|
Mannen som talar med andar, tror ni |
|
|
|
26-02-2008, 16:48
|

Medlem
Antal inlägg: 4 213
Medlem nr: 9 061

|
Har just tittat på Mannen som talar med andar, jösses så klockren han är. Tror ni att man kan tala med andar  blir man en ande  går det omkring andar här hos oss  kan andarna (om dom finns) se oss
--------------------
|
|
|
|
|
 |
Svar
(1 - 19)
|
26-02-2008, 16:54
|

Validating
Antal inlägg: 3 808
Medlem nr: 5 448

|
Nej, det skulle vara en oerhört hemsk värld om det fanns en massa jämra andar överallt. Fy för den lede. Tur att jag inte tror på det alltså.
--------------------
zon2.5
|
|
|
|
|
26-02-2008, 16:56
|
Medlem
Antal inlägg: 2 933
Medlem nr: 13 452

|
Absolut så tror jag på det. Har varit hos medium som varit mycket exakta och där det inte finns några som helst tvivel om att det stämmer. Berättade om sådant som absolut ingen annan känner till. Vissa medium är mer klockrena än andra, en del kan ju glida lite och uttrycka sig mer svepande. Tyvärr så är det ju en branch som som inte alltid är så seriös, men det finns en del som är mycket, mycket duktiga.
|
|
|
|
|
26-02-2008, 16:58
|

Medlem

|
CITAT (Solstorm @ 26-02-2008, 16:56)  Absolut så tror jag på det. Har varit hos medium som varit mycket exakta och där det inte finns några som helst tvivel om att det stämmer. Berättade om sådant som absolut ingen annan känner till. Vissa medium är mer klockrena än andra, en del kan ju glida lite och uttrycka sig mer svepande. Tyvärr så är det ju en branch som som inte alltid är så seriös, men det finns en del som är mycket, mycket duktiga. Jo, men tror du dom finns runt om oss eller kommer dom ibland eller kan man ropa på dom  jag vet inte vad jag tror.
--------------------
|
|
|
|
|
26-02-2008, 17:06
|
Medlem
Antal inlägg: 2 933
Medlem nr: 13 452

|
Jag är ingen expert på området, men visst finns de omkring oss. Kanske inte hela tiden. Du behöver inte ropa, det räcker nog med att prata. Vid ett enda tillfälle har jag hört rösten från en död nära anhörig som pratade med mig. Jag vill så gärna höra mer. Till alla som tvivlar på mig kan jag säga att jag var både nykter och vaken vid det tillfället.
|
|
|
|
|
26-02-2008, 17:12
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
Tror inte ett dugg på "andeskådare". Med risk för att förarga, så är det min bestämda uppfattning att det handlar om uttrycksformer hos psykiskt labila människor, när det inte rör sig om rent bedrägeri.
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
26-02-2008, 17:15
|

Medlem
Antal inlägg: 2 425
Medlem nr: 10 996

|
Jag är nog benägen att hålla med snigeln...
|
|
|
|
|
26-02-2008, 17:21
|

Medlem
Antal inlägg: 809
Medlem nr: 4 547

|
Han på TV är ju närmast hypnotisör så till vida att han får folk att så gott som berätta för honom hur det ligger till. som "jag ser en kvinna, fanns det nån kvinna i släkten kanske? Jaha, och nu tror jag att jag ser namnet sofie, eller sofia, eller kanske sara, finns det nån i släkten som heter nåt liknande?" "Ja, en solbritt fanns det visst" "Just det, nu klarnar det, solbritt är det ju jag ser"....
Men visst, jag stänger inga dörrar för att det kanske kan finnas några få som verkligen klarar av att få kontakt med nåt slags kvarlevande skuggor av döda.
--------------------
//Niklas
|
|
|
|
|
26-02-2008, 17:22
|

Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 6 891

|
CITAT (aq42 @ 26-02-2008, 17:12)  Tror inte ett dugg på "andeskådare". Med risk för att förarga, så är det min bestämda uppfattning att det handlar om uttrycksformer hos psykiskt labila människor, när det inte rör sig om rent bedrägeri. Du sammanfattar min inställning bra!
--------------------
|
|
|
|
|
26-02-2008, 17:23
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
Det fanns en artikel i söndags-pappers-GP om bluffgubben Terry Evans när han han höll massmöte i Alingsås. Artikeln var dock neutralt skriven, bluff är mitt omdöme. Han lever gott på att åka runt och bluffa, en årskomst på 300000 har han och bara i Alingsås kom det 300 st som betalade 100 kr var. Jag skall tro på andar när jag träffar nån annars nöjer jag mig med att bara andas.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
26-02-2008, 17:41
|

Medlem

|
Som jag fattat det så finns det dom som absolut tror, tveksamma, tror absolut inte. När man är död är man död, som att födas man minns inget alls. Men den vita tunneln som så många har sett  själv vet jag inte vad jag tror, ibland tror jag och ibland undrar jag över hur det verkligen är, ja vi kan väl bara gissa en vacker dag får vi ju svaret, men jag tycker att det skulle vara lite kul om man kunde få, på något sätt kontakt med andarna (finns det en skäl (stavas det så??)). Är det isåfall den som vandrar omkring  anden ska det vara energin isf eller vad Terry Evans såg artikeln men hann tyvärr inte läsa den.
--------------------
|
|
|
|
|
26-02-2008, 18:43
|
Medlem
Antal inlägg: 10 440
Medlem nr: 34

|
Jag trodde att det var ett stavfel och att det skulle stå "mannen som talar med änder", men så insåg jag att det tydligen är ett program som går på någon av TV4:s kanaler - och då är det ju inget konstigt, de har ju tomtar på loftet.
|
|
|
|
|
26-02-2008, 18:52
|

Medlem

|
Oavsett vilken kanal det går på så är ju frågan ganska intressant tycker jag!!
--------------------
|
|
|
|
|
26-02-2008, 19:00
|

Medlem
Antal inlägg: 15 282
Medlem nr: 18

|
Japp, jag tror absolut på det eller sånt eller vad ni vill kalla det. Sen kan dock personerna man ser på TV vara mer eller mindre trovärdiga.
--------------------
----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
|
|
|
|
rahmat2
|
26-02-2008, 19:27
|
Gäster

|
CITAT (Myosotis @ 26-02-2008, 17:38)  Nej, jag tror inte alls på sånt. Det är mycket elakt, hänsynslöst och cyniskt att tjäna pengar på att lura människor som är i desperat behov av att komma i kontakt med någon de älskat. Håller med dig hela vägen! Rahmat
|
|
|
|
|
26-02-2008, 19:29
|

Medlem
Antal inlägg: 1 550
Medlem nr: 4 889

|
Vet inte om ni sett samma program som SVT sände i somras. En man som påstod sig kunna tala med nån egyptisk ande. Det blev såvitt jag minns aldrig klart om dendär anden talade svenska eller hur de lyckades kommunicera. Mannen hade tidigare haft en annan andekontakt, men den anden var tydligen lite ohyfsad, så de gjorde slut... Det hela gjorde ett ganska komiskt intryck, ren bluff kändes det som.
Fin affärsidé, dock! Så länge folk går på det, alltså, och betalar tusentals kronor för "sessioner" i det vackra landskapet. Mannen hade byggt till för att få plats för alla besökande. Bygga kostar ju förstås. Väldigt många olika hattar hade han också. Vad anden tillförde - goda råd? egyptisk livsvisdom? kontakter med avlidna släktingar? - har jag tydligen glömt. Naturen tycker jag innehåller alldeles tillräckligt många mysterier att häpna över, så en viss sorts knäppskallar lämnar mig oberörd.
--------------------
Zon 2-3, en gammal trädgård med höjdskillnader på över 4 m. Gillar förvandlingar - med berg, sten och växter som material
|
|
|
|
|
26-02-2008, 19:34
|

Medlem
Antal inlägg: 2 648
Medlem nr: 11 526

|
Det är ganska taskigt att påskina att människor som inte är som den stora massan är psykiskt labila. Man skulle ju då kunna säga att alla som håller sig med nicknames på internetforum är psykiskt labila, eftersom den stora massan alltid presenterar sig med sina dopnamn irl...
Jag är fullt övertygad om att det existerar en andevärld, och att du måste förändra ditt sätt att tänka och tro för att få kontakt med den. Spotta inte på folk som besitter den förmågan, för alla tar inte betalt och visar upp sig som cirkuspudlar.
|
|
|
|
rahmat2
|
26-02-2008, 19:44
|
Gäster

|
CITAT (Fågelvägen @ 26-02-2008, 19:29)  Vet inte om ni sett samma program som SVT sände i somras. En man som påstod sig kunna tala med nån egyptisk ande. Det blev såvitt jag minns aldrig klart om dendär anden talade svenska eller hur de lyckades kommunicera. Mannen hade tidigare haft en annan andekontakt, men den anden var tydligen lite ohyfsad, så de gjorde slut... Det hela gjorde ett ganska komiskt intryck, ren bluff kändes det som.
Fin affärsidé, dock! Så länge folk går på det, alltså, och betalar tusentals kronor för "sessioner" i det vackra landskapet. Mannen hade byggt till för att få plats för alla besökande. Bygga kostar ju förstås. Väldigt många olika hattar hade han också. Vad anden tillförde - goda råd? egyptisk livsvisdom? kontakter med avlidna släktingar? - har jag tydligen glömt. Naturen tycker jag innehåller alldeles tillräckligt många mysterier att häpna över, så en viss sorts knäppskallar lämnar mig oberörd. Håller med dig! I dagens värld är den enda anledningen till spridning av vidskeppelse, ekonomiska vinster. Rahmat
|
|
|
|
|
26-02-2008, 19:51
|
Medlem
Antal inlägg: 15 810
Medlem nr: 2 558

|
CITAT (Bettis @ 26-02-2008, 16:58)  Jo, men tror du dom finns runt om oss eller kommer dom ibland eller kan man ropa på dom  jag vet inte vad jag tror. Jag vill inte tro på att de finns på ett sådant sätt att de ser oss vareviga minut. Vem sjutton vill ha sällskap t ex på toa? Har varit på flera storseanser och även en privat sittning med en av de som varit på TV. Vet faktiskt inte vad jag ska tro. Vid den privata sittningen så sa mediet saker som han aldrig kunnat lista ut , jag fick inte säga mer än typ ja nej osv. Har också sett " Mannen som talar med andar " och vissa gånger tycker jag att han just frågar sig fram. Dessutom säger han alltid att det är så bra , så bra med allt och att " andarna " förlåter alla , vakar över släkten mm mm. Vem sjutton vill inte höra det om någon i ens närhet gått bort genom t ex en olycka och man kanske känner sig skyldig till den. Kommer att fortsätta gå på storseanser , brukar kosta någon hundring, för att kolla mer . Bedragare eller ej , jag vill bilda mig en egen uppfattning fast jag lutar mest mot att det är skickliga personer som kan " läsa av " sina medmänniskors kroppspråk mm. Har hört ett medium säga till en person att oj du har ett helt följe av andar med dig. Det skulle vara släktingar. Visst , alla har vi väl släktingar som gått bort och som vi " bär " med oss , alla har ju satt sina spår hos oss. Så på så sätt har vi väl alla en massa andar runt omkring oss.
Redigerat av mamamaggan: 27-02-2008, 00:23
--------------------
Mälardalen zon 2 - 3
Att känna skuld är att vara human
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|