CITAT (Gossen Ruda @ 06-02-2010, 09:29)

Om nån vill ringa till mig så är jag hemma på em och kvällen så då får dom ringa på hemtelefonen. Vill inte vara radiostyrd och ständigt nåbar, jag klara mig utan detta. Men hur är det för alla er andra? Får ni abstinensproblem om mobilen är mer än 5 meter bort? Är den med i sängen?
Ovanstående åsikter stöter man på lite då och då och personligen är jag precis tvärtom. Gillar inte att vara tids-styrd och följdaktligen äger jag ingen armbandsklocka men upplever mobiltelefonen som en befrielse.
Innan mobiltelefonens tid så ringde min hemtelefon konstant hela kvällen med alla möjliga problem och annat. Numera fixar jag allt eftersom det dyker upp, oftast dagtid , och kan ägna kvällarna åt att vara ledig.
Dessutom underlättar den vid t ex möten, händer det något på vägen , kan jag underrätta och ingen behöver vänta på mig=för mig mindre stress för att hinna. Känner faktiskt att jag numera nästan helt kan skippa klockan som jag alltid upplevt som en större stressfaktor än mobilen.
Oron för tonårsbarnen som är ute är exempelvis mindre. Jag vet att de kan ringa om det kör ihop sig även om jag inte är hemma och ofta så har jag "följt" dom när de åkt kommunalt lite sent. Dvs vi har pratat tills bussen kommit fram osv...
En trasig bil på väg är idag en bagatell, förr fick man ut och traska och försöka lifta (snacka om stressmoment), nu ringer jag någon.
Sura kunder som vill ha tag på en är mindre sura om de inte behöver vänta med att finna en...
Jobbat mycket och när mobilen kom kunde jag helt plötsligt hålla bättre kontakt med vänner, ännu bättre idag när man kan maila i och försig.
Finns massor med tilfällen där mobilen har varit en stresslösare och inte tvärtom MEN jag stänger av när jag vill bara vara, den är aldrig på nattetid exempelvis.