Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Komposthög i skogen
          Lena i Vallentun...
          Inlägg 02-02-2008, 07:53
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 30
          Medlem nr: 13 488

Vi har i en komposthög eller ett ställe i skogen där det har slängts växtsrester under flera år.
          Vi är ju nyinflyttade så jag vet inte riktigt vad som slängts där. Allt är bara slängt i en hög och det är ganska tort , den ligger under några träd.

Kan det här användas att blanda i jorden, har några rabatter som jag behöver fylla på och några som jag vill bredda.

Citera

Nytt inlägg
          Svar (1 - 1)
          eugenia
          Inlägg 02-02-2008, 10:34
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 301
          Medlem nr: 6 614

Hej
          Det är svårt att bedöma eftersom man inte ser komposten, men visst kan du väl gräva i botten på högen och använda det som utfyllnad. Skulle väl inte tro att någon har lagt något olämpligt där. Vad skulle det kunna vara? Jag tycker det är ett bättre sätt att, som dina grannar gjort, lägga en hög i skogen än att hyra släp och åka till återvinningscentralen med avfallet. Förr eller senare bryts det ju ner. Ännu bättre är om någon sönderdelar det hela och vattnar och blandar om i högen. Bakterierna som ska bryta ner materialet behöver fukt för att föröka sig.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2025, 22:39

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon