CITAT (Ophelia @ 24-06-2008, 17:30)

Första busken ser ut att vara en kornell av något slag. Förslagsvis en Cornus alba. Den finns i olika bladfärger och även gernarna kan vara limegröna eller riktigt rödaktiga. En tålig och dekorativ buske.
Andra busken skulle kunna vara en forsythia. Blommar vackert under våren på bar kvist och därefter blir den grön.
Tredja busken gissar jag på någon slags olvon. Föslagsvis Viburnum opulus. Den brukar få "handflate"vita blomställningar och bären brukar vara röda. Jag tycker den är väldigt fin.
Buske två, absolut Forsythia efter bildgoogling. Får avvakta med närmare artbestämning tills den blommar nästa vår.
Buske ett, kan vara kornell som du säger...art? Fler tips? För stora blommor för Cornus alba när jag googlar, ser mer ut som fläderblom, pyttesmå vita fast inte så stora klasar som hos fläder.
Och buske tre, avvaktar och ser. Hur stor måste den bli för blomning för närmare artbestämning? Ofta hinner jag inte med marodörerna så det bara är stjälkar kvar. Gammal trädgård, bearbeta en del i taget typ.