Tack från mig också! Gud en sådan härlig dag och till och med vädret var perfekt. Christina var minsann inte så svårflirtad när det gällde lyxrosor och jag ser fram emot våren när hon ska inreda sin rabatt med härliga Tehybrider.
Jag hade ju egentlige köpförbud men redan när vi bestämde träffen på Löta så insåg jag att jag borde få unna mig max två nya rosor. Valet blev inte lätt suck suck det finns ju så mycket fint på Löta. Jag visste faktiskt inte exakt vad jag var ute efter så faktum äratt kvalitén på rosorna fick bestämma vad det skulle bli och hem åkte jag med två Canadensare!
Precis som Nina föll jag för Prarie Joy, en bedårande ljusrosa skapelse och exemplaren var fantastiska. Sedan blev det en klätterros, Jolly Dancer, men den hamnade inte i den rabatt jag tänkt från början men platsen jag satte den på blir perfekt. Oh vilket läckert exemålar jag fick tag i.
Jag nöjde mig förstås inte bara med löta trots att vi var där nästan fem timmar, på vägen hem blev det ett kort besök på Åsby och en clematis för halva priset. Nu är så väl rosor som clematis på plats i rabatterna och det ska bli kul att se hur de utvecklas.
Även jag hade kameran med så här kommer ett gäng bilder.
090815christinakanner.jpg ( 110.24k )
Antal nedladdningar: 32Christina nöjer sig inte med att titta och lukta, hon känner sig fram också. Skule tro att det står en Compassion hos henne nästa vår!
090815HCAndersen.jpg ( 125.36k )
Antal nedladdningar: 27Specialbild till Fry med hundratals HC Andersen, vi tänkte på dig när vi stod där mitt ibland dem!
090815etude.jpg ( 123.92k )
Antal nedladdningar: 29Läckra exemplar av Etude (klätteros)
090815prariejoy.jpg ( 110.64k )
Antal nedladdningar: 30Min Prarie Joy känner jag mig väldigt nöjd med och den blev ursnygg ihop med lammöron
090815kronprincessmary.jpg ( 100.41k )
Antal nedladdningar: 29Kronprincess Mary måste jag ha någon gång. Knopparna är så utsökta och doften helt fantastisk