Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vad borde ni göra just nu?
          henriks
          Inlägg 22-06-2008, 23:13
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 895
          Medlem nr: 14 105

Det finns en tråd för vad man ska göra eller just har gjort, men jag saknar en tråd med vad som ni BORDE ha gjort just nu, istället för att sitta här på odla?
          Själv borde jag sova just nu, men efter att ha legat och funderat, vänt och vridit mig i sängen i några timmar, var det bara att lyfta upp laptoppen från golvet och ta den i knät.

Konstigt att det alltid skall vara så svårt att somna när jag är ensam hemma! dunno.gif

Redigerat av henriks: 22-06-2008, 23:14

--------------------

Citera
          6 sidor V   1 2 3 > »   
          Nytt inlägg
          Svar (1 - 19)
          Calypso_bulbosa
          Inlägg 22-06-2008, 23:33
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 047
          Medlem nr: 14 567

Borde också sova nu,men sitter här... whist.gif

--------------------
          ~~~~~~~~~~~~~~ a glorious disarray ~~~~~~~~~~~~~~

¨ zon 3~4 ¨

Citera
          DragonLady
          Inlägg 22-06-2008, 23:49
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 1 762
          Medlem nr: 6 663

Ja sova hade ju varit bra om man kunde... men det är roligare o sitta här än att ligga i sängen och älta ovesentliga saker i evighet.. wacko.gif

--------------------
          I mitt nästa liv skall jag vara en katt hos en snäll gammal dam!!

Citera
          Sussie F-Flower
          Inlägg 23-06-2008, 00:47
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 3 217
          Medlem nr: 14 814

Håller med er, allihop!!!
          Samma här... d010.gif

Men jag har även en lång, lång lista rtfm.gif på ett A4, vad jag "BORDE" göra och BORDE ha gjort, för länge, länge sedan...
          Ni skulle säkert bli mörkrädd om Ni såg vad som stod på den....

Tack för påminnelsen, Henrik!!! crying.gif whist.gif wink.gif

Bra tråd förresten!!!
          Kanske jag kan få 'arselet ur vagnen' och påbörja det jag ska, med hjälp av denna tråd...?

Redigerat av Sussie F-Flower: 23-06-2008, 00:52

Citera
          pejori
          Inlägg 23-06-2008, 02:25
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

Sova vore en bra idé här också, men inte katten funkar det, så jag läser istället. tummenupp.gif
          Skall passa mitt sjuka barnbarn om några timmar, men han är snäll som sjuk också, så det blir säkert bra flirting.gif
          Snällare barn får man leta efter. blush.gif blush.gif blush.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Grå
          Inlägg 23-06-2008, 05:40
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 2 648
          Medlem nr: 11 526

Och en annan som sov gott utan grubblerier (vad ligger du och grubblar på Henrik??? Är det husbygget nu igen..) BORDE egentligen snabba på lite för att komma iväg till jobbet, men väljer att sitta här i godan ro med kaffe och smörgås och ta det lite lugnt.
          Alltid retar det någon att man ramlar in en kvart senare än alla andra och dessutom har rätt att göra det wink.gif

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 23-06-2008, 06:03
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Tja borde ha legat kvar i sängen och sovit en stund till åtminstone känns det så men men har man en ulltuss som använder sin matte som studsmatta för att tala om att det är dags för morronrunda så har man inte så mycket val.
          Så nu när den är avklarad så borde jag sätta på kaffe men det är en kraftansträngning så här dags så därför sitter jag här och laddar batterierna som alltid är lika tomma på mornarna.

Redigerat av Stintan43: 23-06-2008, 06:04

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Monaxe
          Inlägg 23-06-2008, 06:18
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 3 326
          Medlem nr: 12 962

Borde ha försökt att få lite mer sömn, 3 timmar är nog för lite...

Jag borde inte sitta här nu, borde ta itu med tvätten och allt annat tråkigt hushållsgöromål.

Har en trädgård som håller på att växa igen, men där kan jag alltid skylla på att det regnar så jag inte kan/vill gå ut.

Mycket roligare är det att sitta framför en dator...

--------------------
          Monaxe zon 2 på västkusten

Citera
          Alba
          Inlägg 23-06-2008, 08:36
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

Jag borde gå ut och plantera lite växter innan regnet kommer........men här sitter jag och tittar oroligt mot regnmolnen och undrar om jag ska hinna ut innan regnet kommer. Gå ut nu confused.gif ......nääää......måste kolla Odla först.

