Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Visst ska man lära sina barn saker, Men allt o i vilken ålder?
          Ralf
          Inlägg 23-12-2009, 10:59
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 539
          Medlem nr: 36

Här är det en pappa som är pionjär när det gäller att ge sin ganska unga son kunskaper i livet!
          Enastående pappa eller hur?

Redigerat av Ralf: 23-12-2009, 10:59

--------------------
          Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter.
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera

Nytt inlägg
          Svar (1 - 13)
          4:an
          Inlägg 23-12-2009, 11:01
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 792
          Medlem nr: 21 046

Man kan fundera kring vad som är relevant kunskap här i livet och vad som är viktigt i ett lärande av ett barn....skrämmer skiten av mig och gör att man är inte förvånad över varför samhället ser ut som det gör....

Citera
          gladepetter
          Inlägg 23-12-2009, 11:09
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 162
          Medlem nr: 9 307

Håller med 4:an.

Lite värdelöst vetande: rätten att bära och äga vapen är USA andra tillägg från år 1791 och man undrar om någon vågar sätta mer gränser på vapen i det landet.

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 23-12-2009, 12:13
          Länk hit: #4

Gäster

CITAT (gladepetter @ 23-12-2009, 11:09) *
          Lite värdelöst vetande: rätten att bära och äga vapen är USA andra tillägg från år 1791 och man undrar om någon vågar sätta mer gränser på vapen i det landet.

Jodå, Bill Clinton lyckades delvis och fick till ett förbud mot militära handeldvapen. Förbudet gällde tom 2004 när Bush helt enkelt lät bli att förnya det.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 23-12-2009, 12:28
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Arvet från Vilda Västern vårdas ömt av många i USA....

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Grå
          Inlägg 23-12-2009, 12:41
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 2 648
          Medlem nr: 11 526

Synd att inte brist på hjärnceller är liktydigt med dåliga spermier.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 23-12-2009, 12:48
          Länk hit: #7

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Vapenlagarna skiljer sig en del mellan delstaterna. Det är inte alla stater det är lika fritt i

Citera
          Inlägg 23-12-2009, 12:51
          Länk hit: #8

Medlem

Tyvärr anser jag att fenomenet med vilka felaktiga saker man lär till sina barn inte endast är begränsade till USA. Det behöver inte vara så drastiska saker som skjutvapen utan vilket förhållningssätt man har till omvärlden, värdegrund m m ...och då skulle jag kunna rabbla upp många olika exempel från mitt arbete av felaktig kunskap som förmedlas till barn av både föräldrar och personal....tyvärr!

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 23-12-2009, 12:55
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (4:an @ 23-12-2009, 12:51) *
          Tyvärr anser jag att fenomenet med vilka felaktiga saker man lär till sina barn inte endast är begränsade till USA. Det behöver inte vara så drastiska saker som skjutvapen utan vilket förhållningssätt man har till omvärlden, värdegrund m m ...och då skulle jag kunna rabbla upp många olika exempel från mitt arbete av felaktig kunskap som förmedlas till barn av både föräldrar och personal....tyvärr!

Berätta gärna lite mer...

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Berith
          Inlägg 23-12-2009, 12:58
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (4:an @ 23-12-2009, 12:51) *
          --- av felaktig kunskap som förmedlas till barn av både föräldrar och personal....tyvärr!

Håller med Aq, vill också gärna höra mer.

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Inlägg 23-12-2009, 13:02
          Länk hit: #11

Medlem

Jag tänker mycket på vilket förhållningssätt främst föräldrar har till sina barn...vilka signaler ger man sitt barn när man sätter egoismen framför barnens behov...."jag är så trött jag orkar inte nu, gå och lek"....hur mycket tid man tillåter sitt barn tillbringa framför tv:n eller datorn...(jag är inte stenåldersgammal)..hur mycket ork och tid tar man till sina barns fritidsintressen....på vilket sätt uttrycker man sig kring flick- och pojkleksaker.....hur uttrycker man sig kring invandrare....hur mycket tid ger man till de gamla i familjen och vilka signaler ger det....köper man ut sprit? "ja,ja vi skall köpa glass på vägen hem från dagis bara du kommer nu" barn som leker ute ensamma vid 2-3 års ålder...var är föräldrarna?? listan är oändlig.....tyvärr!

Citera
          Berith
          Inlägg 23-12-2009, 13:08
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (4:an @ 23-12-2009, 13:02) *
          Jag tänker mycket på vilket förhållningssätt främst föräldrar har till sina barn...vilka signaler ger man sitt barn när man sätter egoismen framför barnens behov...."jag är så trött jag orkar inte nu, gå och lek"....hur mycket tid man tillåter sitt barn tillbringa framför tv:n eller datorn...(jag är inte stenåldersgammal)..hur mycket ork och tid tar man till sina barns fritidsintressen....på vilket sätt uttrycker man sig kring flick- och pojkleksaker.....hur uttrycker man sig kring invandrare....hur mycket tid ger man till de gamla i familjen och vilka signaler ger det....köper man ut sprit? "ja,ja vi skall köpa glass på vägen hem från dagis bara du kommer nu" barn som leker ute ensamma vid 2-3 års ålder...var är föräldrarna?? listan är oändlig.....tyvärr!

Ok, det var inte riktigt sånt svar jag tänkte mej när du pratade om att både föräldrar och personal förmedlade "felaktig kunskap". smile.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Inlägg 23-12-2009, 13:09
          Länk hit: #13

Medlem

vad hade du för tankar?? *nyfiken*

Citera
          Ralf
          Inlägg 23-12-2009, 14:23
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 3 539
          Medlem nr: 36

CITAT (4:an @ 23-12-2009, 13:02) *

Mina barn fick se ganska mkt på TV o spela dator så mkt dom ville. Det enda jag brydde mig om var att dom gick o la sig i rimlig tid.
          Fritidsaktiviteter? inga särskilda, jag skjutsade dom till teater-fritidsgården.

Ändå har dom blivit ganska normala människor.

--------------------
          Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter.
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 31-07-2025, 20:41

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon