|
Gillans busfrö, Två- eller- fleråtig som nr 1 |
|
|
|
08-02-2009, 22:37
|

Medlem
Antal inlägg: 7 413
Medlem nr: 6 203

|
Halloj på er! Tidigare ikväll skickade jag min käre make till postlådan för att posta mina frön...............närmare instruktioner kommer så fort nån av er har fått ett kuvert stavfel så klart........
Redigerat av Gillan: 08-02-2009, 22:38
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
|
|
|
|
|
 |
Svar
(1 - 19)
|
08-02-2009, 23:01
|

Medlem

|
CITAT (Lady Hamilton @ 08-02-2009, 22:40)   Då får jag skynda mig ner och skotta fram brevlådan........om jag nu kan hitta den under all snö  ..... snöfallet som slutade började om under kvällen ........måste ha kommit 50-60 cm detta dygn........Men jössses vad snö ni får!!!!!!! Hade jag inte vetat att det var hos dig alla bilder från vädertråd mm var tagna hade jag aldrig känt igen mig  ................. se nu till att gräva fram den där lådan du har så du kan så lite fler frön och låt karln du har skotta resten
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
|
|
|
|
|
09-02-2009, 08:14
|

Medlem
Antal inlägg: 3 454
Medlem nr: 7 932

|
Ladyn, bra att du tänker på brevbäraren! Duktigt av dig att skotta, det ger fin motion.
Gillan, blir spännande att få dina frön, kanske kommer de imorgon då.
--------------------
Eva
En som inte gör dumheter som ung, gör det som gammal!
|
|
|
|
|
09-02-2009, 09:43
|

Medlem

|
Kom på att jag nog borde ge er anvisningarna innan ni fått dem pga Bonusfröerna
Jag har skickat tre olika fröer till er. Ni får göra precis som ni vill. Gissa på alla tre, eller be mig om svar på Busfrö nr 2 och Bonusfröna. Då är det bara att pm:a så ska jag svara. Här kommer lite instruktioner:Busfrö nr 1:Den är två-flerårig upp till zon 6. Kan enligt en del sidor jag letat på sås direkt på friland eller förgros inomhus. Själv sådde jag den redan 15 januari förra året och den blommade helt överdådigt från början av juni fram tills frosten tog den på senhösten. Men, jag tänker inte så den förrän 1:e mars i år. Den blev ganska ohanterbar innan jag kunde plantera ut den. Grodde gjorde den på 13 dagar. Busfrö nr 2:
Kan sås inomhus hela året och direkt på friland. Den är förutom ( förhoppningsvis ) dekorativ i krukor och rabatter även ätlig  . Den tänker jag så 1:a april. Hur lång grotid den har vet jag tyvärr inte eftersom jag inte sått den förut. Bonusfrön: Observera att både frö och växt är mycket giftig så om du är rädd för såna ska du helt enkelt ta och slänga dem direkt!!! Tror säkert att många av er vet direkt vad det är, men jag ville bli av med lite frön eftersom det sägs att de inte har så lång hållbarhet. Fröna ska blötläggas i ljummet vatten 1 dygn eller två före sådd. Rugga dem gärna med fint sandpapper innan blötläggning.Jag brukar vara tidig med dessa, men i år ska jag vänta tills i mitten av april. Lycka till nu alla!
--------------------
|
|
|
|
|
09-02-2009, 17:39
|

Medlem

|
--------------------
|
|
|
|
|
09-02-2009, 18:10
|

Medlem

|
CITAT (Maggan H @ 09-02-2009, 17:55)  Men Gillan då!  Vad gjorde han för att förtjäna detta öde??   Ähhh, det är ju bara malin som trooor att jag gjorde det för att han råkade posera Hrm "vid"/under den  CITAT (Lady Hamilton @ 09-02-2009, 17:57)   Jag HAR fått dem i dag!  Brevet HAR kommit fram! Grattis Ladyn!!! Det måste vara ett bevis på att du skottat ordentligt
--------------------
|
|
|
|
|
10-02-2009, 14:35
|

Medlem

|
CITAT (Maggan H @ 10-02-2009, 14:26)  Tackar så hemskt mycket för alla frön!  Har ännu inte kikat på nån mer än bonusfröna och dom kunde jag i alla fall!  Phu  , jag började fundera på om det bara var Ladyn som skottat av alla jag skickat inom-och-utomlands
--------------------
|
|
|
|
|
10-02-2009, 18:38
|

Medlem
Antal inlägg: 3 454
Medlem nr: 7 932

|
Tack Gillan, nu har jag fått dina frön! Kul! Som vanligt ingen gissning, inte ens på bonusfröna som du trodde många skulle känna igen, men inte jag inte.......
--------------------
Eva
En som inte gör dumheter som ung, gör det som gammal!
|
|
|
|
|
10-02-2009, 19:42
|

Medlem

|
CITAT (Eva i Höga @ 10-02-2009, 18:38)  Tack Gillan, nu har jag fått dina frön! Kul! Som vanligt ingen gissning, inte ens på bonusfröna som du trodde många skulle känna igen, men inte jag inte.......  Var inte ledsen Eva  , jag har upptäckt att varendaste frö liknar nåt annat frö som jag tror jag känner igen, men vi kommer igen i slutspurten, när vi ser hur de små groddarna ser ut ( fast hos mig har en sort grott som inte skall gro på länge än, men schhh, säg inget )
Men jag skulle gärna vilja ha en gissning från Maggan, jag måste ju kunna få bekräfta att hon har rätt  ..............eller hur
--------------------
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|