CITAT (elinh @ 03-03-2010, 19:12)

76.4 kr! Holy ***! Men det var hög strålningsvinkel. Kanske något jag ska kika på... de jag har kollat på hittills har bara 6-12 graders strålningsvinkel.
Jag var på elfa idag och köpte ny resistor till "födelsedagsbygget". Denna ska förhoppningsvis inte börja ryka...
Skulle vilja ha leds till en hylla i Billy-hyllan - en yta på ca 28x40. Blir inte klok på vilka dioder jag ska välja, men det lär väl lösa sig.
Hyllstrips?
De nya Growstripsen, med de starkaste dioderna som finns (för strips) finns framtagna nu, dock dröjer det ngn vecka eller två, innan det finns passande 220/12v transformatorer. Skall testa lite i veckan som kommer. De röda håller 620-630nm och de blå 660-670nm. Sedan kommer rgb-strips, dvs. man kan ställa in våglängden helt efter eget önskemål - måste vara perfekt för odlare att först kunna köra blått 460-470 och sedan efterhand växla över till mer rött om och när man vill ha blomning. Dessutom kan man köra vitt om man vill ha mysigare belysning några timmar på kvällen. Dessa 3m självhäftande strips kan enkelt kapas till den längden man själv vill ha, så att stripsen passar in i hyllplanen. Lätta att skarva till. Det går utmärkt att lägga två strips bredvid varandra, t.ex. blått+rött i olika längder som passar växten. Effekten är c:a 15-16w/meter vilket motsvarar en Growspot15w. Spridningsvinkeln är hela 110-120gr. Siliconinkapslade, okänsliga för fukt och vatten.
Priser inte klara ännu, men snart. Kommer att ligga lägre än Growspot15w.
Redigerat av Grönt Ljus: 21-03-2010, 10:11