Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Höstgadrob
          Lollo32
          Inlägg 08-08-2008, 13:03
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 12
          Medlem nr: 18 106

Vad har ni för höstgadrob till skolbarnen? Har insett att det inte är så lång tid kvar innnan skolorna börjar igen så det börjar bli dags att tänka på det redan fast det känns lite tidigt. Vad har ni för lite varmare kläder och vad för vind och vattentätt?

Citera

Nytt inlägg
          Svar (1 - 8)
          Lilla Birka
          Inlägg 08-08-2008, 13:11
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 4 878
          Medlem nr: 9 054

Vilken höstgarderob man har till barnen beror ju helt och hållet på hur gamla de är. Jag tror inte en som går på högstadiet vill ha en garderob som de små på lågstadiet har. Hur långt upp i åldrarna har föräldrarna något att säja till om? Det skulle vara roligt att veta.

--------------------
          Den som väntar på att ta nästa steg, kan bli stående på ett ben resten av livet.

Citera
          Lollo32
          Inlägg 08-08-2008, 13:13
          Länk hit: #3

Medlem

CITAT (Lilla Birka @ 08-08-2008, 14:11) *
          Vilken höstgarderob man har till barnen beror ju helt och hållet på hur gamla de är. Jag tror inte en som går på högstadiet vill ha en garderob som de små på lågstadiet har. Hur långt upp i åldrarna har föräldrarna något att säja till om? Det skulle vara roligt att veta.

Förlåt, var nog otydlig våra går på lågstadiet årskurs 1 och 3.

Citera
          Cathis
          Inlägg 08-08-2008, 14:42
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 3 545
          Medlem nr: 9 230

Jag kan ju bara svara för hur det är hemma, men jag köper för det mesta inte kläder
          till mina tjejer utan att dom är med (11 och 13 år), för då är risken stor att det bara
          blir liggande. 13-åringen har också börjat att gå och handla lite småsaker själv. Men
          det är klart att jag fortfarande lägger mig i whistling.gif giggle.gif

--------------------

Citera
          Lollo32
          Inlägg 08-08-2008, 21:32
          Länk hit: #5

Medlem

Tänkte mest på vilka ytterkläder ni har.

Citera
          Lollo32
          Inlägg 09-08-2008, 11:34
          Länk hit: #6

Medlem

Någon med barn i den åldern?

Citera
          HelenN
          Inlägg 09-08-2008, 11:35
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 923
          Medlem nr: 10 333

Jag har alltid dubbla uppsättningar ytterkläder och skor till minsta barnet som är 6 å.... fodrade byxor, fodrade stövlar, tjock tröja o väst, nån tunnare jacka, galonställ av märket Didriksson som är bra o hållbart. Ofta har vi en uppsättning hemma och en på dagis/förskola. Köper alltid bra skor o stövlar i goretex, så de kan "bada" med skorna på smile.gif

Till killen som är 11 år så är det bra skor som gäller......Goretex.....dyra men värt varenda öre, och en uppsättning regnställ. Han "leker" ju inte som de mindre barnen utan är en skoslitare med mycket bollsport på rasterna. En bra vind och vattenavvisande jacka är också ett måste.

Tjejen som är 13 år köper alla sina kläder själv..... hon har en uppsättning regnställ, bra skor, men sätter aldrig på sig fodrade stövlar osv.

--------------------
          Mitt gamla alias var "Lämås"

Odlar, påtar och rensar i zon 4. Klicka HÄR för att komma till min trädgårdsblogg.

Citera
          Lollo32
          Inlägg 09-08-2008, 14:43
          Länk hit: #8

Medlem

CITAT (lämås @ 09-08-2008, 12:35) *
          Jag har alltid dubbla uppsättningar ytterkläder och skor till minsta barnet som är 6 å.... fodrade byxor, fodrade stövlar, tjock tröja o väst, nån tunnare jacka, galonställ av märket Didriksson som är bra o hållbart. Ofta har vi en uppsättning hemma och en på dagis/förskola. Köper alltid bra skor o stövlar i goretex, så de kan "bada" med skorna på smile.gif
          Till killen som är 11 år så är det bra skor som gäller......Goretex.....dyra men värt varenda öre, och en uppsättning regnställ. Han "leker" ju inte som de mindre barnen utan är en skoslitare med mycket bollsport på rasterna. En bra vind och vattenavvisande jacka är också ett måste.

Tjejen som är 13 år köper alla sina kläder själv..... hon har en uppsättning regnställ, bra skor, men sätter aldrig på sig fodrade stövlar osv.

Ja dubbelt är ju bra, funderar på galonställ till bägge mina och två delade vinterställ även till den minsta tror nog att det blir enklare.

Citera
          Lollo32
          Inlägg 14-08-2008, 15:02
          Länk hit: #9

Medlem

Någon mer med tips?

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 29-07-2025, 17:23

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon