Medlem
Antal inlägg: 29 979
Medlem nr: 8 994
min mammas katt hoppar upp på ett dörhandtag och öppnar dören. vi har vänt handtaget men han kan öppna ennu. de ända som hjälper är att sätta en stol framför dörren men hur kan man annars hindra den? skall kanske säga att de rör sig om köksdören ut till hallen
Medlem
Antal inlägg: 4 878
Medlem nr: 9 054
CITAT (aanderss @ 18-03-2008, 22:25)
min mammas katt hoppar upp på ett dörhandtag och öppnar dören. vi har vänt handtaget men han kan öppna ennu. de ända som hjälper är att sätta en stol framför dörren men hur kan man annars hindra den?
Har ni satt handtaget upp och ner? Så att man måste lyfta det för att öppna?
--------------------
Den som väntar på att ta nästa steg, kan bli stående på ett ben resten av livet.
Ett förslag är sådana runda handtag som är lite mindre än en tennisboll. Det blir mycket svårare för hunrar/katter att öppna. Det är inte så lätt för människor heller.
Byggvarohusen är inte så duktiga att satsa på nätet. Just nu har jag inte det i minnet exakt i vilken affär har jag sett de. Men att jag sett de är helt klart.
Medlem
Antal inlägg: 15
Medlem nr: 14 533
CITAT (Stintan43 @ 19-03-2008, 08:05)
Men varför ska katten vara instängd?
Självklart så skall katter vara instängda!katter som springer ute och förökar sig är inget att eftersträva,sällskapsdjur skall vara just sällskapsdjur och då skall dom inte springa lösa för då blir dom betraktade som skaddedjur istället för sällskapsdjur.