Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vill bygga hus!
          Fny
          Inlägg 15-10-2009, 14:22
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 823
          Medlem nr: 23 163

Jag och min fästman håller på och bli tokiga, vi går hela dagarna och planerar vårt framtida hus, och guuuu vad gärna vi vill bygga ett nytt fräscht tegelhus! ÅÅååååååååh vad vi vill bygga! Problemet är bara att varken han eller jag har fast jobb (jag är student i ett halvår till och han är projektanställd ett år till). Inget fast jobb, inget hus... Morrrr.... men vi vill!

Tittade precis på Fiskarhedens hus, närmare bestämt "Fasanen". 1,15 mille ungefär. Såååå snyggt! Och inte alls så dyrt som jag trodde att det skulle kosta att bygga ett så stort hus! Jisses... Och så tomten.... finns jättefina tomter en bit utanför Uppsala där vi jääääättegärna skulle vilja bo. 1,3 mille ungefär. Alltså hus + tomt skulle bli ca 2,45 mille. För att vara i Uppsala är det ju inte alls så fruktansvärt mycket! Jä'mför med en obebyggd tomt i vackra Bergsbrunna en bit bort som gick för 3,5 mille! För bara tomten!

Hur skulle ni resonera kring det här med husbygge?

--------------------
          Glada hälsningar från Fny!
          Liten trädgård i zon 4

Citera

Nytt inlägg
          Svar (1 - 7)
          KRT
          Inlägg 15-10-2009, 14:58
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 001
          Medlem nr: 26 121

En kommentar - det blir ALLTID dyrare än man tänkt sig!!! Tror din uppskattning är i underkant räkna snarare med 3 milj, då är det nog närmare sanningen.