Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> AMF pension
          Netha
          Inlägg 25-03-2009, 22:32
          Länk hit: #1

Gäster

Jaha... så fick man återigen se hur "höjdarna" skor sig på småfolkets pensionspengar.

Maken som har AMF-pension, fick minus 214 kr netto fr.o m. mars månad.

Lundby-Vedin m.fl kan sitta och skratta åt alla dumma. sad.gif

Citera
          2 sidor V   1 2 >  
          Nytt inlägg
          Svar (1 - 19)
          Huggorm
          Inlägg 25-03-2009, 23:43
          Länk hit: #2

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Netha @ 25-03-2009, 22:32) *
          Lundby-Vedin m.fl kan sitta och skratta åt alla dumma. sad.gif

Lundby-Wedin skrattar inte för tillfället. Hon sliter sitt hår i förtvivlan över att eventuellt bli tvungen att avsäga sig det lukrativa uppdraget som styrelseordförande i LO med flera organisationer.

Själv har jag fyrtio år kvar till pensionen, och till dess har nog mycket hänt i världen. Så för min del spelar det mindre roll hur det går med AMF, för då har nog flera pensionssystem hunnit införas, avvecklas och ersättas. Men det är tråkigt för alla som skall försöka klara dagen som pensionär nu för tillfället sad.gif

Citera
          elvisjö
          Inlägg 26-03-2009, 06:58
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 131
          Medlem nr: 12 710

Trodde att Lundby-Wedin var ensam i styrelsen för AMF och själv kunde bestämma lite som hon själv tyckte.
          Men som av en händelse så såg jag att jag hade fel, styrelsen bestod av 11 personer inklusive ordförande.

Citera
          titti49zon6
          Inlägg 26-03-2009, 08:11
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 2 009
          Medlem nr: 5 169

CITAT (elvisjö @ 26-03-2009, 06:58) *
          Trodde att Lundby-Wedin var ensam i styrelsen för AMF och själv kunde bestämma lite som hon själv tyckte.
          Men som av en händelse så såg jag att jag hade fel, styrelsen bestod av 11 personer inklusive ordförande.

men det är bara en som ska stå till svars????? eller????

--------------------
          Glad fd. amatörodlare vid Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 26-03-2009, 08:29
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Usch vad jag är trött på den omättliga girigheten bland samhhällets toppar. Vad har den svenska "lagommentaliteten" tagit vägen. Tage Erlander hade vänt sig i sin grav om han kunde informeras om eländet.

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Alba
          Inlägg 26-03-2009, 10:24
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

Jag suckar och tänker.....jaha en till.

Tur att vi har alla grävande journalister. Det finns säkert hur mycket jobb som helst för dem.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 26-03-2009, 10:43
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Just nu går mediadrevet mot Lundby-Wedin men hon är i gott sällskap. Ingen är bättre eller sämre än dom andra. En mängd papper och utredningar som skall godkännas läggs fram för styrelser, ingen läser allt eller kan sätta sig in i vad som skall beslutas. Man får lita på att dom som utrett gjort rätt, finns det tveksamheter där är det också tveksamt om det uppmärksammas. Eller också sitter styrelserna också med fingrarna i syltburken.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          nelly.trott
          Inlägg 26-03-2009, 10:55
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 174
          Medlem nr: 16 612

Jag tror att detta är bara början,
          allt kommer poppa upp till ytan när det krisar som det gör nu i Sverige och det kommer mera :/ tyvärr .
          Mer och mer kommer att granskas.

--------------------

Citera
          Snöflinga
          Inlägg 27-03-2009, 11:16
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 3 999
          Medlem nr: 4 203

CITAT (Huggorm @ 25-03-2009, 23:43) *
          Lundby-Wedin skrattar inte för tillfället. Hon sliter sitt hår i förtvivlan över att eventuellt bli tvungen att avsäga sig det lukrativa uppdraget som styrelseordförande i LO med flera organisationer.

Själv har jag fyrtio år kvar till pensionen, och till dess har nog mycket hänt i världen. Så för min del spelar det mindre roll hur det går med AMF, för då har nog flera pensionssystem hunnit införas, avvecklas och ersättas. Men det är tråkigt för alla som skall försöka klara dagen som pensionär nu för tillfället sad.gif

Nej hon behåller alla lukrativa uppdrag och avsäger sig de obetalda devil.gif

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 27-03-2009, 11:45
          Länk hit: #10

Medlem

Jag tänker inte alls försvara LO-ordförandens del i AMF-skandalen. Men är det fler än jag som upptäckt mönstret: Mediadrevet är mycket tuffare mot kvinnliga makthavare....

--------------------

zon 1

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 27-03-2009, 12:43
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

CITAT (Snöflinga @ 27-03-2009, 11:16) *
          Nej hon behåller alla lukrativa uppdrag och avsäger sig de obetalda devil.gif

Det läste vi också. Girigheten har ett ansikte.....

Om man tänker, hon har ett Heltidsjobb inom LO och ändå hinner med 24 styrelseuppdrag. Då skulle ju egentligen alla pengar hon tjänar med sina styrelseuppdrag tillfaller LO för mycket av det sköter hon ju säkert under sin arbetstid hos LO.

För ingen kan intala mig att jag kan sköta ett heltidsjobb och 24 styrelseuppdrag vid sidan om.

Om hon hade lite heder och samvete så hade hon avgått. Men hon tycker kanske att det är riktig att hon med hjälp av andra ta ifrån våra pensioner och ger det till redan välbetalda.

Hälper du mig, so hjälper jag dig...... Mår illa bara jag tänker på det.

Elisabeth

Citera
          renate
          Inlägg 27-03-2009, 13:29
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 5 656
          Medlem nr: 834

Hon kan bara inte sitter kvar,hon borde får sparken med dunder och bråk från ALLA uppdrag.Som tur har jag bara en del av min pension från AMF,det blev -7k:-/mån mindre, penger det med.Det är ren skandal hur toppcheferna roffa åt sig.Det är bra att det finns grävande journalister som tar fram dyn ur djupet.Jag läste i vår lokaltidning igår att alla i kommunstyrelsen skulle sänker sitt arvode om 5%,inte mycket men bättre än inget.De som redan har mycket vill ha ännu mer och det tas från de som redan har lite att leva på.

--------------------
          MVH Renate zon 4

Citera
          Gita
          Inlägg 27-03-2009, 15:01
          Länk hit: #13

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Aqvakul @ 27-03-2009, 11:45) *
          Jag tänker inte alls försvara LO-ordförandens del i AMF-skandalen. Men är det fler än jag som upptäckt mönstret: Mediadrevet är mycket tuffare mot kvinnliga makthavare....

Vet inte om jag håller med. Har Du glömt Stig Malm? Han fick väl gå av samma eller liknande orsak. Visserligen var han inte fullt så korkad att han gick ut och sa att han inget förstått. Man behöver faktiskt inte vara särskilt begåvad för att förstå bokslutshandlingar, gör man inte det och ändå skriver under då är man verkligen inte tillräckligt kompetent att sitta i AMF styrelse och eller att vara ordförande för LO.
          Tror nog att det är kört för Vanja, och det inte på grund av några drevf utan enbart beroende hennes egen dumhet.
          Gita

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 27-03-2009, 15:22
          Länk hit: #14

Medlem

Det går naturligtvis lätt att hitta manliga exempel, eftersom män med makt är så många fler. Något annat märkligt som jag upptäckt är att kvinnor gärna slår på andra kvinnor, vad nu det ska det vara bra för....
          Andelen kvinnliga toppolitiker som tvingats dra sig tillbaka är många. I den senaste regeringen är det bara kvinnor (två stycken) som tvingats bort, medan flera män klarat sig trots att de också låtit bli att betala TV-avgifte och använt svart arbetskraft. Anna-Greta Leijon och Mona Sahlin var två påtänkta partiledare som manövrerades bort. Det faktum att vi lever i ett patriarkat påverkar hela samhället, på alla nivåer.

PS Visst har Vanja betett sig dumt åt. Min poäng är att kvinnor som beter sig dumt straffas hårdare än män som beter sig lika dumt DS

Redigerat av Aqvakul: 27-03-2009, 15:25

--------------------

zon 1

Citera
          Huggorm
          Inlägg 27-03-2009, 15:37
          Länk hit: #15

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Aqvakul @ 27-03-2009, 15:22) *
          I den senaste regeringen är det bara kvinnor (två stycken) som tvingats bort, medan flera män klarat sig trots att de också låtit bli att betala TV-avgifte och använt svart arbetskraft. Anna-Greta Leijon och Mona Sahlin var två påtänkta partiledare som manövrerades bort.

Mona Sahlin blev väll ändå inte bortmanövrerad som partiledare? Trots skandal på skandal i en aldrig sinande ström är hon ju partiledare i Sveriges största enskilda parti.

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 27-03-2009, 15:50
          Länk hit: #16

Gäster

Kanske är det så..eller så är fördömandet så mycket hårdare över kvinnor eftersom vi inte förväntar oss att kvinnor skall bete sig så..

Huggen kommer ofta från de egna leden där det pågår en ständig maktkamp..någon droppar en obekväm nyhet till media och så är det hela igång.

Läste nyss Frenchells bok om Anna Lind..skall man vara toppolitiker bör man kunna gå på slak lina och inte lita på någon...inte ens de egna kamraterna är lojala.

Kvinnosolidaritet är sällsynt...

"Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra" Madeleine Albright

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 27-03-2009, 15:55
          Länk hit: #17

Gäster

CITAT (Huggorm @ 27-03-2009, 15:37) *
          Mona Sahlin blev väll ändå inte bortmanövrerad som partiledare? Trots skandal på skandal i en aldrig sinande ström är hon ju partiledare i Sveriges största enskilda parti.

Jodå, det blev hon..någon inom de egna leden tipsade media om Tobleronen och så började man gräva..

Men Mona har gjort något så ovanligt som att komma tillbaka efter att ha genomgått stålbadet..bra eller dåligt för Sverige ? ...har ingen åsikt om det.

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 27-03-2009, 17:14
          Länk hit: #18

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

Min åsikt om Moan är att om man inte ens kan sköta sin egen ekonomie hur skall man då kunna sköta im landets ekonomi????

Hon betalde aldrig dagis när hon skulle, var månader efter. Parkeringsböter betalade hon int eheller osv. Hon fick en egen parkeringsplats eftersom hon inte kunde sköta parkeringen. Hur i all herrans namn skall hon då kunna sköta Sverige. Nej du, Gud bevare mig väl...

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 27-03-2009, 17:17
          Länk hit: #19

Medlem

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 27-03-2009, 17:14) *
          Min åsikt om Moan är att om man inte ens kan sköta sin egen ekonomie hur skall man då kunna sköta im landets ekonomi????

Hon betalde aldrig dagis när hon skulle, var månader efter. Parkeringsböter betalade hon int eheller osv. Hon fick en egen parkeringsplats eftersom hon inte kunde sköta parkeringen. Hur i all herrans namn skall hon då kunna sköta Sverige. Nej du, Gud bevare mig väl...

Jag är inte heller särskilt förtjust i Mona, men nu gällde det om kvinnor förföljs och motarbetas mer för sina misstag än män.....

--------------------

zon 1

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 27-03-2009, 17:48
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Skulle alla odugliga styrelseledamoter sparkas ut blev det inte många kvar, varken kvinnor el män. Beträffande Mona så är hon tack och lov inte tänkt som finansminister så det kanske funkar bra ändå.

Nu får jag väl på skallen men bland kvinnor som vill uppåt är det en ständig kamp, rena ställningskriget ibland. En kvinnlig chef över uppåtsträvande kvinnor bäddar för en katastrof. I botten finns det dock alltid en stor grupp kvinnor som fogar sig och kan samarbeta. Ibland tycks det mig som om det både på arbetsplatser och i hönsgårdar är bäst med en tupp som håller ordning på hönsen. En kvinna kan dock funka bra som chef om det finns några män under henne för då vågar hon inte ta ut svängarna för mycket.

Därmed inte sagt att alla män är perfekta, långt därifrån, men det är mer raka rör på såna arbetsplatser.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera

2 sidor V   1 2 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-07-2025, 04:48

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon