Jag snor helt fräckt lite av den här tråden med en fråga till...
Mina ungkatter (ett och ett halvt år, samt ett år) har varit innekatter från början, men sedan vi flyttade ihop med min sambo i november har vi gradvis vant dem vid att komma ut. Nu bor vi mitt i skogen med bara en väg nära som inte är jättetrafikerad, och båda katterna är kastrerade och vandrar (än så länge i alla fall) inte så långt. Det har alltså gått bra, trots mattes oro!

Två lyckliga katter har jag...
Min fråga är:
Är det någon här som har erfarenhet av att vänja sina fd innekatter att göra sina toabestyr utomhus, så att man så småningom slipper fixa med lådan?Går det överhuvudtaget? Katterna är ju förhållandevis unga, och borde ju - tycker jag - kunna vänja sig vid att kissa och bajsa ute.
Egentligen är det inget större besvär, om det inte var för det att sambon redan hade fyra (!) katter innan vi flyttade in. Nu när det varit rejäl vinter med snö, har tre utav dem hellre gått på toan inne. Vilket jag verkligen förstår! Huvva, vad kallt vi haft i Skåne på sistone...
Men som sagt - städa kattoaletter efter fem eller sex katter är ju ingen "hit". Då kan jag ju sluta jobba, känns det som...
Skämt åsido, är det någon som har lite tips?