Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Varför tänker inte folk på andra?
          Malin_MeL
          Inlägg 15-02-2010, 10:02
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 855
          Medlem nr: 18 334

Min man jobbar som servicetekniker, alla på hans firma åker altså hem till folk och lagar deras prylar i hemmet. Och en liten trend som syns är att folk passar på att boka in dessa besök när de ändå är hemma sjuka eller deras barn är hemma sjuka så de "vabbar".
          Ingen tanke på att det kanske inte är så kul för hantverkarna att vistas i denna miljö och riskera att bli sjuka.

I fredags åkte min mans kollega ut på ett jobb, och under tiden han gjorde sitt jobb så reagerade han lite på att de som bodde där sprang fram och tillbaka och diskuterade om att torka saker. När han var färdig med sitt jobb frågade han vad som pågick, då säger de att de har vinterkräksjukan i familjen!
          ...nu har även min mans kollegas familj vinterkräksjukan...

Varför varför varför tar man hem hantverkare när man är sjuk?!?!

Citera

Nytt inlägg
          Svar (1 - 15)
          ingrids
          Inlägg 15-02-2010, 10:06
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 677
          Medlem nr: 8 727

Det kan nog finnas de som har svårt att få/ta ledigt från jobbet annars och mer eller mindre måste passa på. Den som hade vinterkräksjuka var dock omdömeslös, och verkar vara av samma sort som far på jobbet på morronen fast de var sjuka på natten och berättar om det i fikarummet, men vanliga förkylningar skulle jag nog inte dra mig heller för att ringa en hantverkare.

--------------------
          Trädgården blir aldrig klar, men vissa dar känner jag mig rätt färdig

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 15-02-2010, 10:40
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 23 957