CITAT (MariaS @ 08-05-2009, 19:49)

Har man bara bra gömmor åt ynglen, så klarar sig en stor del från glupska vuxna djur. Även guldfiskarna själva är duktiga på att äta sina yngel. Skapa små fina "rev" av runda stenar och taktegel, så ska du se att du får "tillökning".
Japp

Jag har en hel del kvar att bygga under ytan så här samlas sten m.m. vart än jag e och donar i trädgården, ska börja så smått när det börjar bli behagligt att sticka ned fingrarna i vattnet

Grodyngel har jag i år en faslig massa, hela trädgården kommer att krylla av dem, tror att det är paddor igentligen men e inte riktigt säker på detta, hoppas att de äter sniglar å annat oknytt

Fick förra året bygga en "ränna" för att justera in och utlopp på filter vattnet för att undvika "kortslutning" ( jag hadde klantat till det lite hehe

) nå hursomhällst så nu i våras låg det heltplödsligt 3 stora högar med ägg och sedan blev det 4 högar till med ägg, de stackarna som följt med ned i dammen är borta, 2 bollar med ägg drogs med av vattnet ned i dammen och där finns inga grodyngel men i rännan finns