Just så Hedda, första biten av stammen ligger på marken, och när bladen börjar komma reser dom på sig från den punkten ...så gott dom orkar. Jag trodde att det berodde på att jag hade sått för nära ytan, men så verkar det alltså inte vara, eftersom jag satte dom djupare i år, och dom är lika rangliga.
Ezereht,.. jag har 2 krukor, och i den ena förgrodde jag dom lite inne, men direkt i krukan, och i den andra( den som det är kort på) sådde jag också direkt i krukan, men ute , och dom ser precis likadana ut.
Satte en massa frön, både från en påse sen förra året , och frön som jag tog från mina blommor i somras. Har en känsla av att grobarheten inte har varit speciellt stor om man jämför alla frön jag sådde med dom som ha kommit upp.. Det är också det som gör att jag tvekar lite om att toppa eller klippa av dom, för tänk om dom inte tar igen sig, då skulle jag verkligen bli ledsen.. Dessutom har jag aldrig sett blåklintsfrö att köpa..
I mitt minne sen jag var liten stod dom raka och vackra på ängarna, fast det kanske var då det, men det är skönt att veta att det inte verkar bero på att jag har gjort något fel, så nu tar jag fram blomsterpinnarna och binder upp dom..
Tack så mycket för hjälpen jag har fått genom era kommentarer