Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Fick nyss se detta!, Fruktansvärt
          MariaS
          Inlägg 21-09-2009, 21:02
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 12 573
          Medlem nr: 2 930

Citat:
          Tjörn: Döda djur i Zoo-butik
          På eftermiddagen larmades polisen till en Zoo-butik på Tjörn då ingen har varit synlig i butiken på en längre tid. Enligt polisen så fann de då de gick in ett stort antal döda smådjur i sina burar. De ända som har överlevt är tre möss.

Har man bara stängt butiken och skitit i djuren eller vad har hänt?

Citera
          5 sidor V   1 2 3 > »   
          Nytt inlägg
          Svar (1 - 19)
          Maggan H
          Inlägg 21-09-2009, 21:05
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 4 173
          Medlem nr: 2 369

Oerhört, hur F-N kan folk göra så?? ranting.gif Inget mindre än ett eget dödsfall kan ursäkta något dylikt!

--------------------
          MVH Maggan

Bor och odlar i zon 1 NÖ Skåne

Citera
          Olle A
          Inlägg 21-09-2009, 21:50
          Länk hit: #3

Gäster

Jösses! fear.gif
          Varifrån kommer citatet? Finns det någon länk? Detta verkar inte klokt! Som väl är har jag inte handlat där på flera år, för även om det är min närmaste zooaffär så ligger den ganska avsides. Tidigare, när zooaffären låg inne i Kållekärr, handlade jag där ibland och tyckte att det var en bra affär. Visst gick det rykten om att ägaren var lite speciell - men inte kunde jag ana att hon kunde göra något sådant här! Om det nu är samma ägare som då, jag har som sagt inte haft någon kontakt med dem på ganska länge. Den som inte känner något ansvar alls för levande varelser, bör absolut inte få syssla med djur i fortsättningen - en sådan bör buras in så länge som möjligt! ranting.gif ranting.gif ranting.gif

Olle

Citera
          Chamomille
          Inlägg 21-09-2009, 22:13
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem nr: 11 250

ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif Näe.. Fy bubblan ranting.gif

--------------------
          Camilla zon 2-3

Ett gott skratt förlänger munnen.

Citera
          pejori
          Inlägg 21-09-2009, 22:28
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Olle A @ 21-09-2009, 22:50) *
          Jösses! fear.gif
          Varifrån kommer citatet? Finns det någon länk? Detta verkar inte klokt! Som väl är har jag inte handlat där på flera år, för även om det är min närmaste zooaffär så ligger den ganska avsides. Tidigare, när zooaffären låg inne i Kållekärr, handlade jag där ibland och tyckte att det var en bra affär. Visst gick det rykten om att ägaren var lite speciell - men inte kunde jag ana att hon kunde göra något sådant här! Om det nu är samma ägare som då, jag har som sagt inte haft någon kontakt med dem på ganska länge. Den som inte känner något ansvar alls för levande varelser, bör absolut inte få syssla med djur i fortsättningen - en sådan bör buras in så länge som möjligt! ranting.gif ranting.gif ranting.gif

Olle

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=669&a=518836

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Chamomille
          Inlägg 21-09-2009, 22:31
          Länk hit: #6

Medlem

CITAT (pejori @ 21-09-2009, 23:28) *

angry.gif -cry-.gif

--------------------
          Camilla zon 2-3

Citera
          MariaS
          Inlägg 21-09-2009, 22:34
          Länk hit: #7

Medlem

Själv såg jag det först på WighNews, sen står det också att läsa om på Text-TV, både SvT och Nyhetskanalens...

Vidrigt!

Citera
          Chamomille
          Inlägg 21-09-2009, 22:50
          Länk hit: #8

Medlem

CITAT (MariaS @ 21-09-2009, 23:34) *
          Vidrigt!

Det var rätt ord det!

--------------------
          Camilla zon 2-3

Citera
          pejori
          Inlägg 21-09-2009, 23:15
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

Stänger man en djuraffär för gott, så lämnar man inte kvar djuren. ranting.gif
          Hon har haft stängt en månad och haft gott om tid att ordna nya hem för sina djur om hon hade brytt sig. ranting.gif
          Även om man nu ordnat med djurvakt, så åker man väl någon gång och kollar sina djur, om man bryr sig det minsta om dom. angry.gif nono.gif

Redigerat av pejori: 21-09-2009, 23:17

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          MariaS
          Inlägg 21-09-2009, 23:32
          Länk hit: #10

Medlem

Absolut! Man kan väl inte bara förlita sig på att andra ska sköta ens åtaganden. Om man nu stänger en affär, får man väl ändå se till att tömma, städa och göra i ordning efter sig!

Jag anser faktiskt att ansvarsfrågan ligger på butiksägaren...

Citera
          Monaxe
          Inlägg 22-09-2009, 04:43
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 3 326
          Medlem nr: 12 962

Vad f-n har man då för syn på djuren? Om man kan lämna dem att självdö på ett så grymt vis... ranting.gif

Det värsta är, det blir knappast någon straffpåföljd att tala om, det blir det ytterst sällan när det gäller djurplågeri, bara några månader som högst!

Denna människa borde aldrig mer få komma i närheten av djur! Besöksförbud gentemot djur!!!

Redigerat av Monaxe: 22-09-2009, 04:43

--------------------
          Monaxe zon 2 på västkusten

Citera
          Nauti
          Inlägg 22-09-2009, 05:11
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 2 276
          Medlem nr: 16 626

Det här är katastrof, men när värre saker görs i vetenskapens namn i form av all djurförsök, då reagerar ni inte ens? Hur tänker ni egentligen? Flera hundra individer dör varje dag genom plågsamma experiment i klass med det här. Det kanske också är någonting ni borde reagera på?

Redigerat av Nauti: 22-09-2009, 05:11

--------------------
          Earthlings - En dokumentär om människans syn på djur och hur hon behandlar djur. Med användning av dolda kameror får man se hur djur behandlas i kött-, klädes-, husdjurs-, nöjes- och forskningsindustrin.

Citera
          Monaxe
          Inlägg 22-09-2009, 06:54
          Länk hit: #13

Medlem
          Antal inlägg: 3 326
          Medlem nr: 12 962

CITAT (Nauti @ 22-09-2009, 06:11) *
          Det här är katastrof, men när värre saker görs i vetenskapens namn i form av all djurförsök, då reagerar ni inte ens? Hur tänker ni egentligen? Flera hundra individer dör varje dag genom plågsamma experiment i klass med det här. Det kanske också är någonting ni borde reagera på?

Vad vet du om vad jag reagerar på?
          Vet du vilka föreningar jag är med i?
          Vet du min åsikt om djurförsök? Vet du om jag är vegan eller vegetarien eller köttätare???

Jag var med i nordiska samfundet mot plågsamma djurförsök långt innan du förmodligen kunde stava till det, eller ens var född.

Likaså Greenpeace, du var knappast ens påtänkt när jag gick med som medlem, men likväl vet du mest och bäst som vanligt. Är medlem i ett flertal andra föreningar som jag inte ens gitter att rabbla upp här, för det angår inte dej eller nån annan.

Inte ett skit vet du! Du bara tar för givet och gillar att provocera, du tror att du sticker ut med dina åsikter och är den enda som vågar säga något... lägg ner nu, det är kränkande att läsa vad du tycker och tror om oss andra, du tar så mycket för givet att det är sorgligt att du ens uttalar dej.

Eller för att uttrycka det som du brukar göra: tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif

--------------------
          Monaxe zon 2 på västkusten

Citera
          Miro
          Inlägg 22-09-2009, 06:56
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 362
          Medlem nr: 13 515

en väldigt stor del av oss lever eftersom vi fått antibiotika någon gång i livet. eller vaccinerats mot farliga sjukdomar. Jag förutsätter att du aldrig låtit vaccinera dig mot ngt eller någonsin ätit antibiotika eller ens ätit receptfria smärtstillande i ditt liv.... Att du aldrig skulle tillåta dina barn att göra det och att du fördömmer din familj om de skulle drista sig till det.

Jag tål inte meningslösa djurförsök för kosmetika tex, men bilden är mer komplicerad för vetenskap. Rent filosofiskt håller jag med dig, men jag vet också att många som slänger ur sig dylika påståenden gör det för lättvindigt. Utan att vara beredda på att backa upp det. Hoppas för din skull att du aldrig får cancer, för då kan du inte med gott samvete behandla dig.

Men tillbaka till ämnet. Det är äcklande. sick.gif SÅ meningslöst... Hoppas personen i fråga aldrig tillåts äga djur igen! ranting.gif

Redigerat av Miro: 22-09-2009, 06:56

Citera
          Malin_MeL
          Inlägg 22-09-2009, 06:56
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 855
          Medlem nr: 18 334

Jag vill inte försvara djurförsök, jag är emot dem, jag reagerar mot dem oxå! Jag tackade nyss nej till ett jobb pga att de utförde djurförsök på den firman (implantat, tänder och hörsel och sånt) Men vill iaf påpeka att jag tycker att det är skillnad. Oavsätt vad man tycker om djurförsök så har ju utövarna ett syfte. Att lämna en butik full med djur och bara låta dem dö utan anledning, det handlar ju om att någon inte brytt sig om att ordna situationen. Fruktansvärt!

Citera
          Chamomille
          Inlägg 22-09-2009, 07:01
          Länk hit: #16

Medlem

CITAT (Monaxe @ 22-09-2009, 07:54) *
          Vad vet du om vad jag reagerar på?
          Vet du vilka föreningar jag är med i?
          Vet du min åsikt om djurförsök? Vet du om jag är vegan eller vegetarien eller köttätare???

Jag var med i nordiska samfundet mot plågsamma djurförsök långt innan du förmodligen kunde stava till det, eller ens var född.

Likaså Greenpeace, du var knappast ens påtänkt när jag gick med som medlem, men likväl vet du mest och bäst som vanligt. Är medlem i ett flertal andra föreningar som jag inte ens gitter att rabbla upp här, för det angår inte dej eller nån annan.

Inte ett skit vet du! Du bara tar för givet och gillar att provocera, du tror att du sticker ut med dina åsikter och är den enda som vågar säga något... lägg ner nu, det är kränkande att läsa vad du tycker och tror om oss andra, du tar så mycket för givet att det är sorgligt att du ens uttalar dej.
          Eller för att uttrycka det som du brukar göra: tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif

Mycket bra skrivet! tummenupp.gif

--------------------
          Camilla zon 2-3

Citera
          JRo
          Inlägg 22-09-2009, 07:13
          Länk hit: #17

Medlem
          Antal inlägg: 74
          Medlem nr: 18 731

Tack Monaxe och Miro!
          Nu slapp jag skriva ett långt inlägg!
          Onödiga djurförsök är jag också emot, men inlägget handlade ju inte om det, utan om att någon bara lämnat sina djur att dö. Stor skillnad!!!

--------------------
          750 kvm villaträdgård i Mölndal (zon 2) och torp med obegränsade odlingsmöjligheter.

Citera
          Maggan H
          Inlägg 22-09-2009, 07:15
          Länk hit: #18

Medlem
          Antal inlägg: 4 173
          Medlem nr: 2 369

CITAT (Chamomille @ 22-09-2009, 08:01) *

tummenupp.gif

--------------------
          MVH Maggan

Bor och odlar i zon 1 NÖ Skåne

Citera
          Meriona
          Inlägg 22-09-2009, 08:44
          Länk hit: #19

Gäster

Usch ja, jag läste om det på textTV igår kväll. Vidrigt! rtfm.gif

Citera
          Bettis
          Inlägg 22-09-2009, 09:09
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 4 213
          Medlem nr: 9 061

CITAT (Chamomille @ 22-09-2009, 08:01) *

tummenupp.gif

--------------------

Citera

5 sidor V   1 2 3 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 12-08-2025, 02:40

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon