Medlem
Antal inlägg: 30
Medlem nr: 13 488
Det börjar ju bli dax att så snart och jag har tänkt på en sak.
När man sår fröna skulle man inte kunna lägga jord i äggkartonger i fördjupningarna liksom. Sen när plantorna blir lite större sätter man de in något annat, större eller ut.
De är ju bra för de är fyrkantiga och lätta att få plats med och de frön som ska in i kylen kan man sätta locket på. Tycker det är lite ohygieniskt med jord i kylen.
Medlem
Antal inlägg: 9 435
Medlem nr: 3 363
Problemet med ägg kartonger o toarullar är att de börjar mögla väldigt lätt Och OM det inträffar så blir det en väldigt "pillande" för att rädda de små fröna/plantorna.
--------------------
Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album..... Penseé album
Medlem
Antal inlägg: 21 879
Medlem nr: 559
möggel möggel .. inte så kul .. nää tacka vet jag köttfärslådorna i frigolit eller de plastlådor viss mat kommer förpackade i -De är mkt bra o lätta att göra hål i botten i -
Medlem
Antal inlägg: 3 211
Medlem nr: 9 264
Det har hänt att jag har sått ettåringar i äggkartonger,sånna som jag vill förgro nån vecka bara innan dom ska ut i rabatten. Jag sådde en gång i skogsplantelådor och det funkade också men det var lite svårare att få ut dom ur hålen vid planteringen.