Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vad skiljer "Anonyma" och "Gäster", listan på besökare
          Eva Swahn
          Inlägg 04-12-2002, 12:59
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 752
          Medlem nr: 300

Längst ner på Indexsidan kan man ju se vilka som för tillfället är på forumet. Men vad skiljer "Anonyma" och "Gäster"? Har vi anonyma medlemmar eller?

--------------------
          Eva i zon I

Citera

Nytt inlägg
          Svar (1 - 10)
          Åsa, mälardalen ...
          Inlägg 04-12-2002, 13:02
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 18 595
          Medlem nr: 31

När du loggar in kan du välja om du vill vara anonym eller ej. Själv gillade jag inte att man kan gå in och titta exakt vad folk gör i forumet det går ju t.o.m att se vilket inlägg man är i och läser eller svarar på, så jag valde att inte vilja vara med i den funktionen så jag loggar in som anonym.

--------------------
          Mvh Åsa

Människor kan diskutera, men naturen agerar. (Voltaire)

Citera
          Betty
          Inlägg 04-12-2002, 13:43
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

... och "Gäster" = människor som bara surfar men inte är registrerade medlemmar...

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          Cilla
          Inlägg 05-12-2002, 19:42
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 9 115
          Medlem nr: 126

CITAT (Åsa @ mälardalen zon 2,04-12-2002, 13:02)
          Själv gillade jag inte att man kan gå in och titta exakt vad folk gör i forumet det går ju t.o.m att se vilket inlägg man är i och läser eller svarar på, så jag valde att inte vilja vara med i den funktionen så jag loggar in som anonym.

Hur ser man det?
          Jag ska också logga in som anonym i fortsättningen.

Cilla

--------------------

Citera
          Åsa, mälardalen ...
          Inlägg 05-12-2002, 19:52
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 18 595
          Medlem nr: 31

När du är på Indexsidan gå ner till informationen om vilka som är inloggade. Klicka på "visa hela listan". Där kan man se vilka som är inne och vart de är. Ex. "Cilla skriver ett inlägg i support", klickar man då på det understrukna ordet support så kommer man direkt till det inlägget du just då skickar ett inlägg i. Samma sak om det står "Cilla läser ett inlägg i småprat" då kan man även där klicka på det understrukna ordet småprat och kommer då till de inlägget du sitter och läser.

Detta upptäckte jag av en slump för jag trodde de där understrukna orden var en snabbväg till de olika avdelningarna.

--------------------
          Mvh Åsa

Människor kan diskutera, men naturen agerar. (Voltaire)

Citera
          Gunvor Nilsson
          Inlägg 05-12-2002, 20:30
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 1 439
          Medlem nr: 19

Vad är det som är så farligt att "synas" forumet? Kan jag få en vettig förklaring? Jag har aldrig loggat in mej som anonym däremot som gäst men enbart för att se om något av intresse kommit in i inläggen.
          Om jag sett något av intresse så har jag genast loggat in mej. Ologiskt? Kanske.

--------------------
          user posted image

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 05-12-2002, 21:33
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

CITAT (Gunvor Nilsson @ 05-12-2002, 20:30)
          Vad är det som är så farligt att "synas" forumet? Kan jag få en vettig förklaring? Jag har aldrig loggat in mej som anonym däremot som gäst men enbart för att se om något av intresse kommit in i inläggen.
          Om jag sett något av intresse så har jag genast loggat in mej. Ologiskt? Kanske.

Frågar också jag mej. Vad är så farligt med att andra ser att du är inloggad?
          Det kan ju t.o.m. vara till fördel att man "syns"
          T.ex om någon vill skicka dej ett PM.

Då vet ju personen i fråga att du är inloggad och läser meddelandet.
          Detta är min personliga åsikt och jag förstår att här kan finnas lika många olika som antalet medlemmar.
          Ha det gott och lev väl.

Citera
          Cilla
          Inlägg 08-12-2002, 13:45
          Länk hit: #8

Medlem

Hej Felix matte och Gunvor,
          Jag tror att man upplever detta olika, och visst kan man se fördelar med att man får mycket information om vad andra gör här och på andra ställen på internet. Det är också bra att man i så här "oskyldiga" forum kan läsa och skriva utan att behöva göra det inför publik.

Själv sätter jag mig och läser odla.nu i småpauser och efter jobbet - för att dela lite odlarnjutning med er andra. Då vill jag vara fri från att andra "avlyssnar" exakt vad jag gör.

För mig är det ungefär som semester. Då vill jag inte ha telefonerna på och inte hämta posten varje dag... Inte för att det skulle vara "farligt" att göra det eller för att jag tycker att jag gör "fuffens". Bara så att man inte vill vara publik hela tiden.

Att man kan välja att annonsera om sina aktiviteter och välja bort det är väl en bra kombination! Men idag glömde jag visst att logga in på nytt sätt ändå. ;-)

Cilla

--------------------

Citera
          Gunvor Nilsson
          Inlägg 08-12-2002, 18:25
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 1 439
          Medlem nr: 19

Hej Cilla! Jag förstår hur du menar. Jag kan också ha den känslan att man vill vara "osynlig" ibland även om det inte hänt när jag ser på forum. Nu är risken den i stället att jag glömmer att logga ut mej. Upptäckte nyss när jag skulle logga in mej så var jag redan inloggad - sen i går kväll! unsure.gif

--------------------
          user posted image

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 08-12-2002, 18:42
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

hoppas att ingen tog illa upp. Jag skrev ju också:

"Detta är min personliga åsikt och jag förstår att här kan finnas lika många olika som antalet medlemmar."

Kanske också jag någon gång kommer att logga in som anonym, vad vet jag. Är så ny här att jag ännu inte riktigt lärt mej allt.

Citera
          Cilla
          Inlägg 09-12-2002, 18:25
          Länk hit: #11

Medlem

Ingen fara, Felix matte! smile.gif Just detta hur man upplever information om en själv är just så individuell den kan vara, och det är intressant att veta hur olika människor tänker kring det.

Det du skrev om att det är bra att det syns att man är inloggad, för då kan den som skriver ett PM veta att du läser det är just en sådan sak. Just detta vill jag undvika för min egen del. Har tillräckligt av sådant på jobbet - att man ska vara tillgänglig och offentlig hela tiden... Här vill jag bara skriva när jag vill och har lust, inte känna dåligt samvete över att inte ha svarat för att någon sett att man läst... tja, du vet säkert vad jag menar.

Men idag glömde jag att logga in mig som anonym igen!

Cilla

--------------------

Citera

SnabbsvarSkriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2025, 11:27

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon