Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Ullared..., Kanal 5
          Anma
          Inlägg 04-11-2009, 16:04
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Någon som såg programmet? Har du shoppat på Ullared, eller Gekås som det heter, och gjorde programmet det stället rättvisa?

Själv har jag varit dit två gånger, hade en svägerska som bodde 4 mil därifrån. Ja, Svägerskan är kvar men hon har flyttat betydligt längre bort...
          I vilket fall gjorde vi av med 5000:- första gången och 2000:- andra.

Vi var dit båda gångerna när bara ett par kassor var öppna och inga köer. Alltså när det var folktomt. Så skönt!

Citera
          4 sidor V   1 2 3 > »   
          Nytt inlägg
          Svar (1 - 19)
          ninnisky
          Inlägg 04-11-2009, 16:28
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem nr: 3 958

Av ren händelse råkade vårt förra besök vara just den dagen första avsnittet filmades. Maken och barnbarnet syntes väldigt tydligt i filmen. Kul!

Jag tycker inte att Ullared är sååå fantastiskt och sååå billigt alls som det sägs i filmen. Visst finns där mycket, men eftersom vi bor i en storstad är utbudet för oss i vanliga fall också bra. Kläder köper jag nästan aldrig där, det är helt enkelt inget vidare kvalitet på dem.
          Vi tar det som en utflykt ett par gånger om året och brukar passa på när det är lite folk, d v s före/efter lön, barnbidrag, pension.
          Kvittot brukar ligga runt 800:-

--------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...

Citera
          Piccante
          Inlägg 04-11-2009, 17:31
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

rotfl.gif skrattade riktigt mkt när jag såg det, vilka sköna människor som sammanstrålar i Ullared.
          Jag tycker nog att det ger en ganska rättvis bild av Gekås. Sen tycker inte jag heller att de är så fantastiskt billiga på allt. Har man Ö&B, Rusta eller någon annan lågprisaffär på närmare håll så är de säkert lika billiga på många saker (som fryspåsar) och man sparar in pengar på resan. Känns mest som det är kläder som är det enda som egentligen gör någon större skillnad.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 04-11-2009, 17:35
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

CITAT (Markus_H @ 04-11-2009, 17:31) *
          rotfl.gif skrattade riktigt mkt när jag såg det, vilka sköna människor som sammanstrålar i Ullared.

eller hur det var en hel del sköna folk, speciellt damerna och han killen.

annars tycker jag Ullared är hysteriskt vet inte om jag hade orkat åka ditt och shoppa. mycket folk och långa köer mycket av allt (förvirrande mycket och känns som man inte har koll på pengarna). har dock varit där innan och då med familj men då ville jag mest hem.

Citera
          Gudrun i Götebor...
          Inlägg 04-11-2009, 18:14
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 3 269
          Medlem nr: 12 343

Jag såg programmet och funderade mycket på hur kvinnan som var där med hela sin familj visste vad hon/de skulle behöva ett år framåt. Julklappar och födelsedagspresenter bl a. Dessutom låter det inte alls kul att handla rubbet på en gång.

--------------------

Citera
          ninnisky
          Inlägg 04-11-2009, 18:21
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem nr: 3 958

CITAT (Gudrun i Göteborg @ 04-11-2009, 18:14) *
          Jag såg programmet och funderade mycket på hur kvinnan som var där med hela sin familj visste vad hon/de skulle behöva ett år framåt. Julklappar och födelsedagspresenter bl a. Dessutom låter det inte alls kul att handla rubbet på en gång.

Det funderade jag också på - och att handla för ett helt år på en gång, nej aldrig. Vill nog gärna ta mig en shoppingtur till stan då och då...... och då tänka till lite mer inför varje köp!

--------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...

Citera
          Meriona
          Inlägg 04-11-2009, 19:32
          Länk hit: #7

Gäster

När man hade småbarn så var man där ofta ofta och handlade superbilliga och bra barnkläder. Tvättmedlen i mängd man släpade hem upptäckte man sen var ännu billigare på ÖB nästgårds, man lärde sig vad som var lönt att handla.
          Nu har jag inte varit där på många år, nästan så att man börjar bli sugen igen! Men såg programmet gjorde jag inte, och kommer inte att se nåt heller.
          Damkläder har jag aldrig nånsin hittat nåt, ALLTING är i konstiga storlekar, det som står S på är skitstort och XL sitter som korvskinn - nä tack sånt lessnar man på. Ridavdelningen som tillkom på senare tid är riktigt kul, en del bra kvalitet och en del skit, men sånt kan hästfolk se skillnad på.
          Ullared är bra, men hur folk kan lägga sin semester där fattar jag INTE!

Citera
          Alba
          Inlägg 04-11-2009, 20:02
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

Jag har varit där en gång för 100 år sedan.......ungefär. naughty.gif
          Jag köpte en mockajacka....mycket bra kvalitet.
          Då var det inte alls några köer trots att det var i juli månad.

Skulle jag komma dit och se den kö som de visade i TV då skulle jag vända om direkt.
          Då får det vara hur billigt som helst men stå i de köerna ja det gör jag inte.

Kvinnorna från Göteborg (de som skulle se Robert Wells) var den stora behållningen. Jag skrattade varje gång de dök upp i bild......så glada och mysiga de var.

Citera
          Piccante
          Inlägg 04-11-2009, 20:31
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (Alba @ 04-11-2009, 20:02) *
          Kvinnorna från Göteborg (de som skulle se Robert Wells) var den stora behållningen. Jag skrattade varje gång de dök upp i bild......så glada och mysiga de var.

De roliga tanterna och makeupartisten Mattias som var där med sin mamma var härliga typer.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Alba
          Inlägg 04-11-2009, 20:46
          Länk hit: #10

Medlem

Mattias klicka på videon en bit ner i bloggen.

Redigerat av Alba: 04-11-2009, 20:46

Citera
          blomkronan
          Inlägg 04-11-2009, 21:50
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 3 467
          Medlem nr: 17 820

Jag var ju bara tvungen att kolla... det här kan man ju bara inte missa tänkte jag!!!
          HUR kan man göra ett program om ULLARED???????????

wacko.gif damen som handla för hela året... första dan "spontan" handla hon för 11.000:- undra hur mycket av dom sakerna hon verkligen behövde eller använder... men hon får väll en kick av att göra så dunno.gif

Som ni säger... dom sakerna kan man ju köpa för samma pris på typ ÖB och rusta.
          Vill man inte ha kvalite utan kvantitet då kan man ju handla på Ullared giggle.gif

Citera
          Anma
          Inlägg 04-11-2009, 22:09
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Jag måste nog säga att mina regnkläder som jag köpte för 4 år sedan för 159:- har hållit minst lika bra som min dickrisons för 700:-. De billiga från ullared har jag haft ute på stugan och dickrisons i stan.
          Köpte även en hushållsmaskin, Melissa för 199:- som kostade 499:- i Uppsala. Den fungerar ännu.
          BH-ar i massor, för 79:-/st. Lika bra kvalitet som Lindex.
          Massa hygienprodukter, samma sorter som ute i vanliga handeln, för mindre än en tredjedel av priset om man jämför med min ICA. Men visst, sånt hittar man även på Rusta och ÖB, men blir inte att jag åker till såna ställen då det är 7 mil till närmaste.
          En massa kläder till min man, det var mycket där som han gillade, mer till honom än till mig.
          Jo, sen köpte vi var sin vinterjacka av modell arbetarjacka, orange till mig och gul till han, för 199:- stycket. De har kommit väl till pass mörka vinterkvällar när vi varit på långpromenad.
          Visst, finns mycket skräp också, precis som på ÖB och Rusta med flera affärer, men letar man hittar man riktiga fynd på GeKås. smile.gif
          Skulle jag bo nära skulle jag nog vara stammis...

TV-programmet var ganska fnissigt, mest skrattade jag (med, inte åt) mannen med tändvästskan. Skön lirare det. smile.gif
          Men att shoppa hela årets lager på en och samma gång, nä det skulle jag inte göra.

Citera
          Alba
          Inlägg 05-11-2009, 09:50
          Länk hit: #13

Medlem

Hon...årshandlaren....sa ju att de sparade hela året för denna shoppingtur till Ullared. Hon hade med sig listor vad hon skulle handla, hade planerat in bla alla födelsedagar.
          Men att sen under året klara av att inte handla mer.....hm.......gör man det ?

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 05-11-2009, 10:06
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

Vi åker 1-2 gånger om året till Ullared.

På våren är det vår provtur med husbilen och på hösten avslutningsresa.

Och eftersom vi övernattar på campingen så har jag 2 halva dagar att gå genom affären. Klarar inte mera än några timmar där. Men jag har aldrig varit i Ullared med så få människor hos Gekås som det var på TV.

Det enda som stör mig i Ullared är att det finns så många hänsynslösa människor. Dom kör kors och tvärs och kör på en från alla håll och kanter. Med lite hänsyn går allt mycket enklare, även där

Citera
          Bee
          Inlägg 05-11-2009, 10:43
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 2 496
          Medlem nr: 7 002

Jag såg inte hela programmet, zappade mellan det och Grannfejden (jag hade en höjdarkväll framför tv:n smile.gif ). Efter att precis innan ha sett Simon och Thomas och vet deras inställning till folks prylar så var det här helt underbart roligt! Vilket höjdarprogram! Jag fick en klar Vinslöv-känsla*. Vilka typer man vaskat fram, Makeupartisten, Wells-fantasterna, camparna, lagerkillen, han från seriemuseet. Och vd:ns kommentar ang fryspåsarna "det är inte designen som gör att man köper". Oooh, kan knappt hålla mig till nästa program. Undrar om dom klarar att hålla samma höga nivå.
          För visst är det underhållning!

Fenomenet Ullared är något särskilt. Det är som att gå på auktion. Man måste bara köpa.
          Och visst gör man fynd. Min dotter och jag jämför priser ibland mellan Gekås och ÖB. Handlar man bara lite åt gången så är väl tveksamt om resan betalar sig men handlar man mycket så...
          Har inte varit där på dryga året nu. Känner att det är dags... biggrin.gif

* Ni har väl inte missat filmen "Plötsligt i Vinslöv"??

--------------------
          Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 05-11-2009, 10:51
          Länk hit: #16

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

Ja man kan göra fynd i Ullared. Jag köper gärna mina jeans hos Gekås samt byxor och jeans till barnbarnen.

Handlar sällan hos ÖB, gillar inte deras affärer. Bara lukten när man kommer in........

Citera
          Kajsa i Arvika
          Inlägg 05-11-2009, 10:56
          Länk hit: #17

Medlem
          Antal inlägg: 2 351
          Medlem nr: 8 660

Har tidigare åkt varje år i slutet av oktober på bussresa och aldrig behövt köa.. bara att knalla rakt in..

Som sagt, overaller till små barn och även andra barnkläder är ju otroligt mycket billigare än på andra kedjor, likaså leksaker är ju halva priset ungefär, passande eftersom jag då har både födelsedagar och julen att se fram emot.. Man tjänar ju på att köpa de dyrare sakerna som är MYCKET billigare än att köpa schampoflaskor för 10kr.. det finns det ju här hemma också..

sen är det ju ett lite skådespel i sej att studera människorna som shoppar.. par kan ju hamna i skilsmässa för att gubben tappat bort vagnen eller hyttande nävar för att nån tog det sista gardinpaketet.. somliga är EXTREMT organiserade och anfaller affären enligt värsta krigsplanen.. nåde den som avviker från rutten.. andra fladdrar planlöst mellan bh och stearinljusavdelningen..

gillar att sitta på serveringen utanför och se den aldrig sinande strömmen av människor... in till vänster med tomma korgar och ut till höger med råge på vagnen..

--------------------
          Före detta Morinablomman..

Citera
          netaave
          Inlägg 05-11-2009, 15:01
          Länk hit: #18

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

Men det måste väl ha varit extremfall som visades i TV? Vi har ju långt dit men har varit där en gång då vi var i Varberg. Det var en vardag i Mars så inte speciellt mycket folk, flickorna var små och jag vill minnas att vi köpte en hel del kläder bl.a. badrockar som var urbra.
          Men jag tror också att man kan handla lika billigt på andra ställen och det finns ju fler som har bra fryspåsar wink.gif

--------------------

Citera
          Motti
          Inlägg 06-11-2009, 13:30
          Länk hit: #19

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Jag har varit där tre gånger och aldrig behövt stå i kö !visst finns det mycket grejer att köpa en del bra en del sämre,men det finns mycket billig heminredning särskillt nu till jul ,så mycket kläder har jag inte köppt där eftersom det blir för långt att åka och byta om det skulle va något fel på dom.Kan inte påstå att det är min grej riktigt jag är nog mer för små affärer som är lite lugnare och har servic.Jag har hängt på mina två bästa vänninor när de åkt dit,har en vännina som ska dit nästa vecka det är nog tionde gången i år som hon åker dit confused.gif de tar det mer som en kul grej och handlar nog inte en massa varje gång.men hon på TV som shoppade för 50 tusen på en gång varje år där,ja vad ska man säga whistling.gif Gud va tråkigt det låter.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 06-11-2009, 13:56
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Någon undrade hur man kan göra ett program om Ullared? Svaret stavas REKLAM! Hoppas det inte är någon som tror att 5:an INTE fått betalt för att göra programmet. Produktplacering i all ära, det här är något mer ärligt.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera

4 sidor V   1 2 3 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 08-08-2025, 04:49

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon