Har inga bra tomteminnen för jag va dödsrädd för tomten och satt gömd under ett skrivbord varje gång han kom. Däremot hade vi en god vän som tomtade hos oss i flera år när mina flickor va små. Dom var inte rädda ett dugg men så en jul när dom blev lite större så sa dom att tomten finns inte för det är Kurt som klätt ut sig. Jasså ja jag vet inte sa jag då. Sen kom tomten och tjejerna såg lite fundersamma ut och tittade väldigt noga på honom, Jag satte på kaffet för våran tomte fick alltid kaffe när han kom. Han brukade komma på eftermiddagen för han visste att vi alltid skulle vara hos farmor på kvällen. Jag såg ju vem tomten var men tjejerna kollade o kollade på tomten för att hitta något av Kurts igenkänningstecken. Då knackade det igen på dörren och in kliver Kurt och hans fru och ropar God Jul i stugan.
Snacka om att två små tjejer fick stoora ögon. Kurt hade övertalat sin son att vara tomte och honom kände dom inte.
Detta var inget som vi kommit överens om innan men det var ett oförglömligt ögonblick när Kurt klev in genom dörren.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|