CITAT (Malvia @ 07-04-2008, 13:23)

Oj, hoppas inte detta blir en bråktråd. Vi har flera trådar här om just detta problem, men hittar inte dem nu.
Kan berätta vad jag gjort/gör. Vi har 5 utekatter. Samt en drös av grannkatter emellanåt.
När jag gjorde mina nya rabatter hängnade jag in dem med kompostgaller ett tag till växterna vuxit till sig. Sen på tomma jordytor stack jag ner grillpinnar som gjorde det obekvämt för katterna att gå där.
Nu är rabatterna så etablerade att de inte gå dit alls. Finna inga ytor att gräva på.
Det har jag också provat på och det funkade. Det gäller mina egna katter som gärna använde sig av en ny rabatt som inte hade blivit heltäckt av växter.
Som Malvia skrev så när rabatterna väl är etablerade så är de inte intressanta längre.
Men jag har annars accepterat att det här och var ligger kattskitar. De myllar jag ner, det är ju 'gödning'....
Däremot så blir jag sur på katternas revirkisseri. När de stående pinkar ner buskar och annat som de vill markera på. Det är betydligt värre. Inte nog med att det stinker när det är okastrerade katter, de tar även till sist död på de grenar/blad/blommor som är utsatta. Men så är det när det finns intelligensbefriade kattägare som inte fattar hur en okastrerad katt håller på.
Redigerat av embees: 07-04-2008, 12:56