CITAT (GunnellF @ 02-08-2009, 12:08)

Också bra tips. Beslutet är överklagat en gång, men jag vet inte om svärsonen orkar med nån press. Han mår fruktansvärt dåligt nu. Min tanke är också att man skulle kunna göra en större grej av det här eftersom jag anar att många sitter i samma sits som han.
Det är bara att ta det gamla överklagandet, som det är med avslag och allt och skicka det vidare till nästa instans....Kostar ett frimärke.

CITAT (GunnellF @ 02-08-2009, 12:16)

Sant sant... Men man blir ju så f-b när man vet exakt vad det handlar om och han blir helt sågad av FK. Att varje dag kämpa med sitt handikapp som han inte kan göra nåt åt och sen bli huggen i ryggen med beskedet att det är bara att jobba på och dessutom inte få ersättning för den tid han varit sjukskriven av sin egen läkare. Plus att man kan ju se hans läkares bedömning som totalt värdelös...
Håller med om att det är fördjävligt.
Läste nyligen om en kvinna som led av canser i slutskedet, som fick avslag...
Hur tänker man då på FK?
Eller rättare sagt, hur är reglerna utformande och hur ska dom tolkas?
Troligen som fan tolkar bibeln.

CITAT (GunnellF @ 02-08-2009, 12:33)

Tack för tipsen! Jag är själv totalt rudis när det gäller sånt här eftersom jag har haft lyckan att vara frisk i hela mitt liv.
FK skriver tydligen om alla besvär han har, dom har fått massor av intyg ända sen han föddes, men i slutänden så meddelar dom ändå att han inte får några pengar och att han inte får vara sjukskriven.
En bra mall att ha som underlag.
I yrkandet ska det stå att "jag yrkar på att läns/kammarrätten undanröjer FK:S beslut att inte tillerkänna mig sjukersättning för....." och så vidare.
Nytt intyg är att föredra.
Kämpa på. Han behöver inte skriva själv, bara skriva under själv.
Lycka till.