CITAT (skogstroll @ 18-12-2009, 16:06)

jag har försökt några gånger men det var ju innan jag bodde i ett dragigt gammalt hus... vad jag förstår så vill de ha fuktigt i jorden och svalt och ljust ungefär som på en glasveranda... Element är nog definitivt inget för dem. Jag tror jag ska prova igen, fast mitt "dragiga" fönster börjar bli fullt

I boken jag läste stod det att myrten var vanlig förr, när folk bodde i dragiga och svala hus

Så om det är så du bor nu så borde den stortrivas hos dig....
Jag visste inte att de var städslegröna - min ser just nu lite konstig ut - denhar massor med nya gröna skott som har blad, men i stort sett ALLA gamla blad har torkat in och dött..... Den är lite "spinkig" om man säger så

Måste väl klippa den, men tänkte vänta tills den ser lite mer "harmonisk" ut och inte bara har blad på de nya skotten. Hoppas iaf att den trivs bättre i tvättstugan, med extraljuset och den svalare temperaturen - och när vi tvättar blir det riktigt bra luftfuktighet också, runt 50%

Den har sällskap av min kottepalm och mina tre citroner - som också ska gillar ljus, svalare temp och lite högre luftfuktighet.