CITAT
Ödet ger oss släktigar, men våra vänner väljer vi själva.
Källa: Jaques Delille
Intressanta förslag, tack, men jag hade tänkt mig bara liiite mer "humana" metoder, någonting som en metod ur en tysk saga där en flöjtspelare leder ut alla stans råttor ur staden bara med hjälp av sin magiska musik (för att sedan göra samma sak med invånarnas barn när de låg efter med betalningen.)
Nej, jag tror inte att mina små inneboende flugorna är farliga, vi har levt ihop i flera år och det har inte hänt mig någonting. Krukväxterna verkar inte heller tagit skada. Men som jag beskrev, flugorna själva kastar sig i varenda liten pöl med vatten. Så vill jag göra mig av med de på ett barbarisk sätt behöver jag bara ha fram ett glas med vatten. Men deras ägg är annan sak... Fast jag bor hellre med de små flugorna än med maskarna, medan jag lever... och är ovan jorden i alla fall (maskar har litet tålamod kanske). Men här är det fråga om vad är bäst för mina krukväxter. Nu är jag i ett dilemma så jag måste skaffa mig mer kunskap om flugorna. Ska börja med att titta på "Flugornas herre" kanske samt läsa Forskning o framsteg. / Mvh Enar