Åh, vår kattgård är jag stolt över!! (Låt mig glänsa lite, jag är normalt rätt ödmjuk...

).
Den är på 45 kvm och är över 2 meter hög, stabilt gjord och inklädd med hundgårdsnät samt hönsnät till tak. Där trivs våra tre gamla innekatter alldeles utmärkt. Den är ett löfte som vi infriade när vi flyttade från lägenhet till hus förra året.
Till gården har vi kattlucka från källaren och i dörren ner till källaren också lucka, så katterna kan gå ut när helst de vill.
I gården har vi snickrat klätterställningar, regn/solskydd med papptak och byggt kullar. Vi har planterat spirea, vide, höga gräs av olika slag och jag stoppade ner krasse och luktärt och lite av varje lite varsom i våras, så det blommade fint i sommar. Klematis och pipranka klänger här och där också.
Gården är byggd runt ett hörn av huset, så där finns allt från full sol till skugga.
Min granne som har många katter lösa tycker däremot att gården är ett otyg och att det är synd om våra katter, lite tråkigt att möta och gör mig ibland lite ledsen

. Jag bryr mig väldigt väldigt mycket om mina missar nämligen! Och vi tror att utegården är bästa lösningen för våra 7 och 8 år gamla innekatter, det finns mkt trafikerad väg alldeles inpå och på tok för många lösa katter som slåss för jämnan. Mina f d koppel-gående vänner skulle inte kunna konkurrera eller försvara sig, för det har de aldrig behövt lära sig ordentligt.
Jag svarar gärna på frågor om någon har någon, om hur vi byggt eller vad som.
Nu skall vi äta sen middag här.....