Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> 2010 års viktreduceringstråd, En tråd av högsta vikt.
          Anki V
          Inlägg 02-01-2010, 00:11
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 767
          Medlem nr: 5 714

Deltagare:
          Christina i Taxinge
          Anki V
          Anma
          pimpim2
          Bettis
          Wilmer
          Monarda

Ytterligare deltagare är hjärtligt välkomna att hoppa på tåget.

Använd gärna tråden för att berätta hur det går och vilka åtgärder som vidtas.

Varje fredag redovisar vi storleksförändring i den enhet deltagaren själv önskar ivrigt påhejade av de andra.

/Anki

--------------------
          Rosor är alltid rosor om än i spruckna krus
          Zon 4-5
          Stolt odlare av Blå bergvallmo! ;)

"Vem har sagt att man måste äta hemma i sitt kök?"/Lady Hamilton

Citera
          13 sidor V   1 2 3 > »   
          Nytt inlägg
          Svar (1 - 19)
          Farbror Blå
          Inlägg 02-01-2010, 01:14
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 471
          Medlem nr: 6 573

Heja damerna!

--------------------

Citera
          freya
          Inlägg 02-01-2010, 10:23
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 149
          Medlem nr: 7 642

Jag vill också vara med. Så kanske det vänder och minskar på vågen istället för ökar. Har försökt tala om för mig att muskler väger men inte ens jag själv går på det nu när det är snö överallt och marken frusen. Blir ingen direkt fysisk motion den här tiden på året.

--------------------
          Freya zon 5-6

Citera
          Inga från Närke
          Inlägg 02-01-2010, 10:49
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 3 807
          Medlem nr: 29

Hittade denna på nätet vet inte om det är intressant men jag lägger in den ändå:

http://www.emilysdietsecrets.com/SE-1/

Lycka till allihop. Skulle gärna vara med men jag har tyvärr inte karraktär trots att jag borde gå ner ca 10-15 kg.

--------------------
          skriver Inga från Närke i zon 3-4

Citera
          Christina i Taxi...
          Inlägg 02-01-2010, 11:00
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 3 894
          Medlem nr: 3 702

Halloj!
          Nu har jag trasslat mig upp ur filtarna och vägt mig och mätt midjemåttet.....hmmmmm fear.gif
          Eftersom jag ligger däckad och bara dricker te (förutom en halv gratinerad hummer på nyårsafton....) så har jag redan gått ner i vikt....ca 1kg, möjligen 1,5.
          Ska försöka behålla den minskningen när jag blir bättre!

Jag är så glad att jag kommit igång! Och fått sällskap!
          Nu ska jag krypa ner under filtarna igen......

--------------------
          När tillgången på ord är större än efterfrågan är det dags att vara tyst!
          MIN HEMSIDA - VÄLKOMMEN!

Citera
          Anma
          Inlägg 02-01-2010, 11:35
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

wyäää! Mitt måttband är borta. Blir ingen midjemått här inte...

Citera
          Monarda
          Inlägg 02-01-2010, 14:08
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 4 644
          Medlem nr: 5 125

Jag köpte mig en våg idag och det var faktiskt värre än jag trodde fear.gif + 4 kg sedan september när jag var på hälsokoll. Hur har det gått till!? Men nu är skygglapparna borta och det är bara att sätta igång.

Citera
          Piccante
          Inlägg 02-01-2010, 14:16
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

Jag råkade gå upp minst 1,2 kg bara över julhelgen w00t.gif det gick av bara farten att gå upp. Nu ska jag försöka bli av med den extravikten igen.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Ing-Marie i Finn...
          Inlägg 02-01-2010, 14:25
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 71
          Medlem nr: 12 869

Skall hänga på i det tysta för jag vill försöka gå ner också men vill helst hålla mina mått och min vikt för mig själv. Har gått ner 6 kilo i höst men gått upp 2 i jul. Det är inte klokt , man fick slita 3 månader för att gå ner 6 men bara 1 vecka för att gå upp 2 . Men jag ska ner minst tio innan semestern......
          Lycka till ni som skall vara med.

Citera
          Eva i Höga
          Inlägg 02-01-2010, 14:45
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 3 454
          Medlem nr: 7 932

I normala fall är jag definitivt inte överviktig, snarare tvärtom, men nu efter julhelgen (och alla chokladaskar o goda kakor man får av nöjda kunder på jobbet) sitter mina kläder konstigt. Egentligen gör det inget med några extrakilon men känner ändå att jag vill återta min normalvikt. Hänger på här så får vi ser hur det går.

--------------------
          Eva

En som inte gör dumheter som ung,
          gör det som gammal!

Citera
          4:an
          Inlägg 02-01-2010, 14:49
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 792
          Medlem nr: 21 046

Kan bara heja på er....! Jag gör som föregående och hänger på bredvid....har svårt att boka upp mig på att logga in varje fredag och redovisa.. -cry-.gif Jag är inte buskablyg av mig så här kommer mått och längd ...håll i hatten nu...... 162 cm till 89 kg....det ni! Jag vräker inte godis eller kakor men tycker om mat och ett gott rött vin till det och portionerna kunde varit mindre.....vad jag är bra på däremot är att träna...jag tränar två/tre pass kampsport i veckan (är instruktör) så jag måste dit.... naughty.gif vilket är bra....jag är väl medveten om att jag har mycket muskler men jag har även mycket fett....vad jag vill säga till er som vill gå ner i vikt är att försök kombinera det med rörelse....all motion är bra motion!!! tummenupp.gif det är bra att börja i det lilla och på sikt öka på! Lycka till....vill ni ha träningsråd får ni gärna skriva till mig!!!

Citera
          Eva i Höga
          Inlägg 02-01-2010, 14:55
          Länk hit: #12

Medlem

Ja absolut, man kan inte gå ner i vikt utan motion, i så fall får man svälta sig - och hur roligt är det. Dessutom är motion viktigt ur hälsosynpunkt. Det behöver inte vara svårt, kan räcka att promenera i snabb takt. Men det ska göras regelbundet!

--------------------
          Eva

gör det som gammal!

Citera
          Monarda
          Inlägg 02-01-2010, 15:07
          Länk hit: #13

Medlem
          Antal inlägg: 4 644
          Medlem nr: 5 125

För min del blir det till att damma av gåstavarna och promenera till jobbet åtminstone 3 ggr per vecka vilket tar 1 timme fram och tillbaka. Att gå på gym ligger inte riktigt för mig.

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 02-01-2010, 15:34
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (Eva i Höga @ 02-01-2010, 14:55) *
          Ja absolut, man kan inte gå ner i vikt utan motion, i så fall får man svälta sig - och hur roligt är det.....................

Det där är ju bara gamla fördomar!! Blir lite irriterad på denna motionshysteri, det får folk som av en eller annan anledning inte klarar att motionera att ge upp redan innan man börjat! Jag har gått ner nästan 15 kg utan att svälta och utan att motionera. OK, jag har inte musklat upp mig heller, men har ingen önskan om det. Jag äter enl lchf och inte känns det alls som om jag bantat. Bantar inte längre, men äter fortfarande lchf och njuter av maten utan att lägga på mig!
          Anki

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          Inga från Närke
          Inlägg 02-01-2010, 15:41
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 3 807
          Medlem nr: 29

Blir så trött på alla som säger att motion är så viktig men tänker inte på alla de som inte orkar eller kan motionera. Det är både tidningar/TV/Radio när man pratar om bantning. Lär ut vilken kost man ska ta till istället och tjata inte om motion.
          Personligen är jag ute med min hund ca 1 timma / dag och promenerar men i den takt jag orkar och tyvärr så bränner jag inget fett på det. Försöker att tänkta kolhydratfattig kost men när man är 2 så är det svårt att anpassa om den andra inte vill ha den kosten.
          Har hittat lite bra recept på nätet när jag sökt kolhydratfattigt så jag måste börja få in det i mitt huvud samma som när man beslutade om att sluta röka.

Hoppas ni lyckas i alla fall att gå ner.

--------------------
          skriver Inga från Närke i zon 3-4

Citera
          4:an
          Inlägg 02-01-2010, 15:48
          Länk hit: #16

Medlem
          Antal inlägg: 792
          Medlem nr: 21 046

Vad jag menar med motionen är inte endast för att minska i vikt utan för att må bra överhuvudtaget....alla värde blir bättre....! Att vara ute och promenera 1 timme per dag är suveränt...det behöver inte vara i ett supertempo och det är där jag tror att mycket missförstånd ligger...alla rörelse är bra rörelse...! Vill slå ett slag för den motion som går att utföra sittande på en stol...finns bra videor på biblioteken!!

Vill också säga att det viktigaste är att man själv är nöjd med sig själv och sin vikt...är man inte det får man göra något åt det...för sin egen skull! och såklart för hälsans skull....

Citera
          Eva i Höga
          Inlägg 02-01-2010, 16:02
          Länk hit: #17

Medlem

Håller med 4:an! Det är viktigt för det allmänna välbefinnandet att röra på sig och givetvis i den mån man kan själv. Man behöver inte gå på gym, jag har prövat och avskyr det men jag promenerar och det tycker jag är motion som passar mig. Inga, du är ju ute med din hund 1 timma/per dag och visst är det motion och dessutom utomhus.

--------------------
          Eva

gör det som gammal!

Citera
          KRT
          Inlägg 02-01-2010, 16:07
          Länk hit: #18

Medlem
          Antal inlägg: 3 001
          Medlem nr: 26 121

Jag hänger på lite i det tysta, jag också smile.gif Har sisådär en 5-6 gravkilon som ska bort. Gick ner 1,5 kg när jag hade lunginflammation innan jul, men misstänker starkt att julmat och godis i kombination med ingen motion har gjort att jag lagt på mig igen.....

Ang motion, diet etc - ALLT handlar om hur mycket man stoppar in och tar ut (ungefär som bankkontot laugh.gif). Det är klart att man kan gå ner i vikt utan att varesig motionera eller svälta sig - men då måste man vara noga med innehållet i maten och hur måna kalorier man stoppar i sig resp gör av med. Det finns gott om personer som inte KAN motionera som är både överviktiga och underviktiga, på samma sätt som måna friska och normalt rörliga personer är det........ Men det är klart att det teoretiskt är enklare att gå ner i vikt om man samtidigt ökar förbränningen (dvs gör av med mer kalorier) MEN samtidigt blir man ofta hungrigare då - som vanligt är det mesta individuellt tummenupp.gif

Inga - visst är det motion att vara ute med hunden, förutom att hela kroppen mår bättre bränner man visst fler kalorier när man rör på sig, däremot är det kanske inte så effektivt som ett spinningpass wink.gif, men jag ska ärligt säga att jag aldrig varit så smal och i så bra form som när vi hade hund och man var ute och gick flera timmar per dag smile.gif

Redigerat av KRT: 02-01-2010, 16:09

--------------------
          Ärvd trädgård i sydvästra Skåne (zon 1)

Citera
          Christa
          Inlägg 02-01-2010, 19:01
          Länk hit: #19

Medlem
          Antal inlägg: 3 778
          Medlem nr: 6 894

CITAT (freya @ 02-01-2010, 10:23) *
          Jag vill också vara med. Så kanske det vänder och minskar på vågen istället för ökar. Har försökt tala om för mig att muskler väger men inte ens jag själv går på det nu när det är snö överallt och marken frusen. Blir ingen direkt fysisk motion den här tiden på året.

Det kan ju vara svårt på vintern men här har vi så mycket snö så vi åker skidor nästan varje dag och det är underbart! Det är ju inte bara motion utan också en naturupplevelse, frisk luft och dagsljus.

Gå i snön kan man ju också göra. Att gå i djup snö är mycket bra för förbränningen eftersom man måste lyfta benen mycket mer än annars.

Citera
          Wilmer
          Inlägg 03-01-2010, 00:12
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 10 733
          Medlem nr: 2 529

Jag måste få upp mina låga blodvärden, äta nyttigt är ju en bra start sweatingbullets.gif Kan inte röra mig så våldsamt just nu, men kommer igen så fort jag orkar! ingen invägning..

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera

13 sidor V   1 2 3 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 19:47

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon