Att kokosfibrer som har fått rejält med vatten tar lång tid på sig att torka, det såg jag ju som jag skrev i början att jag upptäckte vid krukbytet..
och ju längre ner i krukan man har den, ju större risk att det blir blött, så man ska kanske vara lite försiktig med jur man använder den. Som jag vattnar bör jag absolut försöka att inte ha kokosfibern långt ner, så när jag fyller på jord vid omplntering tar jag mest "vanlig" jord nertill, och sen uppblanda med kokosfiber, den kommer ju att komma neråt ändå vid vattningen, och just därför är det ju bra att tänka på sån saker vid krukbyte.
Jag är tacksam för alla råd och förklarningar jag har fått, dom kommer att vara till stor nytta...
Jag antar att Bassam menar att om man ser att jordmängden i krukan verkar ha minskat så betyder det att kokosfibern är torr...också ett sätt att kontrollera utan att använda fuktmätaren..
Nauti..Jag har inte hunnit gå till din kokosfibersodling än, men det ska bli roligt att se hur det fungerar, och vilka experiment du sysslar med

....
SussieF det var en jättebra sida som sitter bland mina favoriter nu..verkligen kanon bra där man får svar på det mesta...
Flaxss..jag har som du hitintills inte varit kinkig alls med jord, men tänkte att det nog var dags att börja tänka lite mer på sånt nu, och här hittar jag varken ko eller höns gödsel på påse ätt, så då måste jag ju försöka kompensera det med annat...
MarkusH..du har ju helt rätt i att om man har nångra droppar diskmedel i vattnet så tar det ju bort ytspänningen, och dessutom harmar det ju inte växten, kanske tvärt om, man kanske blir av med lite ohyra på kuppen

till er allihop för all hjälp