Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Mina tomatplantor ser så taniga och vissna ut, Planterade ut dem på friland efter avhärdning
          Söttok06
          Inlägg 15-06-2008, 18:27
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 405
          Medlem nr: 10 494

Men de ser jättetaniga och vissna ut. Högst upp kommer det dock nya blad som ser friskare ut. Tar det lång tid innan det blir någon slags buske av dem? Som det är nu ser de inte mycket ut för världen och jag befarar att det inte blir några tomater alls.

Eller ska man ha lite mer tålamod till Augusti och se hur det utvecklats.

Citera

Nytt inlägg
          Svar (1 - 3)
          enlg
          Inlägg 15-06-2008, 20:26
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 71
          Medlem nr: 2 482

Tålamod tålamod, vatten gödsel sol. Mitt växthus brukar se ut som en ogenomtränglig djungel i slutet av sommaren, då har jag gödslat ett par veckor innan utplantering med hönsgödsel, sen blandar jag med kogödsel o kompostjord. Fast i år undrar jag om de nånsin kommer ut då jag glömt märka alla förodlingsplantor, och då allt dessutom ser ut som just tomatplantor. Fast det ju är omöjligt, minst 5 olika sorter blommor ska det vara också. Så nu väntar jag på de igenkännbara gula blommorna... Vi får väl se. Men lycka till du, säkert kommer du få äta tomater så du storknar. Mvh Lisa

Citera
          Bassam
          Inlägg 16-06-2008, 01:15
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 7 985
          Medlem nr: 12 723

taniga och gula blad vill ha mer näring, mycket grönt men lite blommor vill att man slutar de behöver näring använda flyttande näring som behåller alla NPK bra, eller (GULD Vatten) en gång på veckan.
          Lycka till, H:Bassam

Citera
          Åsa, mälardalen ...
          Inlägg 16-06-2008, 07:47
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 18 595
          Medlem nr: 31

Det är de nya bladen som visar hur plantan mår just nu och du säger ju att de är gröna och fina. De gamla bladen kan ha lidit av ex. näringsbrist under slutet av uppdrivningen och då är det det du ser nu.

--------------------
          Mvh Åsa

Människor kan diskutera, men naturen agerar. (Voltaire)

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 31-07-2025, 19:00

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon