CITAT (Skruttis @ 03-12-2008, 17:58)

Personligen skulle jag inte köpa det utan en oberoende parts besiktning var mögeldoften kommer ifrån. Den kostnaden som kommer från Anticimex är en spottstyver om det visar sig att ni får mögelsanera i framtiden. Skulle det visa sig bara vara luktproblem så kommer ni säkerligen att kunna få tips/råd om hur ni kan hantera det.
Vad mäklaren säger litar jag inte på. Han är i första hand en säljare med allt vad det innebär....
Mäklaren ska iofs vara opartisk och jag tror inte att de står och ljuger för att få ett hus sålt. Det förlorar de på i längden.
Men vi har väl kommit fram till att vi iaf bör prata med anticimex och ett annat företag som sköter sanering av just fukt och mögel, så får vi se vad de säger om det hela.
CITAT (KURT @ 03-12-2008, 18:07)

Jag hade aldrig köpt ett hus via en mäklare som avråder från oberoende inspektion, oavsett vilket skick huset är i.
Går man in på
http://boligan.se och tittar på kartan, så ser man att väldigt många hus som är till salu nu har tvingats sänka priserna, och det här är nog bara början, priserna kommer att sjunka ännu mycket mera.
Avrådde gjorde han väl inte riktigt, utan sa mer att det är såhär man gör för att sanera torpargrunder och att lukten sitter kvar ett bra tag efteråt.
Lät mer som han tyckte det var onödiga pengar.
Detta huset har redan sänkts med över 200 000 hos mäklaren och ändå fick vi direkt igenom vårt bud som var på 100 000 mindre än de begärde.
Så visst är det köparnas marknad helt klart.