Blomspruta fungerar tyvärr inte. Katterna är inte ett dugg rädd vare sig för mig eller blomsprutan….endast kombinationen blomspruta + Anki får dom att undvika mig och min altan…..tillfälligt
Jag har också funderat på ”kattskrämma” det finns tydligen någon som går på batterier och har rörelsecensor. Den bör man kunna ”skärma av” så att grannkatten ska kunna gå hem.
Jag säger som trådskaparen…..Generellt har jag inget emot katter men just nu är det faktiskt ganska jobbigt här.
På bottenvåningen i ”mitt hus” finns 8 lägenheter och i de lägenheterna finns det 9 katter som springer lösa + kattor från närliggande hus. Gissningsvis så är det ett 15-tal katter här.
Rabatter har jag ”fredat” genom att stoppa ner tätt, tätt med vassa trägrillspett. Det hjälper hyggligt och så fort växtligheten kommit igång och täkt all naken jord så bryr de sig inte om rabatterna.
Mitt stora problem är att de smiter in hos mig.
I stort sett varje dag hittar jag någon katt inne i min lägenhet…Det har till och med hänt att jag stängt in en katt när jag åkte bort. Den gången var jag bara ute över dagen men vad händer om jag åker till stugan en vecka och av misstag stängt in en katt?
När jag tog upp problemet med en av kattägarna (4 kattor) fick jag rådet att lämna toadörren öppen och locket uppfält när jag rester bort så den stackars katten kan komma åt vatten.