Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Foppatofflornas fanklubb!
          Berith
          Inlägg 05-12-2008, 17:09
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

Den bästa uppfinningen sen förra bästa uppfinningen! tummenupp.gif Såg att guldklimparna nervärderades i en annan tråd så jag ville ge dom en alldeles egen, där vi som älskar dom här tofflorna riktigt kan gotta oss.

Jag har köpt på mej ett lager för att ha om dom eventuellt! naughty.gif nån gång i framtiden skulle bytas ut mot nåt annat.

Jag har ett par svarta (39) som jag går med inomhus nu, och ett par militärgröna (40) som hela familjen utnyttjar när man snabbt måste slänga på sej ett par för att hämta tidningen eller mata fåglarna eller så. Sen har jag ett par mörkblå (44) som jag inte använt än, samma sak med ett par svarta till (42). Så ett par gula (40) som jag brukar ha när vädret tillåter och min man inte (han tycker dom ser ut som kantareller och vill inte gärna att jag har dom så nån ser). Till sist har jag ett par smultronröda (40) som jag heller inte använt än, och ett par silverfärgade (45) som var dom första jag köpte och använde lite innan jag köpte dom svarta och militärgröna och gula.

kompiskram.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          4 sidor V   1 2 3 > »   
          Nytt inlägg
          Svar (1 - 19)
          Irene_L
          Inlägg 05-12-2008, 17:16
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 4 111
          Medlem nr: 5 006

Jag har ett par cerisa. Mina kommer från Thailand och jag fick dom av sonen och hans flickvän. Det var några år sen, innan dom hade blivit moderna här. Åhhhh vad jag gillar dom. wub.gif Jag har dom alltid här inne (min vakna tid) och dom är supersköna!! tummenupp.gif Sen köpte mannen ett par blå på mässan i våras....fast dom är inte lika sköna mina. Det är som små "ploppar" på innesulan och såna har inte jag på mina.

Redigerat av Irene_L: 05-12-2008, 17:34

--------------------
          Irene sår och odlar i zon 3

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 05-12-2008, 17:22
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Men Berith, samlar du på Foppa-tofflor! Det låter allvarligt! De där siffrorna efter alla skorna, är det storlekar?
          Varför har du i så fall så många olika storlekar, växer och krymper dina fötter ohejdat? w00t.gif
          Som du ser så är det mycket jag undrar över... flirting.gif

Redigerat av Aqvakul: 05-12-2008, 17:23

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Ralf
          Inlägg 05-12-2008, 17:24
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 3 539
          Medlem nr: 36

CITAT (Berith @ 05-12-2008, 17:09) *
          Den bästa uppfinningen sen förra bästa uppfinningen! tummenupp.gif

Vilken var den förra?
          Hjulet?

--------------------
          Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter.
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera
          Berith
          Inlägg 05-12-2008, 17:27
          Länk hit: #5

Medlem

Ploppar på insidan... *kollar* Det har jag också, iaf på dom svarta jag har på mej nu. kram2.gif

Sen jag började använda tofflorna mår jag mycket bättre i ben och fötter. När jag tex handlar så går jag med vanliga skor på stenhårt betonggolv och det dröjer inte länge förrän det börjar göra ont i fötterna så jag haltar efter nån halvtimmas handlande. Ont som inte går över förrän jag kommer hem igen och sätter på mej dom mjuka tofflorna. Dom gör helt enkelt underverk!

Japp, det är storleken inom parentesen, jag köper tofflor när jag hittar och det är inte alltid dom finns i min storlek. Dom går ju åt som smör i solsken så man måste passa på när andra inte hunnit länsa i hyllorna. tummenupp.gif Och jaaa, jag samlar nog på dom, är som sagt rädd att jag om några år inte ska kunna hitta några, och jag kan inte tänka mej att gå tillbaka till barfota på hårda golv eller hårda skor inomhus.

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Anma
          Inlägg 05-12-2008, 17:38
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Jag är en tvättäkta foppatoffelhatare. Nog är jag så tolerant att jag inte bryr mig om vad folk har på fötterna, men det finns gränser! Var på bröllop och där fanns en tjej som hade en jättevacker ljusblå klänning. Till det hade hon..... Cerisa foppisar! Där var liksom gränsen nådd med flera mil... fear.gif

Redigerat av Anma: 05-12-2008, 17:39

Citera
          Berith
          Inlägg 05-12-2008, 17:44
          Länk hit: #7

Medlem

CITAT (Anma @ 05-12-2008, 17:38) *
          Jag är en tvättäkta foppatoffelhatare. Nog är jag så tolerant att jag inte bryr mig om vad folk har på fötterna, men det finns gränser! Var på bröllop och där fanns en tjej som hade en jättevacker ljusblå klänning. Till det hade hon..... Cerisa foppisar! Där var liksom gränsen nådd med flera mil... fear.gif

Ursäkta men här skriver bara vi som är för tofflorna. nono.gif

Skojar... giggle.gif Ja det låter inte snyggt, och inte på ett bröllop men det kanske var så enkelt så det var dom enda skorna hon kunde ha. Vem vet, hon kanske hade jätteont i fötterna och då är dom toppen!

--------------------

Citera
          Cacki
          Inlägg 05-12-2008, 17:49
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

Jag ansluter mej till fanklubben! Vore dom inte så fula skulle jag ha dem i alla lägen.

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Anma
          Inlägg 05-12-2008, 17:49
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Berith @ 05-12-2008, 17:44) *
          Ursäkta men här skriver bara vi som är för tofflorna. nono.gif

Skojar... giggle.gif Ja det låter inte snyggt, och inte på ett bröllop men det kanske var så enkelt så det var dom enda skorna hon kunde ha. Vem vet, hon kanske hade jätteont i fötterna och då är dom toppen!

Förlåååt!!! Tänkte starta en hattråd, men tyckte det blev lite väl ambitiöst.... giggle.gif

Möjligt att hon hade ont, men dansa gjorde hon barfota.... Några andra skor kunde hon nog hittat om hon ansträngt sig, eller åtminstone haft en färg som passar...

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 05-12-2008, 17:53
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 9 435
          Medlem nr: 3 363

Jag och min kompis anmäler oss också kompiskram.gif Bifogad bild

--------------------
          Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album.....
          Penseé album

Citera
          Berith
          Inlägg 05-12-2008, 17:58
          Länk hit: #11

Medlem

CITAT (Anma @ 05-12-2008, 17:49) *
          Förlåååt!!! Tänkte starta en hattråd, men tyckte det blev lite väl ambitiöst.... giggle.gif

Möjligt att hon hade ont, men dansa gjorde hon barfota.... Några andra skor kunde hon nog hittat om hon ansträngt sig, eller åtminstone haft en färg som passar...

Jamen då var det nog för att hon hade planerat att tappa den ena skon när balen var slut. Och foppatofflor är ju mycket billigare att tappa bort än glasskor om det skulle happa sej så att ingen prins skulle hitta skon. yes.gif

CITAT (Lady Hamilton @ 05-12-2008, 17:53) *
          Jag och min kompis anmäler oss också kompiskram.gif Bifogad bild

Välkomna båda två! tummenupp.gif Himla bra initiativ, Foppa.

--------------------

Citera
          DragonLady
          Inlägg 05-12-2008, 18:04
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 1 762
          Medlem nr: 6 663

Jag älskar dem också yahoo.gif
          Blev också av med ont i ben och fötter, har dem när jag badar på sommaren också så man slipper att skära sig på snäckor o dyl.
          När man påtar i trädgården lägger man dem under knäna tummenupp.gif

--------------------
          I mitt nästa liv skall jag vara en katt hos en snäll gammal dam!!

Citera
          Eva i Höga
          Inlägg 05-12-2008, 18:05
          Länk hit: #13

Medlem
          Antal inlägg: 3 454
          Medlem nr: 7 932

Jag är helt klart foppatoffelfan! De skönaste tofflor jag haft, och de enda skor jag kan ha utan att få ont i fötterna. Har fem par och det verkar nästan som de är outslitliga. Min dotter har varnat mig för att visa mig på stan med dem (men vid snabba ärenden har jag dem ändå). Jag väljer ju givetvis tillfällen när jag har dem liksom man gjorde innan foppatoffeln fanns, varje tillfälle har sin sko.

--------------------
          Eva

En som inte gör dumheter som ung,
          gör det som gammal!

Citera
          DragonLady
          Inlägg 05-12-2008, 18:09
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 1 762
          Medlem nr: 6 663

Appropå gå på stan med dem... man behöver ju inte ha de grälliga färgerna, det finns ju svarta, beige, vita, m.gröna...
          Med de färgerna så ser man ju inte så självlysande ut och inte många lägger märke till dem tummenupp.gif

--------------------
          I mitt nästa liv skall jag vara en katt hos en snäll gammal dam!!

Citera
          Alba
          Inlägg 05-12-2008, 18:23
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

Nä nu .......har ni provision på försäljingen eller ........ a0a.gif

Nu har ni nästan övertygat mig att jag behöver ett par slap.gif

Visst har jag kollat in tofflorna men aldrig köpt g.gif
          .......hm....till sommaren kanske......bekväma.....snabba att kasta av sig eller ta på.....ett par på altanen.....ett par vid ingången.....ett par inne.......ja nog är det absolut nödvändigt att köpa ett par ....eller 2.....eller kanske 3.
          Oj jag glömde.....1 par i stugan också.

Men jag väntar med inlöpen tills det blir barmark tror jag i alla fall.

Citera
          *Ulrica*
          Inlägg 05-12-2008, 18:36
          Länk hit: #16

Medlem
          Antal inlägg: 2 292
          Medlem nr: 11 481

Jag badade i sjön med mina på i somras. Hör och häpna: jag sjönk ned lite i den aningen dyiga botten och tappade toffeln. Jag trodde självklart att den skulle flyta upp, men ICKE!!!! ohmy.gif Jag letade och letade men toffeln var hjälplöst förlorad! -cry-.gif

Jag har inte skaffat nya än. Men jag har en kontakt (från Odla faktiskt) som "direktimporterar" dem från Thailand och de sitter MYCKET bättre än de jag har köpt här i Sverige. De är mycket smalare och mer fotformade och man slipper vricka fötterna av sej för att de är så breda.

Jag känner en person som aldrig i hela världen skulle kunna tänka sej att ha annat än de dyra märkestofflorna.
          Själv skulle jag aldrig betala 800:- för något man kan få för en femtilapp...

Om jag skulle ha dem när jag åker och handlar så skulle de nog få vara svarta...

Citera
          Netha
          Inlägg 05-12-2008, 18:57
          Länk hit: #17

Gäster

Har bara ett par ... räcker så bra för mig. Fick dem i födelsedagspresent av barnen.
          Äkta Foppa (såna har jag) har knottror invändigt ... det är ju de som masserar fotsula och häl
          och gör så man aldrig får förhårdnader. tummenupp.gif
          Alla barnen och deras respektive har också Foppa, alla barnbarnen också, fast de två yngsta har "fuskfoppa" ... eftersom de så fort växer ur dem.

Så här ser mina ut... Snygga och sköna Bifogad bild! smile.gif

Citera
          Maggan H
          Inlägg 05-12-2008, 19:31
          Länk hit: #18

Medlem
          Antal inlägg: 4 173
          Medlem nr: 2 369

Mina används konstant vår, sommar o höst när jag är hemma, ute såväl som inne. Kan inte leva utan dom, och dom fick även följa med på Cypernresan! Toppen att gå i sanden med såväl som till och från stranden. Även färghatande maken gick med sina lysande limegröna 45or hela tiden.... bravo.gif

--------------------
          MVH Maggan

Bor och odlar i zon 1 NÖ Skåne

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 05-12-2008, 19:49
          Länk hit: #19

Medlem
          Antal inlägg: 3 562
          Medlem nr: 11 124

Här har ni en till medlem i foppatoffelfanklubben biggrin.gif Jag är helt såld på foppatofflor se´n jag fick prova min kompis par, hon har fibromyalgi. De är som att gå på moln - helt underbara - skönt för rygg, fötter, ben. Jag har dem under sommarhalvåret när jag går på hundpromenad m m. Jag har ett par svarta som är en mindre inte så klumpig modell o sedan ett par lila oäkta. Vet ej om de svarta är äkta - ska kolla om det finns noppror.

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          Red Top
          Inlägg 05-12-2008, 20:06
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 16 329

Jag tillhör oxå foppatoffelälskarna. Skulle helst ha dem ute året om.

Har för närvarande tre par. Ett par lila, ett par svarta och ett par blå, (som jag ibland pryder med barnsliga stjärnor, när jag vill vara fin) blush.gif .

Mina ben och fötter har aldrig mått så bra förut. wub.gif

Inhandlade ett par till sonen och guben att ha på torpet. Guben vägrade först, men nu är han också förtjust.

Har dem på från morgon till kväller, orkar gå och stå mycket längre stunder sen jag skaffade dem. Har de svarta när jag påtar i trädgården.

Alla mina har piggar i fotsulan, även om det inte är äkta vara.

Nästa år ska jag lägga upp ett lager; för jag märkte i år att utbudet inte var lika stort som tidigare år.

--------------------

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Jevgenij Jevtusjenko

Citera

4 sidor V   1 2 3 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 06-08-2025, 21:12

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon