Hm,
Första året jag hade balkong tryckte jag ihop hyfsat stora fuchsia plantor, (större en dom från Rockdala) i en smal grund balkonglåda ihop med andra plantor jag köpt färdigt, á la köp 12 plantor billigt. Trångt mao, var inte så noga med den lådan, trodde inte jag var så förtjust i fuchsia.
Egentligen dom värsta förutsättningarna för växter som finns på min balkong
Dom stormtrivdes! Jättesöta rödvita(blev förälskad i fuchsia då). Blommade långt in på hösten i mängder.
Förra året försökte jag pyssla om dom efter konstens alla regler(odlingsråden från Rockdala). Hade färgkombinerat olika sorter som såg ursöta ut på bild. Visserligen lämnade jag balkongen under 5 veckor på sommaren men hade vattenvakt.
En fuchsia av tre överlevde och klämde fram kanske 5 blommor totalt.
Resten av balkongen såg strålande ut!
Jag hade iof planerat blomningen till när jag skulle vara hemma.

Tom pelargonerna som jag samköpt billigt med min mamma på Maxi blommade i mängder, för att inte tala om hängpelargonerna jag drivit upp från frö. Dr. Westerlund som jag har som luftrenare inomhus blommade också så fint.
Jag tycker både pelargoner och fuchsia verkar hanterbara så länge dom klarar av balkongen. Men vinterförvaringen och tiden innan man vågar släppa ut dom verkar lite knepiga. Förutom Dr.Westerlund som stormtrivs hemma hos mig. Håller på att stamma upp en som kanske ska få leka träd på balkongen i sommar.
Vill egentligen inte både fuchsia och pelargoner ha det lite kargt och eländigt?
När jag var i Sharm El-sheik i februari såg jag att dom hade pelargoner, tänkte att det blir lite väl hett på sommaren. Men pelargoner kanske klarar riktig hetta? I februari kunde nätterna gå ner till 10 grader.
Nåja imorgon ska rubbet omplanteras.
Om jag hittar en tillräckligt stor kruka så ska jag trycka ner alla fuchsior i den, spar plats och verkar som att ni båda är inne på trångt. . Pelargonerna ska få sina lagom stora 10-12cm krukor.
Nästa år ska jag inte beställa

hur söta dom än är på bild.
Uppdragna från frön får det bli eller färdiga.........om jag inte kommer på hur jag ska övervintra dom