Citera
          sqrulan
          Inlägg 23-06-2008, 13:42
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 3 211
          Medlem nr: 9 264

g.gif Jag borde nog sova en stund bara en kvart för jag sov så
          dåligt i natt.

g.gif Jag borde nog sy dom vita fina sommargardinerna nångång
          helst innan sommaren är slut.

g.gif Jag borde städa källaren.

g.gif Jag borde klippa gräsmattan men det spö regnar,vilken osis! whist.gif

Tänk så många borden det finns! help.gif

--------------------

Citera
          Bee
          Inlägg 23-06-2008, 13:42
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 2 496
          Medlem nr: 7 002

Lömsk tråd, beroende på när på dagen/natten man ser den
          Just nu borde jag vara lite flitigare här på jobbet!
          Och jag borde inte sitta och tänka på att det är tre (3) veckor kvar till semestern!

--------------------
          Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3

Citera
          Grå
          Inlägg 23-06-2008, 13:44
          Länk hit: #12

Medlem

Jag borde låta bli att tala om att det här är min sista arbetsvecka innan semestern yahoo.gif

Citera
          skogstroll
          Inlägg 23-06-2008, 13:53
          Länk hit: #13

Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem nr: 9 409

jag borde ta hand om mina växter istället för att ta hand om chefen

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          Alba
          Inlägg 23-06-2008, 14:22
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

CITAT (Alba @ 23-06-2008, 09:36) *
          Jag borde gå ut och plantera lite växter innan regnet kommer........men här sitter jag och tittar oroligt mot regnmolnen och undrar om jag ska hinna ut innan regnet kommer. Gå ut nu confused.gif ......nääää......måste kolla Odla först.

Hi hi så kom nu regnet. Nu kan jag ju sitta här med gott samvete. yahoo.gif

Citera
          henriks
          Inlägg 23-06-2008, 19:24
          Länk hit: #15

Medlem

CITAT (Grå @ 23-06-2008, 06:40) *
          Och en annan som sov gott utan grubblerier (vad ligger du och grubblar på Henrik??? Är det husbygget nu igen..) BORDE egentligen snabba på lite för att komma iväg till jobbet, men väljer att sitta här i godan ro med kaffe och smörgås och ta det lite lugnt.
          Alltid retar det någon att man ramlar in en kvart senare än alla andra och dessutom har rätt att göra det wink.gif

Grubblar på alla saker jag BORDE hinna med på jobbet denna veckan, men jag har redan insett att jag inte kommer att hinna med det, har redan börjat varva ner och accepterat att det finns saker kvar att göra efter sommaren också men jag har tyvärr lite för många lösa trådar kvar för att kunna ta dagen som den kommer :-(

Huset har fått sin beskärda del av grubbleriet, men inte så mycket faktiskt - det börjar i det stora hela bli "färdiggrubblat" Lite smidesarbete kvar på min diaboliska plan att "lura" byggnadsnämnden bara! :-) Gör vi rätt saker i rätt ordning så kan det nog bli riktigt bra tillslut! (till och med vedspisen får vara kvar inomhus) flirting.gif

På det stora hela vet jag knappt vad det var som höll mig vaken...

Vet bara att det var SÅ segt att komma upp i morse, jag rusade in genom dörren på jobbet vid halv åtta, diskuterade helgens problem (som gjorde att jouren var "tvungen" att ringa mig tre gånger), läste och besvarade mail till nio, gjorde lite ärenden på stan, snabbfrukost på tillbakavägen, förberedde möte med investerare ocjh konsult för vindkraftsprojektet, skyndade iväg till helgens "problembarn" och satt dadda med den pannan ett tag - via korvmojen en snabbsväng förbi bygget av nya panncentralen där det var folk överallt som vanligt, två grävmaskiner (varav den ena just grävt av en telekabel i den enda lilla gräsplätt på hela området som det INTE skulle finnas några kablar) och åtta man sammanlagt. Därefter tillbaka till kontoret och leta reda på beställningen av kabelanvisning för att bevisa att det inte var vi som missat, utan telia, KAFFE och vafaan? klockan redan fyra.....

jag lovar - jag SKA bli bättre på att säga nej till jobb!

just nu borde jag diska, dammsuga upp alla fluglik, duscha och gå och lägga mig! - men jag hoppar disken och dammsugaren och sitter kvar här en stund till! whistling.gif

Redigerat av henriks: 23-06-2008, 19:27

--------------------

Citera
          Bettis
          Inlägg 23-06-2008, 19:32
          Länk hit: #16

Medlem
          Antal inlägg: 4 213
          Medlem nr: 9 061

CITAT (henriks @ 23-06-2008, 20:24) *
          Grubblar på alla saker jag BORDE hinna med på jobbet denna veckan, men jag har redan insett att jag inte kommer att hinna med det, har redan börjat varva ner och accepterat att det finns saker kvar att göra efter sommaren också men jag har tyvärr lite för många lösa trådar kvar för att kunna ta dagen som den kommer :-(

Huset har fått sin beskärda del av grubbleriet, men inte så mycket faktiskt - det börjar i det stora hela bli "färdiggrubblat" Lite smidesarbete kvar på min diaboliska plan att "lura" byggnadsnämnden bara! :-) Gör vi rätt saker i rätt ordning så kan det nog bli riktigt bra tillslut! (till och med vedspisen får vara kvar inomhus) flirting.gif

På det stora hela vet jag knappt vad det var som höll mig vaken...

Vet bara att det var SÅ segt att komma upp i morse, jag rusade in genom dörren på jobbet vid halv åtta, diskuterade helgens problem (som gjorde att jouren var "tvungen" att ringa mig tre gånger), läste och besvarade mail till nio, gjorde lite ärenden på stan, snabbfrukost på tillbakavägen, förberedde möte med investerare ocjh konsult för vindkraftsprojektet, skyndade iväg till helgens "problembarn" och satt dadda med den pannan ett tag - via korvmojen en snabbsväng förbi bygget av nya panncentralen där det var folk överallt som vanligt, två grävmaskiner (varav den ena just grävt av en telekabel i den enda lilla gräsplätt på hela området som det INTE skulle finnas några kablar) och åtta man sammanlagt. Därefter tillbaka till kontoret och leta reda på beställningen av kabelanvisning för att bevisa att det inte var vi som missat, utan telia, KAFFE och vafaan? klockan redan fyra.....

jag lovar - jag SKA bli bättre på att säga nej till jobb!

just nu borde jag diska, dammsuga upp alla fluglik, duscha och gå och lägga mig! - men jag hoppar disken och dammsugaren och sitter kvar här en stund till! whistling.gif

sweatingbullets.gif sweatingbullets.gif sweatingbullets.gif akta så du inte åker på magsår eller något värre crying.gif

--------------------

Citera
          Grå
          Inlägg 23-06-2008, 19:53
          Länk hit: #17

Medlem

För min del räckte det med att kliva innanför portarna (en halvtimme senare än alla andra) och se heligt småförbannad ut hela dagen så har allt gått som en dans och förra veckans gruff och dumheter lyckades de lösa alldeles galant och fram på eftermiddagen kunde jag inte längre hålla masken när de gjorde allt för att få mig på gott humör igen smile.gif

Nu bara inte borde jag gå ut kvällskisserundan med hundarna, det är nämligen vad jag ska göra! Men det blir ingen lång runda, för attan vad det blåser... träden står på trekvart...

Citera
          henriks
          Inlägg 23-06-2008, 19:57
          Länk hit: #18

Medlem

CITAT (Bettis @ 23-06-2008, 20:32) *
          sweatingbullets.gif sweatingbullets.gif sweatingbullets.gif akta så du inte åker på magsår eller något värre crying.gif

Jag är jäkligt duktig på att ligga kvar i sängen och slappa på helgerna... och ibland på veckorna också, ( giggle.gif ) så jag klarar mig nog, men tack för omtanken.
          Det är bara de senaste veckorna det har varit för jäkligt på jobbet, brukar inte vara riktigt så illa.

--------------------

Citera
          vindspel
          Inlägg 24-06-2008, 07:49
          Länk hit: #19

Medlem
          Antal inlägg: 2 404
          Medlem nr: 11 016

Jag borde tvätta men det är ju 50 meter till tvättstugan sweatingbullets.gif
          Varför inte fixa till i köket.......varför cool.gif
          Har en del blommor jag "fött" upp som ska planteras ut........de står ju så bra i sina krukor innocent.gif
          Jösses, jag får ont i huvudet om jag tänker på det rtfm.gif

--------------------
          "Förolämpningar är argument som används av folk som har fel." Rousseau

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 24-06-2008, 08:07
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Ja inte borde jag sitta här iallafall giggle.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera

6 sidor V   1 2 3 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-08-2025, 21:51

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon