Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Gurka!, Knottrig istället för slät.
          stiernan
          Inlägg 23-06-2008, 19:26
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1
          Medlem nr: 15 339

Hej ni som kan. Jag är pensionär som tänkte fixa gurka i sommar. Jag har ett litet växthus som funkar varför jag köpte två gurkplantor. Nu kommer urkorna men "de är knottriga"! Måste jag skala dem innan de skivas och hamnar på ostmackan. Funderar på att köpa nya plantor men vad har jag fått? och vad kan man använda dem till?
          En som inte har odlat förr och pensionär som gillar gurka.

Citera

Nytt inlägg
          Svar (1 - 1)
          Eva 33c
          Inlägg 23-06-2008, 19:38
          Länk hit: #2

Gäster

Gurkor finns i många varianter. En del är släta andra mer eller mindre knottriga. Sk druvgurkor är korta och knottriga och används ofta som inläggningsgurka, men även om det skulle vara en sån sort så går de bra att äta färska också. Men det finns också slanggurkor som är knottriga. Man behöver inte skala en gurka bara för att det är en knottrig sort. Lite synd att du inte fick veta vilken sort det var när du köpte dem. Provsmaka, är den god så är det ju OK. Tycker du inte om den kan du ju köpa en ny planta och se till att du får en som är avsedd för färskkonsumtion, om det är det du vill ha.
          Lycka till!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 17:30

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon