Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          > Parabol Canal Digital, Fel tid och program
          Chamomille
          Inlägg 18-09-2008, 14:24
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem sedan:
          28-06-2007
          Medlem nr: 11 250



          När jag byter kanal så kommer ju en ruta upp i nederkanten där det står vilket program som visas, tid samt nästa program som kommer. Men, varför är det så ofta fel? Just nu t.ex är kl 14.21 enligt Canal Digital. Sen kan det då och då stå program som inte alls kommer confused.gif Är jag ensam om detta?


          --------------------
          Camilla zon 2-3

          Ett gott skratt förlänger munnen.

           
          Citera
           
          Nytt inlägg
          Svar (1 - 13)
          *Stintan*
          Inlägg 18-09-2008, 14:45
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          Har inte sånt strul med Svt:s omläggningar att göra? Att man på nåt sätt måste ominstallera sin box.

          Ang ominstallation


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          Chamomille
          Inlägg 18-09-2008, 14:53
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem sedan:
          28-06-2007
          Medlem nr: 11 250



          Jaha g.gif
          Jag har sett på kanal 1 och 2 nåt slags meddelande om att man ska uppgradera eller starta om boxen. Fast starta om boxen gör vi ju varje dag. Och kanalsökning gjorde jag i morse. Vete 17 vad som är fel confused.gif
          Jag får läsa på länken och se om jag blir klokare. smile.gif

          Redigerat av Chamomille: 18-09-2008, 14:55


          --------------------
          Camilla zon 2-3

          Ett gott skratt förlänger munnen.

           
          Citera
          *Stintan*
          Inlägg 18-09-2008, 14:57
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          Starta om boxen hjälper inte och inte ny kanalsökning heller det behövs tydligen en ominstallation.

          Kolla på Canal digitals hemsida också.

          Redigerat av *Stintan*: 18-09-2008, 14:58


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          Chamomille
          Inlägg 18-09-2008, 15:04
          Länk hit: #5


          Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem sedan:
          28-06-2007
          Medlem nr: 11 250



          Jaså. Oj då. Tack för tips, ska kolla upp det.

          Redigerat av Chamomille: 18-09-2008, 15:14


          --------------------
          Camilla zon 2-3

          Ett gott skratt förlänger munnen.

           
          Citera
          Berith
          Inlägg 19-09-2008, 06:23
          Länk hit: #6


          Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 18



          Jag trodde att en timmas förskjutning (för dom eller oss) har med sommar- och vinter-tid att göra, vi har ju inte ändrat här än men andra kanske har gjort det? Det brukar i alla fall bli samma tid efter ett tag på svenska och utländska kanalerna.


          --------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
           
          Citera
          Chamomille
          Inlägg 19-09-2008, 06:50
          Länk hit: #7


          Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem sedan:
          28-06-2007
          Medlem nr: 11 250



          Jag hade samma tanke. Fast det har varit fel ganska länge. Och inte hela tiden utan då och då g.gif Nu visas rätt tid igen. Mysko.


          --------------------
          Camilla zon 2-3

          Ett gott skratt förlänger munnen.

           
          Citera
          Berith
          Inlägg 19-09-2008, 06:58
          Länk hit: #8


          Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 18



          Aha, ja då vet jag inte... g.gif


          --------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
           
          Citera
          Betty
          Inlägg 19-09-2008, 10:01
          Länk hit: #9


          Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 14



          CITAT (*Stintan* @ 18-09-2008, 15:57) *
          Starta om boxen hjälper inte och inte ny kanalsökning heller det behövs tydligen en ominstallation.

          Kolla på Canal digitals hemsida också.


          Jag har samma fundering/problem som Chamomille... Långt nere i texten i den där länken som du bifogade så står det så här:
          CITAT
          PS. Tar du emot via Canal Digital ska du göra enbart en ny kanalsökning före den 29 september.


          ...fast det funkar inte... problemet kvarstår i alla fall... Dessutom har vi tappat ljudet på den markbundna 1:an, fast vi har ljud på markbundna 2:an och 4:an... mysko... Får nog lov att ringa till CanalDigital-supporten tror jag... g.gif


          --------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6



           
          Citera
          Chamomille
          Inlägg 19-09-2008, 10:23
          Länk hit: #10


          Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem sedan:
          28-06-2007
          Medlem nr: 11 250



          CITAT (Betty @ 19-09-2008, 11:01) *
          Jag har samma fundering/problem som Chamomille... Långt nere i texten i den där länken som du bifogade så står det så här:

          ...fast det funkar inte... problemet kvarstår i alla fall... Dessutom har vi tappat ljudet på den markbundna 1:an, fast vi har ljud på markbundna 2:an och 4:an... mysko... Får nog lov att ringa till CanalDigital-supporten tror jag... g.gif

          Jo, försöka duger alltid. Jag har ringt ett flertal gånger nu och får inte prata med någon. Det är bara "tryck 1 för det; tryck 2 för det osv. Hur jag än trycker så hamnar jag i nån sits där jag inte kommer längre ranting.gif

          Redigerat av Chamomille: 19-09-2008, 10:23


          --------------------
          Camilla zon 2-3

          Ett gott skratt förlänger munnen.

           
          Citera
          *Stintan*
          Inlägg 19-09-2008, 14:19
          Länk hit: #11


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          Klar att det går at ringamen man får nog ha ett väldigt tålamod och vämta, då är det bra med högtalarfuntion i telefonen.


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          Chamomille
          Inlägg 19-09-2008, 14:25
          Länk hit: #12


          Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem sedan:
          28-06-2007
          Medlem nr: 11 250



          CITAT (*Stintan* @ 19-09-2008, 15:19) *
          Klar att det går at ringamen man får nog ha ett väldigt tålamod och vämta, då är det bra med högtalarfuntion i telefonen.

          Jo, det är jättebra. Fast jag kom aldrig någonstanns där jag fick vänta, utan blev bara kopplad hit och dit och hamnade till slut på fel ställe. Varför kan man inte få prata med en levande person?


          --------------------
          Camilla zon 2-3

          Ett gott skratt förlänger munnen.

           
          Citera
          *Stintan*
          Inlägg 19-09-2008, 14:37
          Länk hit: #13


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          Jo jag vet att det känns hopplöst ibland och man undrar ju om dom har avtal så den som ringer ska få vänta så länge som möjligt för att dom ska kunna ta betalt av den som ringer upp.


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          Chamomille
          Inlägg 19-09-2008, 14:47
          Länk hit: #14


          Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem sedan:
          28-06-2007
          Medlem nr: 11 250



          Ja, det kan man ju undra.

          Nån gång när jag har ringt till Telia hade jag plats 137 i kön (efter att ha tryckt furtioelva val). Då var jag glad att jag hade högtalartelefon. Jag hann och duscha och dammsuga medans jag väntade.


          --------------------
          Camilla zon 2-3

          Ett gott skratt förlänger munnen.

           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 28-07-2025, 23:07
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon