Medlem
Antal inlägg: 334
Medlem nr: 11 357
Förra året köpte jag denna Klematis på Lidl , jag satt den i kruka och tänkte att den lever väl bara en säsong sen är det slut,Lidl är väl inte direkt känd för kvalitéts växter. Men nog överlevde den allt och växer och växer,nu skulle det vara roligt att veta vem det är och om den kanske helt enkelt kan flytta ut i landet i stället.
Medlem
Antal inlägg: 1 302
Medlem nr: 12 804
CITAT (Erika i Sandviken @ 13-07-2009, 13:24)
Förra året köpte jag denna Klematis på Lidl , jag satt den i kruka och tänkte att den lever väl bara en säsong sen är det slut,Lidl är väl inte direkt känd för kvalitéts växter. Men nog överlevde den allt och växer och växer,nu skulle det vara roligt att veta vem det är och om den kanske helt enkelt kan flytta ut i landet i stället.
Medlem
Antal inlägg: 1 302
Medlem nr: 12 804
HeJ!
Fyra tepaler och köp på Lidl talar för Jackmanii. Men jag är tveksam. Färgen stämmer inte, inte heller formen på tepalerna. Färgen på nyutslagen blomma, Jackmanii ändrar inte färg. Jag vet inte?
Medlem
Antal inlägg: 7 705
Medlem nr: 276
Jackmanii borde vara enkelt för dig att kolla upp, den är så vanlig i många trädgårdar, kan finnas i det villa område du bor i, eller kolla med en handelsträdgård ! Här en bild till jag hade.
--------------------
Den som planterar en trädgård planterar lycka Bor i zon 3 - 4