|
Vad borde ni göra just nu? |
|
|
|
22-06-2008, 23:13
|

Medlem
Antal inlägg: 895
Medlem nr: 14 105

|
Det finns en tråd för vad man ska göra eller just har gjort, men jag saknar en tråd med vad som ni BORDE ha gjort just nu, istället för att sitta här på odla? Själv borde jag sova just nu, men efter att ha legat och funderat, vänt och vridit mig i sängen i några timmar, var det bara att lyfta upp laptoppen från golvet och ta den i knät. Konstigt att det alltid skall vara så svårt att somna när jag är ensam hemma!
Redigerat av henriks: 22-06-2008, 23:14
--------------------
|
|
|
|
|
 |
Svar
(1 - 19)
|
23-06-2008, 00:47
|

Medlem
Antal inlägg: 3 217
Medlem nr: 14 814

|
Håller med er, allihop!!! Samma här... Men jag har även en lång, lång lista  på ett A4, vad jag "BORDE" göra och BORDE ha gjort, för länge, länge sedan... Ni skulle säkert bli mörkrädd om Ni såg vad som stod på den.... Tack för påminnelsen, Henrik!!! Bra tråd förresten!!! Kanske jag kan få 'arselet ur vagnen' och påbörja det jag ska, med hjälp av denna tråd...?
Redigerat av Sussie F-Flower: 23-06-2008, 00:52
|
|
|
|
|
23-06-2008, 02:25
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
23-06-2008, 05:40
|

Medlem
Antal inlägg: 2 648
Medlem nr: 11 526

|
Och en annan som sov gott utan grubblerier (vad ligger du och grubblar på Henrik??? Är det husbygget nu igen..) BORDE egentligen snabba på lite för att komma iväg till jobbet, men väljer att sitta här i godan ro med kaffe och smörgås och ta det lite lugnt. Alltid retar det någon att man ramlar in en kvart senare än alla andra och dessutom har rätt att göra det
|
|
|
|
|
23-06-2008, 06:03
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
Tja borde ha legat kvar i sängen och sovit en stund till åtminstone känns det så men men har man en ulltuss som använder sin matte som studsmatta för att tala om att det är dags för morronrunda så har man inte så mycket val. Så nu när den är avklarad så borde jag sätta på kaffe men det är en kraftansträngning så här dags så därför sitter jag här och laddar batterierna som alltid är lika tomma på mornarna.
Redigerat av Stintan43: 23-06-2008, 06:04
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
23-06-2008, 06:18
|

Medlem
Antal inlägg: 3 326
Medlem nr: 12 962

|
Borde ha försökt att få lite mer sömn, 3 timmar är nog för lite...
Jag borde inte sitta här nu, borde ta itu med tvätten och allt annat tråkigt hushållsgöromål.
Har en trädgård som håller på att växa igen, men där kan jag alltid skylla på att det regnar så jag inte kan/vill gå ut.
Mycket roligare är det att sitta framför en dator...
--------------------
Monaxe zon 2 på västkusten
|
|
|
|
|
23-06-2008, 08:36
|

Medlem
Antal inlägg: 11 250
Medlem nr: 8 513

|
Jag borde gå ut och plantera lite växter innan regnet kommer........men här sitter jag och tittar oroligt mot regnmolnen och undrar om jag ska hinna ut innan regnet kommer. Gå ut nu  ......nääää......måste kolla Odla först.
|
|
|
|
|
23-06-2008, 13:42
|

Medlem
Antal inlägg: 3 211
Medlem nr: 9 264

|
 Jag borde nog sova en stund bara en kvart för jag sov så dåligt i natt.  Jag borde nog sy dom vita fina sommargardinerna nångång helst innan sommaren är slut.  Jag borde städa källaren.  Jag borde klippa gräsmattan men det spö regnar,vilken osis! Tänk så många borden det finns!
--------------------
|
|
|
|
|
23-06-2008, 13:42
|
Medlem
Antal inlägg: 2 496
Medlem nr: 7 002

|
Lömsk tråd, beroende på när på dagen/natten man ser den Just nu borde jag vara lite flitigare här på jobbet! Och jag borde inte sitta och tänka på att det är tre (3) veckor kvar till semestern!
--------------------
Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3
|
|
|
|
|
23-06-2008, 13:53
|

Medlem
Antal inlägg: 8 486
Medlem nr: 9 409

|
jag borde ta hand om mina växter istället för att ta hand om chefen
--------------------
Zon 1 Simrishamn
|
|
|
|
|
23-06-2008, 14:22
|

Medlem
Antal inlägg: 11 250
Medlem nr: 8 513

|
CITAT (Alba @ 23-06-2008, 09:36)  Jag borde gå ut och plantera lite växter innan regnet kommer........men här sitter jag och tittar oroligt mot regnmolnen och undrar om jag ska hinna ut innan regnet kommer. Gå ut nu  ......nääää......måste kolla Odla först. Hi hi så kom nu regnet. Nu kan jag ju sitta här med gott samvete.
|
|
|
|
|
23-06-2008, 19:24
|

Medlem

|
CITAT (Grå @ 23-06-2008, 06:40)  Och en annan som sov gott utan grubblerier (vad ligger du och grubblar på Henrik??? Är det husbygget nu igen..) BORDE egentligen snabba på lite för att komma iväg till jobbet, men väljer att sitta här i godan ro med kaffe och smörgås och ta det lite lugnt. Alltid retar det någon att man ramlar in en kvart senare än alla andra och dessutom har rätt att göra det  Grubblar på alla saker jag BORDE hinna med på jobbet denna veckan, men jag har redan insett att jag inte kommer att hinna med det, har redan börjat varva ner och accepterat att det finns saker kvar att göra efter sommaren också men jag har tyvärr lite för många lösa trådar kvar för att kunna ta dagen som den kommer :-( Huset har fått sin beskärda del av grubbleriet, men inte så mycket faktiskt - det börjar i det stora hela bli "färdiggrubblat" Lite smidesarbete kvar på min diaboliska plan att "lura" byggnadsnämnden bara! :-) Gör vi rätt saker i rätt ordning så kan det nog bli riktigt bra tillslut! (till och med vedspisen får vara kvar inomhus) På det stora hela vet jag knappt vad det var som höll mig vaken... Vet bara att det var SÅ segt att komma upp i morse, jag rusade in genom dörren på jobbet vid halv åtta, diskuterade helgens problem (som gjorde att jouren var "tvungen" att ringa mig tre gånger), läste och besvarade mail till nio, gjorde lite ärenden på stan, snabbfrukost på tillbakavägen, förberedde möte med investerare ocjh konsult för vindkraftsprojektet, skyndade iväg till helgens "problembarn" och satt dadda med den pannan ett tag - via korvmojen en snabbsväng förbi bygget av nya panncentralen där det var folk överallt som vanligt, två grävmaskiner (varav den ena just grävt av en telekabel i den enda lilla gräsplätt på hela området som det INTE skulle finnas några kablar) och åtta man sammanlagt. Därefter tillbaka till kontoret och leta reda på beställningen av kabelanvisning för att bevisa att det inte var vi som missat, utan telia, KAFFE och vafaan? klockan redan fyra..... jag lovar - jag SKA bli bättre på att säga nej till jobb! just nu borde jag diska, dammsuga upp alla fluglik, duscha och gå och lägga mig! - men jag hoppar disken och dammsugaren och sitter kvar här en stund till!
Redigerat av henriks: 23-06-2008, 19:27
--------------------
|
|
|
|
|
23-06-2008, 19:32
|

Medlem
Antal inlägg: 4 213
Medlem nr: 9 061

|
CITAT (henriks @ 23-06-2008, 20:24)  Grubblar på alla saker jag BORDE hinna med på jobbet denna veckan, men jag har redan insett att jag inte kommer att hinna med det, har redan börjat varva ner och accepterat att det finns saker kvar att göra efter sommaren också men jag har tyvärr lite för många lösa trådar kvar för att kunna ta dagen som den kommer :-( Huset har fått sin beskärda del av grubbleriet, men inte så mycket faktiskt - det börjar i det stora hela bli "färdiggrubblat" Lite smidesarbete kvar på min diaboliska plan att "lura" byggnadsnämnden bara! :-) Gör vi rätt saker i rätt ordning så kan det nog bli riktigt bra tillslut! (till och med vedspisen får vara kvar inomhus) På det stora hela vet jag knappt vad det var som höll mig vaken... Vet bara att det var SÅ segt att komma upp i morse, jag rusade in genom dörren på jobbet vid halv åtta, diskuterade helgens problem (som gjorde att jouren var "tvungen" att ringa mig tre gånger), läste och besvarade mail till nio, gjorde lite ärenden på stan, snabbfrukost på tillbakavägen, förberedde möte med investerare ocjh konsult för vindkraftsprojektet, skyndade iväg till helgens "problembarn" och satt dadda med den pannan ett tag - via korvmojen en snabbsväng förbi bygget av nya panncentralen där det var folk överallt som vanligt, två grävmaskiner (varav den ena just grävt av en telekabel i den enda lilla gräsplätt på hela området som det INTE skulle finnas några kablar) och åtta man sammanlagt. Därefter tillbaka till kontoret och leta reda på beställningen av kabelanvisning för att bevisa att det inte var vi som missat, utan telia, KAFFE och vafaan? klockan redan fyra..... jag lovar - jag SKA bli bättre på att säga nej till jobb! just nu borde jag diska, dammsuga upp alla fluglik, duscha och gå och lägga mig! - men jag hoppar disken och dammsugaren och sitter kvar här en stund till!   akta så du inte åker på magsår eller något värre
--------------------

|
|
|
|
|
23-06-2008, 19:53
|

Medlem
Antal inlägg: 2 648
Medlem nr: 11 526

|
För min del räckte det med att kliva innanför portarna (en halvtimme senare än alla andra) och se heligt småförbannad ut hela dagen så har allt gått som en dans och förra veckans gruff och dumheter lyckades de lösa alldeles galant och fram på eftermiddagen kunde jag inte längre hålla masken när de gjorde allt för att få mig på gott humör igen  Nu bara inte borde jag gå ut kvällskisserundan med hundarna, det är nämligen vad jag ska göra! Men det blir ingen lång runda, för attan vad det blåser... träden står på trekvart...
|
|
|
|
|
23-06-2008, 19:57
|

Medlem

|
CITAT (Bettis @ 23-06-2008, 20:32)  Jag är jäkligt duktig på att ligga kvar i sängen och slappa på helgerna... och ibland på veckorna också, (  ) så jag klarar mig nog, men tack för omtanken. Det är bara de senaste veckorna det har varit för jäkligt på jobbet, brukar inte vara riktigt så illa.
--------------------
|
|
|
|
|
24-06-2008, 07:49
|

Medlem
Antal inlägg: 2 404
Medlem nr: 11 016

|
Jag borde tvätta men det är ju 50 meter till tvättstugan Varför inte fixa till i köket.......varför Har en del blommor jag "fött" upp som ska planteras ut........de står ju så bra i sina krukor Jösses, jag får ont i huvudet om jag tänker på det
--------------------
"Förolämpningar är argument som används av folk som har fel." Rousseau
|
|
|
|
|
24-06-2008, 08:07
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
Ja inte borde jag sitta här iallafall
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|