Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Konståknings-EM 2008
          anna_rispan
          Inlägg 24-01-2008, 08:16
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

Jag hittade ingen tråd när jag spanade igenom det nya. Har ni missat att det är superspännande???

"Kristoffer Berntsson och Adrian Schultheiss gjorde imponerande insatser i kortprogrammet vid konståknings-EM. Berntsson ligger femma inför fria programmet och Schultheiss åtta." från svt.se

Håller de placerinagran så att deras tillsammans blir 13 får Sverige med en gubbe till på Vm. OM jag förstod rätt. Hålla alla fingrar o tår att de håller!!!

Citera
          6 sidor V   1 2 3 > »   
          Nytt inlägg
          Svar (1 - 19)
          titti49zon6
          Inlägg 24-01-2008, 08:27
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 009
          Medlem nr: 5 169

Ja visst var våra svenska killar duktiga igår tummenupp.gif hoppas der går bra för dom i fortsättningen bravo.gif

--------------------
          Glad fd. amatörodlare vid Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 24-01-2008, 08:31
          Länk hit: #3

Medlem

Ja superduktiga! Berntsson såg ut att ha kontroll på sin åkning och Schultheiss om startade i sista gruppen åkte utan att slarva bort sina hopp! De andra var ju alldeles vingliga hela tiden. wink.gif

Det kommer att bli en spännande final tror jag! Jippi!!! Detvar länge sedan det var spännande på rikigt ju.

Citera
          titti49zon6
          Inlägg 24-01-2008, 08:42
          Länk hit: #4

Medlem

bara synd att dom sänder så sent, jag sover gott då sleeping.gif
          men du får väl rapportera i morgon bitti hur det gått

--------------------

Citera
          Gillan
          Inlägg 24-01-2008, 09:02
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

Hihi, inte har jag missat nån konståkning inte. Då ska nog himlen trilla ner först innan det händer giggle.gif

Och visst var de duktiga igår Adrian och Kristoffer. Jag brukar inte ha några förväntningar på svenskarna, så det här blev ju väldigt positivt. Det skulle vara kul om Kristoffer lyckas i kväll och behåller sin fina placering. Det ska nog mycket till för att det ska bli så tror jag. Många av de andra åkarna ligger , normalt sett, på en helt annan nivå. Adrian har tyvärr svårt med konditionen. Så att han ska hålla för fyra min är mycket begärt. Självklart skulle det vara kul om han ändå gjorde det.

Det fanns för övrigt en del debutanter som jag direkt fick stora förhoppningar om.

Titti!! Ikväll sänder SVT24 direkt kl. 20.00 så man slipper nattsittning sweatingbullets.gif . Men först är det Isdans kl. 13.30 på Eurosport tummenupp.gif

OBS! Jag tycker att Kristoffer är duktig, men jag håller tummarna för de som är duktigast och det tycker jag inte att han är. För tillfället är Lambiel, van der Perren, Verner, Joubert och några till mycket vassare.

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          titti49zon6
          Inlägg 24-01-2008, 09:45
          Länk hit: #6

Medlem

Tack Gillan för den upplysningen, då ska jag titta kl 20, så kul att få följa killarna och så klart
          att jag tittar på dagens isdans thumbdown.gif

--------------------

Citera
          aanderss
          Inlägg 24-01-2008, 11:03
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 29 979
          Medlem nr: 8 994

CITAT (Gillan @ 24-01-2008, 09:02) *
          Hihi, inte har jag missat nån konståkning inte. Då ska nog himlen trilla ner först innan det händer giggle.gif

Och visst var de duktiga igår Adrian och Kristoffer. Jag brukar inte ha några förväntningar på svenskarna, så det här blev ju väldigt positivt. Det skulle vara kul om Kristoffer lyckas i kväll och behåller sin fina placering. Det ska nog mycket till för att det ska bli så tror jag. Många av de andra åkarna ligger , normalt sett, på en helt annan nivå. Adrian har tyvärr svårt med konditionen. Så att han ska hålla för fyra min är mycket begärt. Självklart skulle det vara kul om han ändå gjorde det.

Det fanns för övrigt en del debutanter som jag direkt fick stora förhoppningar om.

Titti!! Ikväll sänder SVT24 direkt kl. 20.00 så man slipper nattsittning sweatingbullets.gif . Men först är det Isdans kl. 13.30 på Eurosport tummenupp.gif

OBS! Jag tycker att Kristoffer är duktig, men jag håller tummarna för de som är duktigast och det tycker jag inte att han är. För tillfället är Lambiel, van der Perren, Verner, Joubert och några till mycket vassare.

du har du säkert eurosport de sänder direkt i 4 timmar i eftermiddag

Citera
          Gillan
          Inlägg 24-01-2008, 11:24
          Länk hit: #8

Medlem

CITAT (aanderss @ 24-01-2008, 11:03) *
          du har du säkert eurosport de sänder direkt i 4 timmar i eftermiddag

Jo då, annars hade jag nog inte kunnat se kl 13.30 idag flirting.gif . För tyvärr är det så att även om eurosport har mer att önska, så finns det för oss i sverige inte mycket annat att välja på. SVT har för det mesta endast ett kort sammandrag på kvällarna och det är inte vad jag är nöjd med. Jag vill inte bara se de bästa, jag vill se alla. Man får möjligheten att se deras utveckling från "bambi" till fulländad stjärna. Och det är en njutning blush.gif

Tack ändå för tipset aanderss tummenupp.gif

--------------------

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 24-01-2008, 16:20
          Länk hit: #9

Medlem

CITAT (Gillan @ 24-01-2008, 09:02) *

O, jo så är det säkert. Det är nåt som saknas när man ser på Kristoffer. Men jag vet ju inte vad förstås. Men om de är lika nerviga som igår så kan väl en del oväntat hända?

Jag hörde också att Adrian har det kämpigt med uthålligheten på plan. Jag har för övrigt aldrig tänkt på att det är hela fyra minuter de åker i finalen! ohmy.gif

O så blev jag nyfiken på vilka du såg potential hos. Berätta! Supernyfiken!

Citera
          Gillan
          Inlägg 24-01-2008, 18:10
          Länk hit: #10

Medlem

CITAT (anna_rispan @ 24-01-2008, 16:20) *
          O, jo så är det säkert. Det är nåt som saknas när man ser på Kristoffer. Men jag vet ju inte vad förstås. Men om de är lika nerviga som igår så kan väl en del oväntat hända?

Jag hörde också att Adrian har det kämpigt med uthålligheten på plan. Jag har för övrigt aldrig tänkt på att det är hela fyra minuter de åker i finalen! ohmy.gif

O så blev jag nyfiken på vilka du såg potential hos. Berätta! Supernyfiken!

Vad som saknas hos Kristoffer är självsäkerheten och det lyser igenom när han åker. För att han kan är det ingen tvekan om, men han får inte den där smidigheten och tvärsäkra åksättet som de allra bästa har. Men jag har följt Kristoffer igenom nio em nu och han har utvecklats alldeles enormt under alla dessa år. Frågan är väl hur många fler han orkar. Nåja, det får tiden utvisa. Och självklart håller jag tummarna för honom ikväll. Och för Adrian också. Det skulle ju vara helt fantastiskt om vi finge tre st med nästa år.

Det är till och med 4,5 min +/-10sek som de åker i friprogrammet.

Hihi, potential ja, inte lätt att komma ihåg alla 36 som åkte, men kroaten Josip Gluhak, Alexander Kazakov från BLR, Javier Fernandez ESP och Manuell Koll AUT, är några av dem som jag tror kan vara värda att lägga på minnet.

Nu har jag sett fyra timmars isdans och det var en hel del vackert att se på där. Fast man känner sig mer än lovligt fyrkantig efter ett sånt långpass naughty.gif

--------------------

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 24-01-2008, 18:30
          Länk hit: #11

Medlem

Då ska jag skicka självsäkerhetstankar till Kristoffer då då. Inför VM menar jag. O jag ska hålla tummarna stenhårt sen när det är tävling på tv.

Jag såg timmen på svt i går. O visst har det kommit mera glitter på kostymerna både bland herrar o paren? Eller minns jag galet?? Tycker att det några år var väldigt lite glitter på i allafall herrarnas kläder. (Jo jag har en lite mer ytlig fascination för konståkarna ja... blush.gif )

Citera
          Gillan
          Inlägg 24-01-2008, 21:04
          Länk hit: #12

Medlem

Glöm vad jag sa anna!! Adrian åkte ju helt fantastiskt yahoo.gif wub.gif .....Hoppas Kristoffer gör samma bragd tummenupp.gif

--------------------

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 24-01-2008, 22:34
          Länk hit: #13

Medlem

Ja Adrian imponerade!!! Jag har inte hållit tummarna så hårt förut som nu när jag höll dem för Kristoffer. Det gick ju inte så bra som det hade kunnat.

Men deras gemensamma insats är ju suverän!! Nu måste jag jobba hårt i sommar så jag får ihop pengar till em. Visst sa de Helsingfors??!!

Citera
          Gillan
          Inlägg 24-01-2008, 22:35
          Länk hit: #14

Medlem

Och åhhhh så jag led med Kristoffer. Stackars honom. Han hade ju ett fantastiskt fint program och åkte jättebra om man bortser från de grova missarna.

Men ändå! Ett stort Grattis till Adrian och Kristoffer som fixat så fina placeringar som 5:a ( Adrian ) och 6:a ( Kristoffer )

För övrigt är jag nöjd med hur medaljerna utdelades. Ett Jättegrattis till Tomas Verner ( guld ) som kämpat länge för att komma dit han är nu.

Fast liite synd var det allt att så många gjorde så många missar.

I morrn är en ny dag med damerna och dansens friåkning tummenupp.gif

Oj, du hann visst före, men visst sa de Helsingfors.

Redigerat av Gillan: 24-01-2008, 22:36

--------------------

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 24-01-2008, 22:37
          Länk hit: #15

Medlem

Ja precis! Stort grattis till dem!

Kan man skicka hälsning till dem nånstans??

Citera
          Gillan
          Inlägg 24-01-2008, 22:38
          Länk hit: #16

Medlem

CITAT (anna_rispan @ 24-01-2008, 22:37) *
          Ja precis! Stort grattis till dem!

Kan man skicka hälsning till dem nånstans??

Det vet jag faktiskt inte giggle.gif , men om du forskar i det så kan jag skicka sen flirting.gif

--------------------

Citera
          titti49zon6
          Inlägg 24-01-2008, 23:03
          Länk hit: #17

Medlem

Jag håller med er, killarna var ju otroligt duktiga, bara synd att Kristoffer gjorde dom där missarna
          men jag skickar ett Stort Grattis till dom och ett stort fång med rose.gif rose.gif rose.gif

och jag lyckades hålla mig vaken giggle.gif

--------------------

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 25-01-2008, 09:09
          Länk hit: #18

Medlem

Grrr. Inte ett ord i vår lokalal tidning! Inte ens resultaten kunde jag hitta. Fy vad dåligt! Det kan inte bero på platsbrist för det var två stora bilder på ena sidan. Den ena på en hoppande handbollsspelare. Lite tjusiga o imponerande konståkningsposer hade varit bättre och mer rättvist. Tycker jag.

Citera
          Gillan
          Inlägg 25-01-2008, 09:20
          Länk hit: #19

Medlem

CITAT (anna_rispan @ 25-01-2008, 09:09) *
          Grrr. Inte ett ord i vår lokalal tidning! Inte ens resultaten kunde jag hitta. Fy vad dåligt! Det kan inte bero på platsbrist för det var två stora bilder på ena sidan. Den ena på en hoppande handbollsspelare. Lite tjusiga o imponerande konståkningsposer hade varit bättre och mer rättvist. Tycker jag.

Så är det tyvärr anna. Ingenting vi kan göra nåt åt. Jag har med åren insett att man får vara glad att de alls sänder nåt på tv:n. SVT:s en-timmessammandrag har jag inte mycket till övers för. Att det har varit liiite mer i år beror enbart på att WM går i Göteborg och de villa ha lite godwill inför det. Då visar de formodligen allt utan undantag. Så var det när EM var i Malmö. Och det tycker jag så här om rtfm.gif . Eurosport sänder ju mycket mer, men de lämnar också mycket övrigt att önska. De visar som det behagar och passar dem, trots utskrivna tider. Verkligen nonchalant. Stackars den som satt på förinspelning och kommer hem och har missat en hel timme. Motsatsen händer oftare .

Nej, att vara konståkningsfan är inte lätt om man vill hänga med.

--------------------

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 25-01-2008, 09:27
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Sporten skrivs till stor del av män för män. Män är mer intresserad av handboll än konståkning. Så enkel är nog förklaringen. jmf utrymmet för fotboll i förhållande till ridsport - samma där.

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera

6 sidor V   1 2 3 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 12-08-2025, 11:19

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon