Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Silos tråd som handlar om allt möjligt....
          silos
          Inlägg 31-03-2008, 14:15
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

Oj oj oj

Redigerat av silos: 03-04-2024, 01:18

Citera
          2 sidor V   1 2 >  
          Nytt inlägg
          Svar (1 - 19)
          Wilmer
          Inlägg 31-03-2008, 15:09
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 10 733
          Medlem nr: 2 529

Silos, ditt barnbarn måste älska ett hem som ditt! Kram på er.

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          silos
          Inlägg 31-03-2008, 15:31
          Länk hit: #3

Medlem

CITAT (Wilmer @ 31-03-2008, 16:09) *
          Silos, ditt barnbarn måste älska ett hem som ditt! Kram på er.

Ja;det gör hon verkligen! wub.gif biggrin.gif och vi har mycket roligt tillsammans! Jag virkade till henne dockor av bomullsgarn och dessa dockor gjorde succe på min dotters skola (Högskola för design och konst i Göteborg).Lilla barnbarnet älskar dessa dockor!

Något för trädgords folket!
          http://myninjaplease.com/wp-content/upload...ages/garden.jpg

Citera
          Alba
          Inlägg 31-03-2008, 15:31
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

Jag blir varm i hjärtat när jag läser det du skriver.

Det verkar som du funnit ett lugn och en tillit som många av oss saknar. ...........förmågan att kunna tillåta sig att ta dagen som den kommer och njuta av allt. Jag tänker bla på det du berättar att du står och tittar på trädet med dess vattendroppar.

Jag är säker att barnbarnet älskar att komma till dig. Du berättar säkert så fint för henne......den förmågan har du verkligen.

Redigerat av Alba: 31-03-2008, 15:34

Citera
          Bettis
          Inlägg 31-03-2008, 15:35
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 4 213
          Medlem nr: 9 061

CITAT (Alba @ 31-03-2008, 16:31) *

Det verkar som du funnit ett lugn och en tillit som många av oss saknar. ...........förmågan att kunna tillåta sig att ta dagen som den kommer och njuta av allt. Jag tänker bla på det du berättar att du står och tittar på trädet med dess vattendroppar.

Jag är säker att barnbarnet älskar att komma till dig. Du berättar säkert så fint för henne......den förmågan har du verkligen.

Kan bara hålla med Alba yes.gif

--------------------

Citera
          silos
          Inlägg 31-03-2008, 15:43
          Länk hit: #6

Medlem

CITAT (Alba @ 31-03-2008, 16:31) *

Jag ser fram emot fler berättelser från dig.

Åh;tack för dina goa ord! wub.gif Ju;jag har funnit en trygghet och ro inombords! jag finner stor glädje i att betrackta naturen;idag kollade jag länge på de vackra Tussilagon som lyste som solen där bland förraårets gräs och löv.
          Varenda gång som jag är ute ser jag något som jag bara måste titta på och det ordentligt! biggrin.gif
          Igår tittade jag på en hel familj(?) av Skator som solade i björken på en villa tomt.

När mitt barnbarn var nyfödd så började jag sjunga en finsk sång för henne och sedan varje gång som jag prata med henne så sjunger jag just den sången för henne och det har gjort att hon känner igen mig då hon med sina föräldrar kommer på besök från Göteborg. Dessutom sedan en lång tid tillbaka talar jag om allt möjligt för henne i telefon och hon lyssnar noga säger hennes mamma. Och numera deltar lillan i våra pratstunder och det är ju verkligen jätte roligt! Hon är 1år och 4 månader.
          I Juni flyttar de hit och jag fixade en härlig lägenhet till dem.

Så roligt att du gillar mina berättelser! wub.gif
          Jag skulle vilja göra en bildbok sedd från mitt perspektiv;det vill säga;jag tar bilderna och skriver liten text till.

Citera
          Eva-Helene
          Inlägg 31-03-2008, 16:03
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 6 295
          Medlem nr: 11 365

Ja gör en bildbok, Silos! Förutom att passa till små barn så kan den bli ett viktigt hjälpmedel både på BUP, äldreboenden och till afasi-vården - ja många många fler! Det behövs en bilderbok som inte bara vänder sig till riktigt små barn!

--------------------
          Ju mer du vet, ju mindre förstår du (Zhuang Zi)

cancer.gif

Citera
          silos
          Inlägg 31-03-2008, 16:07
          Länk hit: #8

Medlem

CITAT (Eva-Helene @ 31-03-2008, 17:03) *
          Ja gör en bildbok, Silos! Förutom att passa till små barn så kan den bli ett viktigt hjälpmedel både på BUP, äldreboenden och till afasi-vården - ja många många fler! Det behövs en bilderbok som inte bara vänder sig till riktigt små barn!

Det är precis en sådan bok som jag har i mina tankar!Roligt att du tänkte på samma sak!
          Eftersom för barn finns det hur många bra böcker som helst!
          Mina livserfarenheter gör att jag kan se på livet från många olika håll och jag har varit med om verkligen mycket både det goda och det som varit mindre gott.

Citera
          Netha
          Inlägg 31-03-2008, 20:47
          Länk hit: #9

Gäster

Skriver du en så lovar jag att jag köper ett antal ex. smile.gif

Citera
          silos
          Inlägg 01-04-2008, 09:38
          Länk hit: #10

Medlem

CITAT (Netha @ 31-03-2008, 21:47) *
          Skriver du en så lovar jag att jag köper ett antal ex. smile.gif

Härligt,att ha en köpare redan i förväg! thanks.gif

Citera
          silos
          Inlägg 01-04-2008, 10:12
          Länk hit: #11

Medlem

Här sitter jag vid datorn och besöker världen utanför yahoo.gif och behöver inte alls gå ut! Visst har jag redan varit ute med vovvarna och blivit smekt av morgonvinden,hälsad av alla fåglarna,blommorna,bilarna människorna yaay.gif biggrin.gif....
          Men nu inser jag att inte kan jag sitta här så länge till eftersom i köket skriker disken från igår,brödet vill bli bakade och mattorna vill ut till friska luften och jag måste ju även handla,handarbeta,pyssla,läsa,vila...undrar om jag nu är i min "uppåtperiod" whistling.gif

Citera
          silos
          Inlägg 01-04-2008, 11:16
          Länk hit: #12

Medlem

Skriven i Maj 2005 smile.gif

Sagoväsen av alla de slag hos mig:)

--------------------------------------------------------------------------------

I morse när jag vaknade av att vovvarna ville ut och göra sina behov så möttes jag av min underbara Pysselfen i vardagsrummet
          Hon hade gjort iordning alla pennor papper klister tidningar.... till pysslandet senare under dagen Hon heter Mediva.

Mediva ropade glatt GODMORGON till vovvarna och mig och sa:skynda er tillbaka så att vi kan pyssla!

En annan Fe som jag inte har sett på länge är:Bakarfen och hon heter Pippilotta och är rund och gullig och bakar världens godaste bullar och bröd.

Grannfrun sa faktiskt att Pippilotta hade varit hos henne och skulle snart komma till mig och baka bröd.

Under denna vecka har blommornas vackra Fe varit hos mig, hon heter Solblomma och hon hjälper mig att göra det fint i trädgården. rose.gif

Ni skulle bara se hur härliga alla mina fen är, en del av dem är väldigt busiga, som till ex. Esmeralda som spelar clown så fort hon får tillfälle till det och får människorna att skratta!

Men det finns även grymma små d¤¤¤¤¤r som kommer fram då och då och vill tutta eld på allt i närheten, då är det bäst att vara lugn och lyssna så försvinner de snart. crazy.gif ranting.gif -fear-.gif

Och dessa "fromma" små änglaväsen som talar om Jesus, de försöker jämt och ständigt tala om Himmelen, men då säger jag:jag vill leva här och nu; Himmelen får allt vänta! biggrin.gif angel_not.gif

Och så finns det en och en annan egotrippad besserwisser som tycker att de kan allt men de får inte hållas hur fritt som helst! yahoo.gif

Livet är riktigt roligt med alla dessa väsen! hbd.gif

Undrar om ni andra har några sådana i era liv?

Citera
          silos
          Inlägg 03-04-2008, 11:06
          Länk hit: #13

Medlem

Äntligen kom städar fen till mig yes.gif hon sa genast tidigt i morse att NU skall mattorna ut till vädring och ALLA rum skall damsugas och ALLA golv måste skuras! Jag försökte opponera mig,men hon skuffade mig ur sängen och skrek;du är sannerligen en äkta latmask! yahoo.gif Så det var bara upp och hoppa! Som tur var så kom sonen just då på besök och tog vovvarna på promenad.
          Jag har hunnit med nästan alla rum,endast köket är kvar och jag är faktiskt riktigt mallig!

Klockan 13:30 skall jag till Vårdcentralen och klockan 17 till Veterinären med 2 av mina vovvar. Ikväll lär jag vara ordentligt trött!

Citera
          Alba
          Inlägg 03-04-2008, 11:28
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

Jag önskar att städar-fen kunde besöka mig också. Konstigt att hon håller sig från mig. Hon tycker väl att jag ska fixa städningen själv.

Citera
          Magdis
          Inlägg 03-04-2008, 11:39
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Jag önskar att min dotter finge träffa dig nån gång Silos och höra dig berätta om féerna och allting, hon skulle älska dig!

Citera
          silos
          Inlägg 04-04-2008, 10:53
          Länk hit: #16

Medlem

CITAT (Magdis @ 03-04-2008, 12:39) *
          Jag önskar att min dotter finge träffa dig nån gång Silos och höra dig berätta om féerna och allting, hon skulle älska dig!

Oj,så berörd jag nu blev! Det skulle vara roligt även för mig! wub.gif thanks.gif
          Får jag sända till henne en bild som jag ritar av feena och en liten berättelse? Och om du vill så kan du maila mig och då även skriva vad din dotter heter;så att hon kan ingår i bärettelsen.

Var jag än har flyttat(har flyttat mycket) så har barnen i området lärt känna mig och jag har ritat tillsammans med dem och berättat sagor. Jag älskar ju barnens värld! sweatingbullets.gif wub.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 04-04-2008, 11:43
          Länk hit: #17

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

CITAT (silos @ 04-04-2008, 11:53) *
          Oj,så berörd jag nu blev! Det skulle vara roligt även för mig! wub.gif thanks.gif
          Får jag sända till henne en bild som jag ritar av feena och en liten berättelse? Och om du vill så kan du maila mig och då även skriva vad din dotter heter;så att hon kan ingår i bärettelsen.

Var jag än har flyttat(har flyttat mycket) så har barnen i området lärt känna mig och jag har ritat tillsammans med dem och berättat sagor. Jag älskar ju barnens värld! sweatingbullets.gif wub.gif

Jaaaaa! Åh vad snäll du är, hon kommer bli överlycklig! Jag PM:ar dig nu! smile.gif

Citera
          silos
          Inlägg 04-04-2008, 13:39
          Länk hit: #18

Medlem

CITAT (Magdis @ 04-04-2008, 12:43) *
          Jaaaaa! Åh vad snäll du är, hon kommer bli överlycklig! Jag PM:ar dig nu! smile.gif

Järligt;och jag har skrivit svar! smiley_small_hug.gif

Citera
          silos
          Inlägg 05-04-2008, 12:17
          Länk hit: #19

Medlem

Det finns människor som tycker att jag skriver så mycket om mig och mitt liv. Men vad skall jag skriva om;eftersom jag inte är det minsta intresserad av samhället!? Jag är så klart intresserad av naturen,skogen,havet och mycket mycket mera och allt sådant ingår i mina sagor.

Citera
          skogstroll
          Inlägg 05-04-2008, 12:25
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem nr: 9 409

det låter härligt, önskar jag kunde göra samma sak och slapp åka in till stan o jobba... bara göra det jag själv vill. Det är tungt att slita sig från sin trädgård o hus på morgnarna... fast den härliga promenaden på morgonen är skön i alla fall och man får uppleva lite natur och soluppgångar smile.gif umgicks hellre om dagarna med mina växter och djur! rose.gif

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera

2 sidor V   1 2 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-07-2025, 03:43

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon