|
|
 |
Svar
(1 - 19)
|
23-10-2009, 21:49
|

Moderator
Antal inlägg: 18 405
Medlem nr: 9 009

|
Skulle tro att alla utom pedofilerna själva reagerar som du. Och kanske en del av pedofilerna också för den delen.
|
|
|
|
Meriona
|
23-10-2009, 21:53
|
Gäster

|
Ja vad ska man säga, mer än att det finns många fler exempel som är värre än de du uppgav...
|
|
|
|
|
23-10-2009, 22:05
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
Det är förfärligt och oförklarligt, men oxå djupt tragiskt (det är väl knappast någon som "väljer" att bli pedofil...)
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
23-10-2009, 22:10
|

Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 6 891

|
CITAT (zaaritha @ 23-10-2009, 22:48)  Såg Oprah i dag om detta ämne! Vidrigt! En 8-åring som hade sex med en hund, bl.a. En 4-5-åring som våldtogs av flera vuxna män.......... Jag kan inte förstå hur vuxna kan vara intresserade av att ligga med barn? Jag mår skitdåligt! Oprah var riktigt vidrigt idag, inte Oprah själv alltså utan dagens ämne som skildrades ingående.
--------------------
|
|
|
|
|
23-10-2009, 22:38
|

Medlem
Antal inlägg: 3 217
Medlem nr: 14 814

|
-Så Fruktansvärt Vedervärdigt!!!! Det finns inga ord som någonsin räcker till för att beskriva vad man tycker och känner om ett sånt här ämne... Det är så vidrigt att både puls och blodtryck stiger (på mig) bara att man "hör" vad det handlar om. Jag klarar inte ens av att se mer än någon minut sedan måste jag byta kanal och se något annat... En gång för några år sedan skulle jag tvinga mig själv att se "sanningens helvete"... Det slutade med att jag fick gå och ta 1-2 extra Seloken för hjärtat slog nästan volter. -Hua, hua...! Stackars barn... Edit: såg inte programmet själv idag.
Redigerat av Sussie F-Flower: 23-10-2009, 22:39
|
|
|
|
|
24-10-2009, 06:07
|

Medlem
Antal inlägg: 2 276
Medlem nr: 16 626

|
Var noga med att skilja på pedofiler och pedofiler som våldför eller utnyttjar barn sexuellt. Det är många som reagerar starkt på ordet pedofil. Men en sexuell läggning i sig kan inte vara fel så länge ingen lider av det. Det finns nog väldigt många fler pedofiler än vi tror. Jag tycker det är jobbigt att läsa när folk generaliserar och säger att pedofili är dåligt, sjukt o.s.v. när det faktiskt är ganska vanligt. När man frågar varför så brukar man få höra att de "våldtar barn" "utnyttjar barn" o.s.v. Då är det ju våldtäkt eller sexuellt utnyttjande, det är alltid negativt oavsett sexuell läggning även om det kan tyckas vara värre när det gäller barn.
I mina ögon är det som att läsa om att homosexuella är äckliga, hemska och vidriga människor som inte borde få existera. För att de antastar andra män, utnyttjar dem och våldtar dem. Det finns det säkerligen ett fåtal som gör, men det betyder inte att det är någonting fel på personens sexuella läggning i sig utan där är det någonting hos en person där inte står rätt till. Hade den varit hetrosexuell hade den förmodligen varit samma person men uttryckt det på ett annat sätt bara. Vill bara att folk skiljer på läggning och person i sådana här fall och inte bara klumpar ihop allting. Det finns väldigt många pedofiler som aldrig någonsin har orsakat ett barn lidande på något vis.
Redigerat av Nauti: 24-10-2009, 06:11
--------------------
Earthlings - En dokumentär om människans syn på djur och hur hon behandlar djur. Med användning av dolda kameror får man se hur djur behandlas i kött-, klädes-, husdjurs-, nöjes- och forskningsindustrin.
|
|
|
|
|
24-10-2009, 06:30
|

Medlem
Antal inlägg: 15 282
Medlem nr: 18

|
Förklara för mej hur en pedofil kan vara just det utan att det är några barn inblandade?
--------------------
----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
|
|
|
|
|
24-10-2009, 06:38
|

Medlem

|
CITAT (Berith @ 24-10-2009, 07:30)  Förklara för mej hur en pedofil kan vara just det utan att det är några barn inblandade? Barn är ju givetvis inblandade eftersom det är just barn som är deras sexuella preferens. Det innebär ju dock inte att personen utnyttjar barn sexuellt på något vis. De flesta har sexuella fantasier och deras kanske handlar om just barn. Det finns förmodligen fler sätt att vara en sexuellt tillfredställd pedofil utan att på något sätt utnyttja barn.
--------------------
Earthlings - En dokumentär om människans syn på djur och hur hon behandlar djur. Med användning av dolda kameror får man se hur djur behandlas i kött-, klädes-, husdjurs-, nöjes- och forskningsindustrin.
|
|
|
|
|
24-10-2009, 06:39
|

Medlem
Antal inlägg: 4 131
Medlem nr: 51

|
CITAT (Berith @ 24-10-2009, 07:30)  Förklara för mej hur en pedofil kan vara just det utan att det är några barn inblandade? Här är en länk som skriver om ämnet.. pedofil utan att kränka men jag tror att dom flesta av oss har svårt för pedofiler även om dom inte kränker någon.
Redigerat av andersen: 24-10-2009, 06:43
--------------------
Problemet är inte de onda människorna utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King. Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T. Att inte cykla är att gå för långt.
Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.
|
|
|
|
|
24-10-2009, 06:43
|

Medlem

|
CITAT (andersen @ 24-10-2009, 07:39)  Här är en länk som skriver om ämnet.. pedofil utan att kränka men jag tror att dom flesta av oss har svårt för pedofiler even om dom inte kränker någon. Det är ganska underligt. Eftersom vi hela tiden pratar om hur okej det är att vara homosexuell och de som inte håller med brukar få sig en känga. När det kommer till pedofili så är det helt plötsligt raka motsatsen. Då får man ha hur mycket fördomar som helst och fördöma precis så mycket man vill utan att någon reagerar på det.
--------------------
|
|
|
|
|
24-10-2009, 06:47
|

Medlem

|
CITAT (Nauti @ 24-10-2009, 07:38)  Barn är ju givetvis inblandade eftersom det är just barn som är deras sexuella preferens. Det innebär ju dock inte att personen utnyttjar barn sexuellt på något vis. De flesta har sexuella fantasier och deras kanske handlar om just barn. Det finns förmodligen fler sätt att vara en sexuellt tillfredställd pedofil utan att på något sätt utnyttja barn. Det här förstår jag inte heller. Om inte barn blev utnyttjade handlade det väl inte om pedofiler? Spelar väl ingen roll om pedofilen inte rör vid barnet, det räcker väl med att h*n tex sitter på en parkbänk och kollar in barnen som leker i sandlådan? Eller åker buss med en bunt skolbarn och fantiserar?
--------------------
----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
|
|
|
|
|
24-10-2009, 06:53
|

Medlem

|
CITAT (Berith @ 24-10-2009, 07:47)  Det här förstår jag inte heller.
Om inte barn blev utnyttjade handlade det väl inte om pedofiler? Spelar väl ingen roll om pedofilen inte rör vid barnet, det räcker väl med att h*n tex sitter på en parkbänk och kollar in barnen som leker i sandlådan? Eller åker buss med en bunt skolbarn och fantiserar? Fast det stämmer ju inte. Pedofili är ju en sexuell läggning där man har barn som sexuell preferens. Det har ingenting med sexuellt utnyttjande att göra även om det kan ha det precis som när man pratar om vilken annan läggning som helst. Vad är det för negativt med om han sitter på en parkbänk och kollar på barnen? Eller om han åker buss med barn och fantiserar om dem? Det lider ingen av och därför är det ingenting negativt eller dåligt på något sätt. Om man börjar rota runt i vad vi människor fantiserar om och tänker på så skulle förmodligen vi alla framstå som sjuka, perverterade, psykiskt instabila, psykopatiska o.s.v. på något sätt  Det vi tänker på och fantiserar om är ju väldigt privat och har väldigt litet med verkligheten att göra.
--------------------
|
|
|
|
|
24-10-2009, 07:02
|

Medlem

|
CITAT (Nauti @ 24-10-2009, 07:53)  Fast det stämmer ju inte. Pedofili är ju en sexuell läggning där man har barn som sexuell preferens. Det har ingenting med sexuellt utnyttjande att göra även om det kan ha det precis som när man pratar om vilken annan läggning som helst. Vad är det för negativt med om han sitter på en parkbänk och kollar på barnen? Eller om han åker buss med barn och fantiserar om dem? Det lider ingen av och därför är det ingenting negativt eller dåligt på något sätt. Om man börjar rota runt i vad vi människor fantiserar om och tänker på så skulle förmodligen vi alla framstå som sjuka, perverterade, psykiskt instabila, psykopatiska o.s.v. på något sätt  Det vi tänker på och fantiserar om är ju väldigt privat och har väldigt litet med verkligheten att göra. Jag tänker nog precis tvärtom där, att barnen utnyttjas även om dom inte vet om det själva. Hur skulle du reagera om du tex kom på nån med att onanera när h*n i smyg kollar in dej när du jobbar i trädgården, eller hänger tvätt eller bara ligger och solar på badstranden eller målar huset? Skulle inte du tycka att den personen utnyttjade dej för sina egna sexuella fantasier?
--------------------
|
|
|
|
|
24-10-2009, 07:08
|

Medlem

|
CITAT (Berith @ 24-10-2009, 08:02)  Jag tänker nog precis tvärtom där, att barnen utnyttjas även om dom inte vet om det själva.
Hur skulle du reagera om du tex kom på nån med att onanera när h*n i smyg kollar in dej när du jobbar i trädgården, eller hänger tvätt eller bara ligger och solar på badstranden eller målar huset? Skulle inte du tycka att den personen utnyttjade dej för sina egna sexuella fantasier? Jag tycker inte att någon som är helt ovetande om det eller inte lider av det på något sätt är utnyttjad. Jag skulle förmodligen inte få reda på det och fick jag det vore det ingen katastrof och jag tror inte att jag skulle känna mig utnyttjad. Men det kan ju vara obehagligt kanske. Dock förstår jag inte hur jag skulle få reda på det, det är ju som sagt väldigt privata tankar och fantasier. Om någon stod utanför ett dagis eller lågstadieskola och onanerade så vore det ju en helt annan sak. Då har det gått utöver tanke och fantasi, då har det gått till handling också och när det gått så långt så har personen redan problem.
--------------------
|
|
|
|
|
24-10-2009, 07:21
|

Medlem
Antal inlägg: 2 212
Medlem nr: 16 777

|
Jag tycker nog inte man ska jämnställa pedofili med varken homofili eller nekrofili eller exhibistionism, även om jag vet att det rör sig om sexuella läggningar så tycker jag att pedofili och nekrofili är "sjukare" än de andra exemplen nämnda.
Men jag är nog böjd att hålla med Nauti att det är stor skillnad mellan att fantisera om jämfört med att våldföra sig på.
--------------------
|
|
|
|
|
24-10-2009, 07:34
|

Medlem

|
CITAT (Nauti @ 24-10-2009, 08:08)  Jag tycker inte att någon som är helt ovetande om det eller inte lider av det på något sätt är utnyttjad.
Jag skulle förmodligen inte få reda på det och fick jag det vore det ingen katastrof och jag tror inte att jag skulle känna mig utnyttjad. Men det kan ju vara obehagligt kanske. Dock förstår jag inte hur jag skulle få reda på det, det är ju som sagt väldigt privata tankar och fantasier.
Om någon stod utanför ett dagis eller lågstadieskola och onanerade så vore det ju en helt annan sak. Då har det gått utöver tanke och fantasi, då har det gått till handling också och när det gått så långt så har personen redan problem. Ok, och jag tycker att man är utnyttjad även om man själv inte vet om det. Kan ju iofs gälla vad som helst, inte bara sexuellt.
--------------------
|
|
|
|
|
24-10-2009, 08:00
|

Moderator
Antal inlägg: 18 405
Medlem nr: 9 009

|
Klart att det är stor skillnad på om någon tittar på ett barn, och om han verkligen gjorde något med det. För barnet är det naturligtvis extremt stor skillnad.
En annan märklig sak är att klassa sex mellan en minderårig som våldtäkt även om det var frivilligt från båda parter. Till exempel en snart femtonårig tjej som är ihop med en nybliven artonåring. Att klassa det som våldtäkt är ett hån mot dom som verkligen blivit våldtagna. Hur skall man klassa det som dom råkat ut för, ofrivillig våldtäkt kanske?
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|