Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Mannen som talar med andar, tror ni
          Bettis
          Inlägg 26-02-2008, 16:48
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 4 213
          Medlem nr: 9 061

Har just tittat på Mannen som talar med andar, jösses så klockren han är. Tror ni att man kan tala med andar g.gif blir man en ande g.gif går det omkring andar här hos oss g.gif kan andarna (om dom finns) se oss g.gif

--------------------

Citera
          12 sidor V   1 2 3 > »   
          Nytt inlägg
          Svar (1 - 19)
          Pirum
          Inlägg 26-02-2008, 16:54
          Länk hit: #2

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

Nej, det skulle vara en oerhört hemsk värld om det fanns en massa jämra andar överallt. Fy för den lede. Tur att jag inte tror på det alltså.

--------------------
          zon2.5

Citera
          Solstorm
          Inlägg 26-02-2008, 16:56
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 2 933
          Medlem nr: 13 452

Absolut så tror jag på det. Har varit hos medium som varit mycket exakta och där det inte finns några som helst tvivel om att det stämmer. Berättade om sådant som absolut ingen annan känner till. Vissa medium är mer klockrena än andra, en del kan ju glida lite och uttrycka sig mer svepande. Tyvärr så är det ju en branch som som inte alltid är så seriös, men det finns en del som är mycket, mycket duktiga.

Citera
          Bettis
          Inlägg 26-02-2008, 16:58
          Länk hit: #4

Medlem

CITAT (Solstorm @ 26-02-2008, 16:56) *
          Absolut så tror jag på det. Har varit hos medium som varit mycket exakta och där det inte finns några som helst tvivel om att det stämmer. Berättade om sådant som absolut ingen annan känner till. Vissa medium är mer klockrena än andra, en del kan ju glida lite och uttrycka sig mer svepande. Tyvärr så är det ju en branch som som inte alltid är så seriös, men det finns en del som är mycket, mycket duktiga.

Jo, men tror du dom finns runt om oss eller kommer dom ibland eller kan man ropa på dom confused.gif jag vet inte vad jag tror.

--------------------

Citera
          Solstorm
          Inlägg 26-02-2008, 17:06
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 2 933
          Medlem nr: 13 452

Jag är ingen expert på området, men visst finns de omkring oss. Kanske inte hela tiden. Du behöver inte ropa, det räcker nog med att prata. Vid ett enda tillfälle har jag hört rösten från en död nära anhörig som pratade med mig. Jag vill så gärna höra mer. Till alla som tvivlar på mig kan jag säga att jag var både nykter och vaken vid det tillfället.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 26-02-2008, 17:12
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Tror inte ett dugg på "andeskådare". Med risk för att förarga, så är det min bestämda uppfattning att det handlar om uttrycksformer hos psykiskt labila människor, när det inte rör sig om rent bedrägeri.

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Mollis
          Inlägg 26-02-2008, 17:15
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 2 425
          Medlem nr: 10 996

Jag är nog benägen att hålla med snigeln...

Citera
          niklaswik
          Inlägg 26-02-2008, 17:21
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 809
          Medlem nr: 4 547

Han på TV är ju närmast hypnotisör så till vida att han får folk att så gott som berätta för honom hur det ligger till. som "jag ser en kvinna, fanns det nån kvinna i släkten kanske? Jaha, och nu tror jag att jag ser namnet sofie, eller sofia, eller kanske sara, finns det nån i släkten som heter nåt liknande?" "Ja, en solbritt fanns det visst" "Just det, nu klarnar det, solbritt är det ju jag ser"....

Men visst, jag stänger inga dörrar för att det kanske kan finnas några få som verkligen klarar av att få kontakt med nåt slags kvarlevande skuggor av döda.

--------------------
          //Niklas

Citera
          Piccante
          Inlägg 26-02-2008, 17:22
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (aq42 @ 26-02-2008, 17:12) *
          Tror inte ett dugg på "andeskådare". Med risk för att förarga, så är det min bestämda uppfattning att det handlar om uttrycksformer hos psykiskt labila människor, när det inte rör sig om rent bedrägeri.

Du sammanfattar min inställning bra!

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 26-02-2008, 17:23
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Det fanns en artikel i söndags-pappers-GP om bluffgubben Terry Evans när han han höll massmöte i Alingsås. Artikeln var dock neutralt skriven, bluff är mitt omdöme. Han lever gott på att åka runt och bluffa, en årskomst på 300000 har han och bara i Alingsås kom det 300 st som betalade 100 kr var. Jag skall tro på andar när jag träffar nån annars nöjer jag mig med att bara andas.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Myosotis
          Inlägg 26-02-2008, 17:38
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

Nej, jag tror inte alls på sånt. Det är mycket elakt, hänsynslöst och cyniskt att tjäna pengar på att lura människor som är i desperat behov av att komma i kontakt med någon de älskat.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Bettis
          Inlägg 26-02-2008, 17:41
          Länk hit: #12

Medlem

Som jag fattat det så finns det dom som absolut tror, tveksamma, tror absolut inte. När man är död är man död, som att födas man minns inget alls. Men den vita tunneln som så många har sett g.gif själv vet jag inte vad jag tror, ibland tror jag och ibland undrar jag över hur det verkligen är, ja vi kan väl bara gissa en vacker dag får vi ju svaret, men jag tycker att det skulle vara lite kul om man kunde få, på något sätt kontakt med andarna (finns det en skäl (stavas det så??)). Är det isåfall den som vandrar omkring g.gif anden ska det vara energin isf eller vad g.gif

Terry Evans såg artikeln men hann tyvärr inte läsa den.

--------------------

Citera
          KURT
          Inlägg 26-02-2008, 18:43
          Länk hit: #13

Medlem
          Antal inlägg: 10 440
          Medlem nr: 34

Jag trodde att det var ett stavfel och att det skulle stå "mannen som talar med änder", men så insåg jag att det tydligen är ett program som går på någon av TV4:s kanaler - och då är det ju inget konstigt, de har ju tomtar på loftet.

Citera
          Bettis
          Inlägg 26-02-2008, 18:52
          Länk hit: #14

Medlem

Oavsett vilken kanal det går på så är ju frågan ganska intressant tycker jag!!

--------------------

Citera
          Berith
          Inlägg 26-02-2008, 19:00
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

Japp, jag tror absolut på det eller sånt eller vad ni vill kalla det. Sen kan dock personerna man ser på TV vara mer eller mindre trovärdiga.

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          rahmat2
          Inlägg 26-02-2008, 19:27
          Länk hit: #16

Gäster

CITAT (Myosotis @ 26-02-2008, 17:38) *
          Nej, jag tror inte alls på sånt. Det är mycket elakt, hänsynslöst och cyniskt att tjäna pengar på att lura människor som är i desperat behov av att komma i kontakt med någon de älskat.

Håller med dig hela vägen!
          Rahmat

Citera
          Fågelvägen
          Inlägg 26-02-2008, 19:29
          Länk hit: #17

Medlem
          Antal inlägg: 1 550
          Medlem nr: 4 889

Vet inte om ni sett samma program som SVT sände i somras. En man som påstod sig kunna tala med nån egyptisk ande.
          Det blev såvitt jag minns aldrig klart om dendär anden talade svenska eller hur de lyckades kommunicera. Mannen hade tidigare haft en annan andekontakt, men den anden var tydligen lite ohyfsad, så de gjorde slut... Det hela gjorde ett ganska komiskt intryck, ren bluff kändes det som.

Fin affärsidé, dock! Så länge folk går på det, alltså, och betalar tusentals kronor för "sessioner" i det vackra landskapet. Mannen hade byggt till för att få plats för alla besökande. Bygga kostar ju förstås. Väldigt många olika hattar hade han också.
          Vad anden tillförde - goda råd? egyptisk livsvisdom? kontakter med avlidna släktingar? - har jag tydligen glömt.
          Naturen tycker jag innehåller alldeles tillräckligt många mysterier att häpna över, så en viss sorts knäppskallar lämnar mig oberörd.

--------------------
          Zon 2-3, en gammal trädgård med höjdskillnader på över 4 m. Gillar förvandlingar - med berg, sten och växter som material

Citera
          Grå
          Inlägg 26-02-2008, 19:34
          Länk hit: #18

Medlem
          Antal inlägg: 2 648
          Medlem nr: 11 526

Det är ganska taskigt att påskina att människor som inte är som den stora massan är psykiskt labila.
          Man skulle ju då kunna säga att alla som håller sig med nicknames på internetforum är psykiskt labila, eftersom den stora massan alltid presenterar sig med sina dopnamn irl...

Jag är fullt övertygad om att det existerar en andevärld, och att du måste förändra ditt sätt att tänka och tro för att få kontakt med den. Spotta inte på folk som besitter den förmågan, för alla tar inte betalt och visar upp sig som cirkuspudlar.

Citera
          rahmat2
          Inlägg 26-02-2008, 19:44
          Länk hit: #19

Gäster

CITAT (Fågelvägen @ 26-02-2008, 19:29) *
          Vet inte om ni sett samma program som SVT sände i somras. En man som påstod sig kunna tala med nån egyptisk ande.
          Det blev såvitt jag minns aldrig klart om dendär anden talade svenska eller hur de lyckades kommunicera. Mannen hade tidigare haft en annan andekontakt, men den anden var tydligen lite ohyfsad, så de gjorde slut... Det hela gjorde ett ganska komiskt intryck, ren bluff kändes det som.

Fin affärsidé, dock! Så länge folk går på det, alltså, och betalar tusentals kronor för "sessioner" i det vackra landskapet. Mannen hade byggt till för att få plats för alla besökande. Bygga kostar ju förstås. Väldigt många olika hattar hade han också.
          Vad anden tillförde - goda råd? egyptisk livsvisdom? kontakter med avlidna släktingar? - har jag tydligen glömt.
          Naturen tycker jag innehåller alldeles tillräckligt många mysterier att häpna över, så en viss sorts knäppskallar lämnar mig oberörd.

Håller med dig!
          I dagens värld är den enda anledningen till spridning av vidskeppelse, ekonomiska vinster.
          Rahmat

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 26-02-2008, 19:51
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

CITAT (Bettis @ 26-02-2008, 16:58) *
          Jo, men tror du dom finns runt om oss eller kommer dom ibland eller kan man ropa på dom confused.gif jag vet inte vad jag tror.

Jag vill inte tro på att de finns på ett sådant sätt att de ser oss vareviga minut. Vem sjutton vill ha sällskap t ex på toa? flirting.gif

Har varit på flera storseanser och även en privat sittning med en av de som varit på TV. Vet faktiskt inte vad jag ska tro. Vid den privata sittningen så sa mediet saker som han aldrig kunnat lista ut , jag fick inte säga mer än typ ja nej osv.

Har också sett " Mannen som talar med andar " och vissa gånger tycker jag att han just frågar sig fram. Dessutom säger han alltid att det är så bra , så bra med allt och att " andarna " förlåter alla , vakar över släkten mm mm. Vem sjutton vill inte höra det om någon i ens närhet gått bort genom t ex en olycka och man kanske känner sig skyldig till den.

Kommer att fortsätta gå på storseanser , brukar kosta någon hundring, för att kolla mer . Bedragare eller ej , jag vill bilda mig en egen uppfattning fast jag lutar mest mot att det är skickliga personer som kan " läsa av " sina medmänniskors kroppspråk mm.

Har hört ett medium säga till en person att oj du har ett helt följe av andar med dig. Det skulle vara släktingar. Visst , alla har vi väl släktingar som gått bort och som vi " bär " med oss , alla har ju satt sina spår hos oss. Så på så sätt har vi väl alla en massa andar runt omkring oss.

Redigerat av mamamaggan: 27-02-2008, 00:23

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera

12 sidor V   1 2 3 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-08-2025, 04:29

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon