Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Noschiga kassörskor
          Monica i Nässjö
          Inlägg 18-09-2009, 19:06
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 494
          Medlem nr: 8 480

Efter en tuff arbetsvecka med många tidiga morgnar är jag väl inte speciellt glad som en lärka och inte pigg som en mört heller för den delen men det känns såå skönt att veta att jag har min lediga helg framför mig. Gick in på Willys för att komplettera med lite som saknades hemma och så är det min tur att betala. Just då kommer en kollega fram till "min" kassörska och börjar flamsa och tramsa om någons bror, eller vad det var. Mig märker hon knappt, säger inte hej eller frågar om jag vill ha något annat. Först när hon sitter med kvittot i handen reagerar hon, "öh, ville du ha kvittot?".

Jag vet att jag förmodligen överreagerar för att jag är trött men jag stör mig så fruktansvärt på att bli totalt ignorerad av expediter. Hur svårt ska det vara att avbryta sig i några sekunder och säga hej med ett litet leende? Nu sitter jag här och blir mer och mer irriterad, blev bara tvungen att skriva av mig för få det ur systemet. Det hjälpte, tack, känns redan bättre. Och ja, jag förstår deras situation, har själv jobbat både i en skoaffär och på Konsum.

Citera
          3 sidor V   1 2 3 >  
          Nytt inlägg
          Svar (1 - 19)
          Piccante
          Inlägg 18-09-2009, 19:25
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

Jag tycker det är lite nonchalant när kassörskan slår in varor och sitter och skriver sms medan hon väntar på att man slår in sin kod när man betalar med betalkort och sedan inte ens lyfter blicken från telefonen utan bara sträcker fram ett kvitto. ranting.gif förstår att du reagerar.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Wilmer
          Inlägg 18-09-2009, 19:53
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 10 733
          Medlem nr: 2 529

Jag förstår din irritation. De tar tydligen heeelt för givet att vi kommer tillbaka och handlar så de får lön även nästa månad. Utan någon större ansträngning. Blä, synd när det finns andra som enligt mej då förtjänar ett jobb bättre ranting.gif

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Calypso_bulbosa
          Inlägg 18-09-2009, 20:24
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 1 047
          Medlem nr: 14 567

Monica,jag vet precis vad du menar... duh.gif

Kunde du vara tyst,så gjorde du det mycket bra.Tror inte jag hade kunnat det... angel_not.gif

--------------------
          ~~~~~~~~~~~~~~ a glorious disarray ~~~~~~~~~~~~~~

¨ zon 3~4 ¨

Citera
          Huggorm
          Inlägg 18-09-2009, 20:40
          Länk hit: #5

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Jag irriterar mig också på sånt. Jag tycker faktiskt man som kund kan kräva att kassörskan koncentrerar sig på mig medan jag betalar, det gjorde alltid jag på den tiden då jag arbetade direkt mot kunder

Citera
          Calypso_bulbosa
          Inlägg 18-09-2009, 21:02
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 1 047
          Medlem nr: 14 567

CITAT (Huggorm @ 18-09-2009, 21:40) *
          Jag irriterar mig också på sånt. Jag tycker faktiskt man som kund kan kräva att kassörskan koncentrerar sig på mig medan jag betalar, det gjorde alltid jag på den tiden då jag arbetade direkt mot kunder

tummenupp.gif kompiskram.gif

--------------------
          ~~~~~~~~~~~~~~ a glorious disarray ~~~~~~~~~~~~~~

¨ zon 3~4 ¨

Citera
          pejori
          Inlägg 18-09-2009, 21:17
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

Blir skitförbannad på sådanna kassörskor, och har vid flera tillfällen, bl,a, på lindex lämnat affären med orden "fortsätt ni med midagssnacket, så handlar jag någonannanstans"

Lika ilsken blir jag när kunderna står och pratar i mobilen framför kassörskan och inte ens svarar på tilltal. ranting.gif
          Hur viktig är man om man inte ens kan stänga av telefonen, när man betalar? dunno.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          zaaritha
          Inlägg 18-09-2009, 21:30
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 9 608
          Medlem nr: 2 237

Jag jobbade i affär, förut!
          Först med kläder--se´n med skor--och aldrig skulle jag nonchalerat en kund!
          Så jag blir irriterad-- när man blir ignorerad!

Citera
          pejori
          Inlägg 18-09-2009, 21:46
          Länk hit: #9

Medlem

CITAT (zaaritha @ 18-09-2009, 22:30) *
          Jag jobbade i affär, förut!
          Först med kläder--se´n med skor--och aldrig skulle jag nonchalerat en kund!
          Så jag blir irriterad-- när man blir ignorerad!

Precis!!! Där står man med sin vara och vill betala, glad i hågen för att man hittat något man tycker om och verkar trivas med, så blir man osynlig vid kassan!!!!

Visst, jag är femtio plus moms och dricks därpå, men jag handlar för mina pengar, och vill jag ha hjälp så ska jag få det....Eller???? ranting.gif
          20+ tittar ibland på mej som...HALLÅÅÅÅ!!!! DU kan inte handla här!!!!!! crying.gif
          Skiter jag i, så länge dom inte har åldersgräns i butiken, och kassörskorna ska inte ha privata samtal när dom har kunder. -fear-.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          zaaritha
          Inlägg 18-09-2009, 21:50
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 9 608
          Medlem nr: 2 237

Pejori: du har så rätt!

Citera
          pejori
          Inlägg 18-09-2009, 21:53
          Länk hit: #11

Medlem

Har börjat att handla i affärer där innehavarna har utländskt påbrå, (läs: arabiska) dom har fortfarande serviceanda, inte för att jag vill att dom ska "krypa" för sina kunder, men ändå inse att kunden gör att din butik går runt. tummenupp.gif

Hjälp vad dom är medvetna om sina kunder och så hjälpsamma om man inte fattar vad som står på ettiketterna alltid. blush.gif

CITAT (zaaritha @ 18-09-2009, 22:50) *
          Pejori: du har så rätt!

Visst känner man sig osynlig, där man står med sin vara och dessa "småtjejer" i moderiktiga kläder, fullständigt nonshalerar en, och man bara vill betala för ett par pants eller en t-shirt. angry.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Huggorm
          Inlägg 18-09-2009, 21:55
          Länk hit: #12

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (pejori @ 18-09-2009, 22:46) *
          Precis!!! Där står man med sin vara och vill betala, glad i hågen för att man hittat något man tycker om och verkar trivas med, så blir man osynlig vid kassan!!!!

Visst, jag är femtio plus moms och dricks därpå, men jag handlar för mina pengar, och vill jag ha hjälp så ska jag få det....Eller???? ranting.gif
          20+ tittar ibland på mej som...HALLÅÅÅÅ!!!! DU kan inte handla här!!!!!! crying.gif
          Skiter jag i, så länge dom inte har åldersgräns i butiken, och kassörskorna ska inte ha privata samtal när dom har kunder. -fear-.gif

Det har nog inte med ålder att göra, eftersom jag också har råkat ut för det någon gång, och jag har inte ens hunnit till trettio än. Men visserligen ser jag ut som en bortkommen bondläpp, så i mitt fall är det väll därför biggrin.gif

Citera
          pejori
          Inlägg 18-09-2009, 22:18
          Länk hit: #13

Medlem

CITAT (Huggorm @ 18-09-2009, 22:55) *
          Det har nog inte med ålder att göra, eftersom jag också har råkat ut för det någon gång, och jag har inte ens hunnit till trettio än. Men visserligen ser jag ut som en bortkommen bondläpp, så i mitt fall är det väll därför biggrin.gif

rotfl.gif rotfl.gif Ok. då tar vi det den andra vägen då rotfl.gif
          Du är och ser ut som en bondläpp, det gör inte jag. crying.gif
          Jag ser mera ut som om jag vore "morsa till ronja rövardotter" med stripigt mörkt hår och resten kan du nog tänka ut själv. whist.gif
          En häxa i sina bästa år, och jag måste handla i affärer med små storlekar!!!!! dunno.gif

"en kärring som handlar till någon anna behöver man inte ta hänsyn till" typ, men vad gör man om man inte hittar sin storlek i andra affärer än HM eller lindex och måste pilla bort alla djävla paljetter på allt med rätt storlek.!!!!! crazy.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Motti
          Inlägg 18-09-2009, 22:38
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Jag bor också i Nässjö och handlar mycket på Willys !minnst två gånger i veckan alltid trevlig personal !"Som man bemöter andra blir man själv bemött

Citera
          pejori
          Inlägg 18-09-2009, 22:45
          Länk hit: #15

Medlem

CITAT (Motti @ 18-09-2009, 23:38) *
          Jag bor också i Nässjö och handlar mycket på Willys !minnst två gånger i veckan alltid trevlig personal !"Som man bemöter andra blir man själv bemött

Visst är Willys personal trevliga???? bravo.gif
          Jag bor ju så till, att jag kan välja ... och då menar jag välja...Allt i från små lokala förmågor till bästa butik/bästa pris. bravo.gif

Och här är Willys alltid en höjdarbutik...alltid trevliga kassörskor, och en fungerande självscanning... crazy.gif
          ( min apparat skriker alltid på hjälp, men det är alltid maskinens fel, och inte mitt) Det tycker personalen också, så dom hjälper mej rätt crazy.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          TheLan
          Inlägg 18-09-2009, 23:39
          Länk hit: #16

Medlem
          Antal inlägg: 189
          Medlem nr: 22 965

Ja i Uddevalla är personalen på Willys väldigt trevliga, i alla fall av mina erfarenheter, dom är artiga, hjälpsamma och glada.

Att nonchalera kunder på det sätter är rent ut sagt oacceptabelt när man har ett service yrke. Alla dom service yrken jag har haft och oavsett hur ont jag har haft, hur trött jag har varit eller hur många korkade frågor man har fått under dagen SKALL leendet var där och ett vänligt bemötande.

Min mamma brukar alltid kläcka ur sig något fyndigt såsom "Ja om personalen kunde sluta ha personliga kafferep på arbetstid så kanske man kunde betala men varorna kanske är gratis här eftersom dom tydligen inte är intresserade av sina kunder"
          Jag är aldrig så snabb i replikerna men det är roligt att se vilken fart det blir på dom efter en sådan kommentar, även om dom snörper på munnen och grinar illa.

Har råkat ur för precis samma sak som dig pejori när det gäller klädaffärer, fast omvänt. Om jag går in på ginatricot så tittar både personal och övriga kunder på mig som om jag var från yttre rymden, bara för att jag inte drar size xxs eller är en fjollig 16 åring så verkar det som jag inte ens får sätta min fot där.

Nej jag har sagt det förr och säger det igen, i dagens samhälle verkar det som service mer och mer är till för dom som ger den inte för dom som skall få den.

--------------------

Citera
          pejori
          Inlägg 18-09-2009, 23:44
          Länk hit: #17

Medlem

CITAT (TheLan @ 19-09-2009, 00:39) *
          Ja i Uddevalla är personalen på Willys väldigt trevliga, i alla fall av mina erfarenheter, dom är artiga, hjälpsamma och glada.

Att nonchalera kunder på det sätter är rent ut sagt oacceptabelt när man har ett service yrke. Alla dom service yrken jag har haft och oavsett hur ont jag har haft, hur trött jag har varit eller hur många korkade frågor man har fått under dagen SKALL leendet var där och ett vänligt bemötande.

Min mamma brukar alltid kläcka ur sig något fyndigt såsom "Ja om personalen kunde sluta ha personliga kafferep på arbetstid så kanske man kunde betala men varorna kanske är gratis här eftersom dom tydligen inte är intresserade av sina kunder"
          Jag är aldrig så snabb i replikerna men det är roligt att se vilken fart det blir på dom efter en sådan kommentar, även om dom snörper på munnen och grinar illa.

Har råkat ur för precis samma sak som dig pejori när det gäller klädaffärer, fast omvänt. Om jag går in på ginatricot så tittar både personal och övriga kunder på mig som om jag var från yttre rymden, bara för att jag inte drar size xxs eller är en fjollig 16 åring så verkar det som jag inte ens får sätta min fot där.

Nej jag har sagt det förr och säger det igen, i dagens samhälle verkar det som service mer och mer är till för dom som ger den inte för dom som skall få den.

rotfl.gif rotfl.gif Gina tricot är jag inte så välkommen på heller, men cubus går bra...om jag pillar bort allt "bjäfs" på mindre storlekar. rotfl.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          TheLan
          Inlägg 18-09-2009, 23:44
          Länk hit: #18

Medlem
          Antal inlägg: 189
          Medlem nr: 22 965

CITAT (Huggorm @ 18-09-2009, 22:55) *

Men Huggorm, du bor väl i Munkedal?? Där ser väl "alla" ut som bortkomna bondläppar?? whist.gif
          (Inget ont om Munkedal jag bara retas flirting.gif )

--------------------

Citera
          Motti
          Inlägg 19-09-2009, 00:07
          Länk hit: #19

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Vi lever inte i en perfeckt väld !alla är inte som vi förväntar oss heller .Som man bemöter andra blir man själv bemött !jag bhar handlat på Willys i Nässjö över åtta år och har alltid blivit vänligt bemött rolleyes.gif Tycker det är en toppen butik !

Citera
          Monica i Nässjö
          Inlägg 19-09-2009, 06:04
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 494
          Medlem nr: 8 480

CITAT (Motti @ 19-09-2009, 01:07) *
          Vi lever inte i en perfeckt väld !alla är inte som vi förväntar oss heller .Som man bemöter andra blir man själv bemött !jag bhar handlat på Willys i Nässjö över åtta år och har alltid blivit vänligt bemött rolleyes.gif Tycker det är en toppen butik !

Men hallå, jag är själv i servicebranchen och har varit det sedan jag började jobba för 30 år sedan och just därför vet jag mycket väl hur man ska bete sig. Hur trött eller grinig jag själv än är så nog sjutton orkar jag kosta på mig åtminstone ett litet leende när jag ska betala. Men när man inte får en chans att visa upp sitt leende, när personen i fråga nästan vänder ryggen till en i sin iver att inte missa vad kollegan flamsar om, då ska du inte komma och påstå att det var mitt eget fel. Och jag handlar på Willys så gott som varje dag och jag vet mycket väl att alla är trevliga där men det är skillnad på att vara otrevlig och att ignorera.

Citera

3 sidor V   1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-07-2025, 15:11

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon