CITAT (Rosmarin @ 22-09-2009, 11:38)

Jag tycker också precis som Eva skriver här ovan att din idé är jättebra Tummelisa! ...men det kommer att bli bökigt tror jag också att genomföra. Frölistorna här på odla brukar vara långa och många så det är nog enklare med en lista per tråd tror jag.
Men du kan ju testa för de som är intresserade! Det kommer kanska att fungera bra...
CITAT (Tummelisa @ 22-09-2009, 15:42)

att komma med ¨jag tror inte det kommer att gå så bra¨ inlägg, tycker jag är ganska tråkig inställning. även generellt i livet. eller som en klok mor sagt. Har du inget snällt att säga, är det bättre att vara tyst.
tanken är inte att man ska lägga ut 79 sorter med trettio fröpåsar i varje sort. då kommer vi inte att göra annat än att packetera och posta. tanken är att man lägger ut någon eller några sorter som man vill dela med sig av. sen kan ju frågor och diskussioner uppstår ur detta..
dessutom tror jag det går utmärkt att använda detta forum som fröbank. bara man får lite rutin på det. annars hade jag inte gjort detta försöket.
Tummelisa!!! Förlåt mig om du missförstod mitt inlägg! Det var INTE

meningen att säga att det inte var en bra idé. Tvärtom, det är en mycket god idé.

Jag bara tror att om det skulle skrivas ett inlägg per frö, som jag förstod det- så skulle det snabbt bli en tiomilatråd. Och som sagt: PROVA! Det KAN bli rörigt, men det KAN också fungera jättebra och då skulle det ju vara jättesynd att inte ha provat. Det var det jag menade även om jag kanske uttryckte mig dumt.