Ett rör genom sockeln! Det hade jag inte tänkt på! Jag ringde en glasmästare, och vad du (vips) säger stämmer, det går inte att borra ett hål i säkerhetsglas (härdat glas). (Oh ja, det blir samma vatten nivå i båda tunnor, inne och utanför växthuset!) Vilken bra lösning, tack för tipset, så ska jag göra!
Jag hade beställt en extra dörr, tänkte det skulle underlätta att använda vattnet i tunnorna bakom växthuset, men med det här lösning bir det onödigt! Har inte skickat in min orderbekräftelse än. Vips, du har nog sparat mig 2862:- !! Eller finns det någon som ångrar att inte ha en extra dörr på andra gaveln?? Jag har kompost på den sidan också.... hmmm.... Decisions, decisions....
En trätunna är väl snygg att ha i växthuset, men inte praktiskt. Jag har flera trätunnor, och dom läcker ett bra tag i början på säsongen innan trädet svullnar och tätnar till. Och dom är dyra .... och håller nog inte lika länge... Jag har en jätte stor svart plast tunna, den skulle fungera nog bättre för att reglera tempen något. Jag kanske ska gömma den i ett hörn bakom en "väg" av höga blommer!
|