Just nu sitter det två harar och äter här utanför under fågelbordet ,jag brukar lägga ut lite äpplen russin knäckebröd och havre ,dom kommer så gott som varje kväll eller natt.Kanske man blir lite bortskämd här ute på landet när man har viltet utanför dörren men det är en upplevelse varje gång att se rådjuren hararna fåglarna.Förra vintern hade vi en väldigt nyfiken Räv här och den var väldigt orädd,en kväll när jag skulle släppa ut katten så satt Mickel en meter från ytterdörren och nosade på vår ljuslyckta,katten gick ut satte sig på verandan och tittade på Mickel som om de kände varan,de satt där en god stund och jag stog där alldeles fachinerad ,var till och med inne och hämtade gubben för att han skulle få se och mickel satt kvar,katten resta sig upp och knallade i väg helt bara så där utan vidare och Mickel satt och tittade efter honom och gick sen åt andra hållet,sådana upplevelser tror jag man får en gång i livet

Den här Räven var en buse för han sprang runt och bet av sladdarna till utejulbelysningar i byn och lekte runt med en och annan träsko som stog kvar på verandorna sen sommaren .Tyvär dök han inte upp denna vintern !många i byn saknar denna sociala Räv
Redigerat av Motti: 17-02-2010, 22:19