En liten uppdatering av mitt lilla kärleksnäste...

Att stoppa endast bladen i jord var ingen hit så här års... ETT blad har producerat en söt liten bebis men de mesta har tyvärr gått bort av ålderdom.
Bättre gick det då för dem jag stoppade i jord med flera blad. Där har det kommit bebisar både uppe och nerre så nu har jag klippt av dem och stoppat ned i jord.
De i vatten står bara och ser fina ut - inga rötter.
Summering av höstförökning av kärleksört för mig är alltså att det funkar bäst och snabbast med att klippa en kvist så att det blir en bit stam och ett blad i toppen, stoppa ned hela i såjord med påse över och då kommer det smått ganska fort. Det är exakt en månad sedan som jag började mitt försök och de som tagit sig har ca 2 cm-bebisar nu.
Nu kommer dock nästa fråga: ska jag plantera ut bebisarna nu? Det har ju idag varit ca 9 grader i Stockholmsområdet... Ska man ställa dem då lite skyddat, ösa en massa löv över? Plantera dem i jorden eller ställa ut krukorna?
Med största sannolikhet kommer jag i alla fall att plantera ut dem för jag kommer inte ha plats med dem härinne under vintern... Måste ju ha plats med andra förökningar också!