Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Min båtmotor är stulen!
          Anma
          Inlägg 22-04-2009, 22:00
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Är så ledsen nu!
          Vår båtmotor är stulen, igår vid 18.00 fanns den där, fast på båten. Idag vid halv två var den borta! Kablar och styrvajrar avklippta och motorn borta, från LÅST HAMNOMRÅDE!!!
          Ett år gammal Honda 4 taktare 40hk... -cry-.gif
          Det känns förjävligt, vi kommer inte ut till stugan nu!!! Jag har inte ens varit dit i år, skulle flytta ut i helgen....
          Kommer missa alla vårblommorna där ute, blåsippor, vitsippor, julrosor.... med lite tur missar jag inte liljekonvaljerna... -cry-.gif-cry-.gif-cry-.gif-cry-.gif

Citera
          4 sidor V   1 2 3 > »   
          Nytt inlägg
          Svar (1 - 19)
          Wilmer
          Inlägg 22-04-2009, 22:09
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 10 733
          Medlem nr: 2 529

Så jäkla trist! Finns det ingen ni kan låna motor av? trostar.gif .

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Motti
          Inlägg 22-04-2009, 22:11
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Nä vad fräckt fear.gif !och vilken besvikelse för er ,hoppas du hade försäkrat den så du får ut en ny.Tyvär tar ju sådant tid alla papper och sånt som ska ordnas innan man får ut pengarna.Har du inte möjlighet att hyra eller låna en båtmotor så du kommer ut till dit kära sommarställe sad.gif Va man bli så för:b på folk som inte kan skillja på mitt och ditt,känner verkligen med er blush.gif Hoppas att alllt ordnar sig så ni kommer i väg i helgen !håller tummarna tummenupp.gif

Citera
          Biggan_
          Inlägg 22-04-2009, 22:12
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

Fy, så tråkigt! trostar.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          blomkronan
          Inlägg 22-04-2009, 22:15
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 3 467
          Medlem nr: 17 820

FAN att folk inte kan låta bli andras saker... ranting.gif hoppas allt ordnar sig för er trostar.gif

Edit: jag sa "folk" det är ju inte folk det är IDIOTER

Redigerat av blomkronan: 22-04-2009, 22:16

Citera
          Huggorm
          Inlägg 22-04-2009, 22:16
          Länk hit: #6

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Säkert någon liga, dom åker omkring med skåpbilar och kollar efter lämpliga objekt. Motorerna får inte vara för gamla eller för små, och så skall det vara välkända fabrikat. Sedan slår dom till, kapar vajrarna med bultsax och motorn är borta på en halv minut. Förmodligen på mot Polen eller Baltikum. Det är ett ständigt problem i alla småbåtshamnarna här på västkusten, och jag förmodar det är ungefär samma i resten av Sverige

Citera
          Anma
          Inlägg 22-04-2009, 22:17
          Länk hit: #7

Medlem

Tack för omtanken!
          Ska ringa runt imorgon och kolla om några grannar ska ut till ön i helgen. Det jobbiga är att man blir så låst då, vi måste vara hemma på söndag för att fixa på tomten här i föreningen, måste ha skjuts på lördag kvällen då till fastlandet.

Ja, vi har försäkring, och jag hoppas att vi får ut så vi får en likvärdig motor. Hyra går bort, i såfall får man hyra en hel båt, det kostar ett par tre tusen bara att montera fast en motor på vår båt.

Vet inte vad som svider mest, förlusten av motorn eller att vi inte kommer ut till stugan.
          Nu känns det som att det varit bättre att behålla den gamla skruttmotorn som ingen ville ha ens gratis... Den hade man nog fått ha kvar.

Citera
          Azur
          Inlägg 22-04-2009, 23:02
          Länk hit: #8

Gäster

Båtar och motorer stjäls i parti och minut här i stockholmstrakten. Det finns ju ingen registrering, grejorna är dyra, och bevakningen ofta mycket dålig.
          Min bror jobbade förut så han fick åka hemifrån vid fyra-bläcket på morgonen, och vid två tillfällen ringde han polisen för att han såg folk hala upp båtar på släp på sin väg till jobbet. Bägge gångerna visade det sig att registreringsnumret var falskt och skurkarna sedan länge borta när väl polisen masat sig dit.

Redigerat av Azur: 22-04-2009, 23:02

Citera
          KURT
          Inlägg 23-04-2009, 05:31
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 10 440
          Medlem nr: 34

Polisen har ju i alla sedan några år ett stöldregister för stulna båtmotorer, men körs de ur landet så hjälper ju inte det

http://www.sr.se/cgi-bin/goteborg/nyheter/...?artikel=765143

Citera
          Berith
          Inlägg 23-04-2009, 07:01
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

Jag fattar inte hur man (plötsligt?) en dag bestämmer sej för att bli kriminell.

Låt bli andras saker! nono.gif Hur enkelt som helst.

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Ralf
          Inlägg 23-04-2009, 07:38
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 3 539
          Medlem nr: 36

Jag fattar inte att folk stjäl. Men inte heller att folk inte säger ifrån när det sker stölder. I vår båtklubbb hjälpte till och med nattvakterna till när några tjuvar skulle ha upp en båt på trailer.
          Själv hade jag tappat nyckel till motor och fick ta vinkelslip för att såga sönder låset. Min båt stod längst ut mot vägen och det var ca 100 bilar nere i båtklubben ( den har ca 900 medlemmar, man är alltså inte kompis o tjenis med alla). När jag sågade flög det gnistor som ett vattenfestivalfyrverkeri. Nu måste väl nån reagera tänkte jag, men ingen alls brydde sig, jag fick jobba helt ostört.

--------------------
          Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter.
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 23-04-2009, 07:49
          Länk hit: #12

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Berith @ 23-04-2009, 08:01) *
          Jag fattar inte hur man (plötsligt?) en dag bestämmer sej för att bli kriminell.

Det är hur enkelt som helst. Man behöver finansiera antingen ett narkotikamissbruk eller också den mängd statusprylar som behövs för att få "respekt" nu för tiden. Att arbeta ihop stora summor pengar är jobbigt, men att stjäla saker är lätt och nästan riskfritt. Att brott inte skulle löna sig är en myt. Detta gäller då svenska män, särskilt unga. När det gäller unga kvinnor är det mycket vanligare att dom prostituerar sig, numera via internet. Allt för att kunna ha råd med de senaste modekläderna, dyra bilar, knark och skönhetsoperationer. Så ser det ut i dagens Sverige. sick.gif

Citera
          Chamomille
          Inlägg 23-04-2009, 07:59
          Länk hit: #13

Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem nr: 11 250

CITAT (Anma @ 22-04-2009, 23:00) *
          Är så ledsen nu!
          Vår båtmotor är stulen, igår vid 18.00 fanns den där, fast på båten. Idag vid halv två var den borta! Kablar och styrvajrar avklippta och motorn borta, från LÅST HAMNOMRÅDE!!!
          Ett år gammal Honda 4 taktare 40hk... -cry-.gif
          Det känns förjävligt, vi kommer inte ut till stugan nu!!! Jag har inte ens varit dit i år, skulle flytta ut i helgen....
          Kommer missa alla vårblommorna där ute, blåsippor, vitsippor, julrosor.... med lite tur missar jag inte liljekonvaljerna... -cry-.gif-cry-.gif-cry-.gif-cry-.gif

Nämen fy va tråkigt. Tyvärr likadant på vår båtklubb wacko.gif De kommer åkande med annan båt och stjäl motorer. Kan ni inte komma till ön på annat vis? trostar.gif

--------------------
          Camilla zon 2-3

Ett gott skratt förlänger munnen.

Citera
          Azur
          Inlägg 23-04-2009, 08:15
          Länk hit: #14

Gäster

CITAT (Huggorm @ 23-04-2009, 08:49) *
          Så ser det ut i dagens Sverige. sick.gif
          I alla fall enligt kvällspressen.
          Vad jag vet är antalet "heltidstjuvar" ganska litet. För några år sedan brukade man säga att färre än 300 personer stod för 90% av alla bil- och villainbrott i Sverige t.ex., och det har nog inte förändrats.

I sin tur säger väl det rätt mycket om 1) hur väl inbrott utreds och 2) hur straffskalan ser ut.

Redigerat av Azur: 23-04-2009, 08:16

Citera
          Chamomille
          Inlägg 23-04-2009, 08:17
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem nr: 11 250

CITAT (Ralf @ 23-04-2009, 08:38) *
          Jag fattar inte att folk stjäl. Men inte heller att folk inte säger ifrån när det sker stölder. I vår båtklubbb hjälpte till och med nattvakterna till när några tjuvar skulle ha upp en båt på trailer.
          Själv hade jag tappat nyckel till motor och fick ta vinkelslip för att såga sönder låset. Min båt stod längst ut mot vägen och det var ca 100 bilar nere i båtklubben ( den har ca 900 medlemmar, man är alltså inte kompis o tjenis med alla). När jag sågade flög det gnistor som ett vattenfestivalfyrverkeri. Nu måste väl nån reagera tänkte jag, men ingen alls brydde sig, jag fick jobba helt ostört.

wacko.gif

--------------------
          Camilla zon 2-3

Ett gott skratt förlänger munnen.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 23-04-2009, 08:25
          Länk hit: #16

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Så himla tråkigt! trostar.gif kompiskram.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Anma
          Inlägg 23-04-2009, 10:08
          Länk hit: #17

Medlem

Nu är jag ännumer ledsen. Kan vi inte bevisa att det satt ett motorlås på så kommer ersättningen sjunka med 25%. Sen kommer det väl bli värdeminskning på motorn också, den är en 07:a men körd bara -08.
          Vi kommer att få gå ner till en 25 hk eller nåt. Jag orkar inte, säljer stugan och flyttar til marbella.

Citera
          Ralf
          Inlägg 23-04-2009, 10:11
          Länk hit: #18

Medlem
          Antal inlägg: 3 539
          Medlem nr: 36

Vilket försäkringsbolag har ni? Det är markandsvärdet som ska tillämpas eller värdeminskningregeln! Men många bolag räknar bara värdeminskning och dessutom på deras eget marknadspris fick jag lära mig hårt för några år sedan.

--------------------
          Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter.
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera
          Vippan
          Inlägg 23-04-2009, 11:05
          Länk hit: #19

Medlem
          Antal inlägg: 4 078
          Medlem nr: 14 624

Så jäkla tråkigt Anma när sånt händer.Tyvärr befinner den sig nog utanför landets gränser,men kika på Blocket den kan kanske dyka upp där.
          Våran sommarstugegranne fick sin motor stulen förra sommaren en fin 70hk Evinrude,då kom tjuvarna båtvägen,han fick vänta tre veckor sen fick han en ny genom sitt försäkringsbolag

Hoppas det ordnar upp sig med ditt försäkringsbolag.

Citera
          Myosotis
          Inlägg 23-04-2009, 11:07
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

trostar.gif Vad tråkigt!! Dubbelt ledsamt med stölden och att du inte kommer ut till din stuga -cry-.gif , kan tänka mig hur det känns när man missar vårblommorna som man längtat efter. Hoppas det löser sig så du åtminstone får komma ut dit på något sätt. smiley_small_hug.gif

--------------------
          Det ska gå.

Citera

4 sidor V   1 2 3 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 09-08-2025, 01:49

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon