andra skriver hoppas jag.

Redigerat av Lena i Torslanda: 09-10-2007, 06:43

--------------------
          Lena

Citera
          Berith
          Inlägg 09-10-2007, 07:00
          Länk hit: #19

Medlem

CITAT (gunvor @ 09-10-2007, 07:14) *
          så vackert!! Men inte hittadejag ngn plats på bloggen där man kan kommentera!
          skall kolla lite mer så småningom och se vad du har på ditt berg - jag har oxå ett berg!! Där finns en del växtermen vad det är tja det vetjag inte!

Det står "9 kommentarer" och "3 kommentarer" osv... klicka där! yes.gif

--------------------

Citera
          sanakan
          Inlägg 09-10-2007, 08:48
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 175
          Medlem nr: 9 182

(Vad noga med att ställa in besöksräknaren så att den inte räknar ditt eget IP, men det har du väl gjort.)

Om du tycker det är viktigt att andra upptäcker bloggen kan du lägga till den på olika blogg-kataloger på nätet, så hittas den av andra lättare.

Här kan du till exempel anmäla din blogg på sveriges största förteckning över bloggar, bloggportalen:
          http://www.bloggportalen.se/BlogPortal/view/Register

Och lägga den i kategorin trädgård, eller liknande.

Men som några sade: En blogg skriver man kanske mest för sin egen skull, iallafall om man inte har en politisk blogg med en massa starka åsikter man vill ha fram. Du får också räkna med att det finns kanske 1000 bloggar som liknar din väldigt mycket (vackra trädgårdsfoton + text), och människor väljer troligen den som lättast går att hitta på nätet och som de tycker passar deras smak.

Lycka till!

--------------------

Fågelholkar i holkbloggen Nyutbildad trädgårdsmästare! Drömmer om trädgård

Citera

2 sidor V   1 2 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-07-2025, 09:31

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon