Medlem
Antal inlägg: 46
Medlem nr: 18 683
Jag fotade detta konstiga stora träd i en skånsk slottsträdgård för några år sedan, om jag minns rätt var det nåt 'kaukasiskt'.... ??? Det har massor av långa fröhängen och verkade fröså sej runt moderträdet. Skulle vilja veta vad det är för sorts träd, och var man kan få tag på ett sådant träd...
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ En Okunnig Dalmas som blivit med trädgård på Bjärehalvön i Skåne. ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Medlem
Antal inlägg: 46
Medlem nr: 18 683
Toppen, det var ett snabbt svar! Nu undrar man bara var man kan inköpa ett sådant träd, här på Bjärehalvön med omnejd?
--------------------
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ En Okunnig Dalmas som blivit med trädgård på Bjärehalvön i Skåne. ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Medlem
Antal inlägg: 9 115
Medlem nr: 126
Tag kontakt med närmaste plantskola och be dem ta in om de inte har. det är inte ett helt vanligt träd men det är lätt att beställa. Blir stort, om jag inte minns fel 20 x 20 meter ungefär. Mycket mäktigt och vackert!