Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Bokrean
          Meriona
          Inlägg 18-02-2009, 19:42
          Länk hit: #1

Gäster

HIttar ni verkligen nåt på bokrean iår? Jag blev jättebesviken! Både trädgårdsböckerna och andra fackböcker (läser sällan skönlitteratur) var ju inga höjdare! men däremot kommer jag att beställa mängder med fullprisböcker istället. Jag blev bara så sur att det inte fanns EN ENDA som passade mej... -fear-.gif -cry-.gif mad.gif

Citera
          4 sidor V   1 2 3 > »   
          Nytt inlägg
          Svar (1 - 19)
          Wilmer
          Inlägg 18-02-2009, 20:19
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 10 733
          Medlem nr: 2 529

Nej jag har inget hittat direkt än i alla fall. Det är fuchsia boken då, annars hittar jag också bara fullprisböcker att köpa. Skönlitteratur lånar jag på bibblan, så det är bara fakta jag är ute efter också.

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Uggi
          Inlägg 18-02-2009, 20:47
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem nr: 19 305

Jag håller med er båda två, det var dåligt med böcker för oss odlaiter.
          thumbdown.gif thumbdown.gif

--------------------

Citera
          Meriona
          Inlägg 18-02-2009, 20:53
          Länk hit: #4

Gäster

CITAT (Uggi @ 18-02-2009, 20:47) *
          Jag håller med er båda två, det var dåligt med böcker för oss odlaiter.
          thumbdown.gif thumbdown.gif

Skulle man kúnna starta ett upprop? De kanske kan lära sig till nästa år?! ranting.gif

Citera
          Wilmer
          Inlägg 18-02-2009, 22:31
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 10 733
          Medlem nr: 2 529

Nu har jag iallafall knappat in min beställning det blev en trädgård och fem marsvinsböcker giggle.gif . Marsvinsböcker ej på rea...

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Biggan_
          Inlägg 19-02-2009, 13:25
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

På Bokus finns det i allafall några trädgårdsrelaterade böcker på rea under hem och hobby. Det är 13 sidor där trädgårdsböckerna är blandade med andra hobbyböcker.
          LÄNK till hem och hobby.

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 19-02-2009, 14:06
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 9 435
          Medlem nr: 3 363

En bok som jag rekommenderar att köpa är BOTANICA. Illustrerat botaniskt lexikon med över 10000 trädgårdsväxter inklusive oddlingsråd på Svenska ISBN13: 9783833112539 Bifogad bild
          (men på min bok står det ISBN: 3-89731-911-X) det är en väldigt bra bok

--------------------
          Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album.....
          Penseé album

Citera
          Eva i Höga
          Inlägg 19-02-2009, 14:42
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 3 454
          Medlem nr: 7 932

Finns Botanica på rean?? Och vad kostar den? Har slängt broschyrerna som kom för jag SKA inte handla nåt på bokrean!

--------------------
          Eva

En som inte gör dumheter som ung,
          gör det som gammal!

Citera
          kasam
          Inlägg 19-02-2009, 15:35
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 828
          Medlem nr: 17 995

När jag kollar Bokus o just det boknr som Lady H anger så får jag fram en engelsk version... verkar inte vara några odlingsråd på svenska där inte... Ja, verkar finnas lite olika varianter...

Finns ett ex (med odl råd på svenska) på Bokbörsen, kostar dock 450 kr...

Tillägg: Finns också ett ex på Antikvariat.net för 325 kr. Finns på ett antikvariat i Boden.

Redigerat av kasam: 19-02-2009, 15:45

--------------------
          www.engronsida.blogspot.se

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 19-02-2009, 16:20
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 9 435
          Medlem nr: 3 363

Kolla i butikerna/bokaffärerna tummenupp.gif DÄR brukar den svenskaversionen finnas för runt en 200 ring

--------------------
          Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album.....
          Penseé album

Citera
          kasam
          Inlägg 19-02-2009, 16:37
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 828
          Medlem nr: 17 995

CITAT (Lady Hamilton @ 19-02-2009, 16:20) *
          Kolla i butikerna/bokaffärerna tummenupp.gif DÄR brukar den svenskaversionen finnas för runt en 200 ring

Ska absolut kolla efter denna i butikerna! Tack för tipset! thanks.gif

--------------------
          www.engronsida.blogspot.se

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 19-02-2009, 16:56
          Länk hit: #12

Gäster

ICA Maxi säljer Susanna Hultins Och Gunnel Carlsons bok "Skydda trädgården" för 49 kr! Boken handlar om hur man bekämpar skadedjur och sjukdomar på ett ekologiskt sätt och hur man kan använda sig av ekosystemen för att skydda trädgården.

Citera
          Eva i Höga
          Inlägg 19-02-2009, 18:53
          Länk hit: #13

Medlem

CITAT (Lady Hamilton @ 19-02-2009, 16:20) *

Oj, det ska jag genast titta efter, 200 kan jag tänka mig men inte 400 kr!

CITAT (Gunilla T @ 19-02-2009, 16:56) *
          ICA Maxi säljer Susanna Hultins Och Gunnel Carlsons bok "Skydda trädgården" för 49 kr! Boken handlar om hur man bekämpar skadedjur och sjukdomar på ett ekologiskt sätt och hur man kan använda sig av ekosystemen för att skydda trädgården.

Tycker det är intressant med ekologisk odling osv så jag får nog titta på den boken och se om det finns något att lära där. 49 kr är ju billigt!

--------------------
          Eva

gör det som gammal!

Citera
          Solstorm
          Inlägg 20-02-2009, 11:25
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 2 933
          Medlem nr: 13 452

CITAT (Lady Hamilton @ 19-02-2009, 14:06) *
          En bok som jag rekommenderar att köpa är BOTANICA. Illustrerat botaniskt lexikon med över 10000 trädgårdsväxter inklusive oddlingsråd på Svenska ISBN13: 9783833112539 Bifogad bild
          (men på min bok står det ISBN: 3-89731-911-X) det är en väldigt bra bok

Jag har köpt den på rea ett tidigare år. Jag använder den lite som en uppslagsbok över ovanliga växter. Där finns ju växter från hela världen, mycket av det går inte att odla här (fast vi grejar ju en hel del ändå tack vare växthus osv) Det står ju ganska kortfattat om varje växt, självklart när den tar upp så himla många växter.

En annan bok som jag köpt tidigare på bokrea är Israelssons Köksträdgården. En toppenbra bok, överlägsen allt annat jag läst om grönsaksodling. Den är med på rean i år fast med en annan bild på framsidan, fast jag antar att det är samma bok.

Citera
          EKLO
          Inlägg 20-02-2009, 11:59
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 2 398
          Medlem nr: 11 952

Fick igår en reakatalog för Åhlens - och döm om min förvåning när man där fann extremt billiga biblar som: Lena Israelssons Köksträdgården + hennes Kål och Krasse - båda enligt min åsikt riktiga kioskvältare för oss som odlar grönsaker. De kostade långt under 200:-/st, och jag har köpt dem för mellan 300-450:-. Det kallar jag kap! Om det sedan beror på att de har tryckt nån billig dåligt inbunden reaversion, vet jag inte (det händer allt som oftast på roman-fronten nämligen) men jag skulle inte tro det.

Citera
          Eva i Höga
          Inlägg 20-02-2009, 12:34
          Länk hit: #16

Medlem

Om det är en billig reaversion gör mig inget bara innehållet är intakt. Det är ju kunskapen man vill ha. Just nu läser jag som kvällslektyr en bok som heter Jord och kompost av Harald Kratschmer, ingen reabok vad jag vet, har lånat den på biblioteket.

--------------------
          Eva

gör det som gammal!

Citera
          EKLO
          Inlägg 21-02-2009, 09:46
          Länk hit: #17

Medlem
          Antal inlägg: 2 398
          Medlem nr: 11 952

CITAT (Eva i Höga @ 20-02-2009, 12:34) *
          Om det är en billig reaversion gör mig inget bara innehållet är intakt. Det är ju kunskapen man vill ha. Just nu läser jag som kvällslektyr en bok som heter Jord och kompost av Harald Kratschmer, ingen reabok vad jag vet, har lånat den på biblioteket.

Håller helt med förstås, Eva, om att det är innehållet man suktar efter. Vad jag menade var bara att man vill ju inte ha böcker som efter en genombläddring består av nåt slags lösbladssystem pga av kass inbindning - men som sagt, det tror jag inte om de här.

Kratschmers bok är rolig att lära grejer ur tycker jag med, har du sett Plöninges bok om jord - också rolig och lärorik, finns på biblan tror jag, jag köpte faktiskt min på rean för ett par år sen, kan ju finnas på nån reabutik om man har tur.

Citera
          Eva i Höga
          Inlägg 21-02-2009, 10:01
          Länk hit: #18

Medlem

CITAT (EKLO @ 21-02-2009, 09:46) *
          Kratschmers bok är rolig att lära grejer ur tycker jag med, har du sett Plöninges bok om jord - också rolig och lärorik, finns på biblan tror jag, jag köpte faktiskt min på rean för ett par år sen, kan ju finnas på nån reabutik om man har tur.

Ja, den har jag läst för ganska längesen men det var ett bra tips! Ska till biblioteket idag och då ska jag låna den igen. Kan säkert ta åt mig boken bättre nu än för några år sedan när jag inte kunde så mycket. Hoppas jag hittar fler spännande böcker där så man vet om det är idé att köpa på rean.

--------------------
          Eva

gör det som gammal!

Citera
          Meriona
          Inlägg 21-02-2009, 11:27
          Länk hit: #19

Gäster

Jag har inte fått nån katalog från Åhlens ännu, tror inte jag fick det förra året heller? jag får väl gå och hämta själv.

Jag har iallafall fått bekräftat från Bokus att mina fullprisböcker är på väg!
          2 st om pelargoner, en engelsk om gerbiler och en spansk grammatikbok. Mumma! smiley_small_hug.gif

Hur gör ni, springer ni ned första dagen och rycker från borden? Den 24:e är dan före lön..... confused.gif

Citera
          Eva i Höga
          Inlägg 21-02-2009, 15:11
          Länk hit: #20

Medlem

CITAT (Meriona @ 21-02-2009, 11:27) *
          Hur gör ni, springer ni ned första dagen och rycker från borden? Den 24:e är dan före lön..... confused.gif

Förr när jag jobbade i stan gick jag in på rean på morgonen innan jobbet men det var inte särskilt kul, massa folk att trängas med och då tappar jag tålamodet. Numera går jag in i bokhandeln när jag har vägarna förbi, det kan dröja flera dagar efter öppnandet. Och jag vet, jag kan missa godbitarna då men det får jag väl klara, hittar ofta det jag vill ha ändå.
          Det kan ju vara Botanica förstås, men jag tror jag hittar den så småningom, på antikvariat eller liknande.

--------------------
          Eva

gör det som gammal!

Citera

4 sidor V   1 2 3 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 08-08-2025, 11:40

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon